صنایع دستی

استفاده از ظرفیت 1400 شهرداری و 38 هزار دهیاری برای صیانت و معرفی حوزه میراث فرهنگی

میراث آریا/ براساس خبرهای واصله، استفاده از ظرفیت 1400 شهرداری و 38 هزار دهیاری برای صیانت و معرفی حوزه میراث فرهنگی صورت می پذیرد.

5 شهریور 1401

افزایش 25 درصدی ظرفیت اسکان گردشگران در کوهپایه

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افزایش 25 درصدی ظرفیت اسکان گردشگران در کوهپایه صورت می گیرد.

12 مرداد 1401

جای خالی دهقانان فداکار در وزارت میراث فرهنگی!

خبرنگاران : دغدغه های مجذوب کننده و مردم پسند وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی درهمان سالن های سخنرانی و صفحات مجازی جا مانده و با این مدیران پشت میز نشین به ویژه در استانها و شهرستان ها، راه به جایی نخواهد برد.

1 مرداد 1401

نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی استان هرمزگان گشایش یافت

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی استان هرمزگان گشایش یافت.

23 تیر 1401

رشد صد درصدی ورود تورهای گردشگری به کردستان از ابتدای سال

میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، رشد صد درصدی ورود تورهای گردشگری به کردستان از ابتدای سال مشاهده می گردد.

9 تیر 1401

گشایش خانه های خلاق و مراکز نوآوری خراسان شمالی، ستاری: مرزهای زیست بوم نوآوری و فناوری را توسعه می دهیم

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، مراکز خلاق، نوآوری و رشد در شهرستان های استان خراسان شمالی افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

26 خرداد 1401

نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان: بخش اندکی از عایدی 5 میلیارد تومانی نوروزی تخت جمشید خرج خودش گردد

نماینده مردم شهرستان مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه عایدی تخت جمشید خرج خودش نمی گردد، گفت: بر اساس اعلام دستگاه های ذی ربط در نوروز سال جاری تعداد قابل توجهی از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید نموده و برای خرید بلیط...

20 خرداد 1401

همکاری های تازه ایران و یونسکو

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای توسعه پایدار گردشگری در سایت های میراث جهانی کشور از تعریف سه پروژه بین المللی مشترک با یونسکو خبر داد .

17 اردیبهشت 1401

خدمات لازم برای توان یابان در بناهای تاریخی فراهم می گردد

وزیر میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی گفت: با هماهنگی وزارتخانه های مربوطه خودروهای مناسب و خدمات لازم در ابنیه تاریخی برای توان یابان فراهم می گردد.

10 اسفند 1400

لباس خوشرنگ الهام طهموری در کنار عشق جذابش !

الهام طهموری تصویری که در ساعدنیوز میبینید را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است.

5 اسفند 1400

سفر بهاری 2 روزه به چهار محال؛ به دیدار اردیبهشت

سفر بهاری به چهار محال و بختیاری به ویژه در اردیبهشت ماه، لمس زیبایی بی بدیل طبیعت خواهد بود. از تالاب چغاخور و گندمان تا دره عشق و آبشار این سفر، طعم تکرار نشدنی بهار خواهد بود. با خبرنگاران همراه باشید.

29 بهمن 1400

بندر ترکمن کجاست؟ 5 جاذبه گردشگری بندر ترکمن که حتما باید دید

بندر ترکمن کجاست؟ بندر ترکمن در 40 کیلومتری گرگان قرار گرفته. ترکمن، جایی ست که صنایع دستی اش، هوای معتدلش، اسب ها و روسری اش بسیار در ایران زبانزد است. با خبرنگاران تریپ همراه باشید تا سری به این بندر بزنیم.

22 دی 1400

تخریب گنبد هشت ضلعی بخاطر کاشت گنبدی فلزی

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، تخریب گنبد هشت ضلعی بخاطر کاشت گنبدی فلزی صورت گرفت.

16 شهریور 1399

مشهورترین و زیباترین کاخ های تهران کدامند؟

آشنایی با معروف ترین و زیباترین کاخ های تهرانانتخاب تهران به عنوان پایتخت و اهمیت و جایگاه سیاسی که این شهر از دوره شاهان قاجار به بعد کسب کرد، باعث به وجود آمدن کاخ های بسیاری در تهران شد. شاهان قاجار برای استحراحت و پذیرایی از مهمانان ویژه خود کاخ های...

11 شهریور 1399

ساخت سه موزه برده داری در غنا

جستجوهای اجرا شده توسط پروفسور وازی آپوه (Wazi Apoh) از گروه باستان شناسی و مطالعات میراث فرهنگی دانشگاه غنا-لگون، منجر به کشف سایت های برده داری در دو جامعه شهری کتوی جنوبی (Ketu South) شده است.

1 شهریور 1399

نمایش تاریخی به بلندای یک میلیون سال در موزه باستان شناسی اردبیل

موزه باستان شناسی اردبیل که از موزه های تخصصی کشور به شمار می رود، تاریخی به بلندای چندین و چند قرن گذشته را در ذهن انسان نمایان می نماید.

17 مرداد 1399

باززنده سازی هنرسنتی نقاشی پشت شیشه در قزوین

به منظور احیای رشته های هنری در حال فراموشی، نقاشی پشت شیشه هنر بومی و سنتی استان قزوین با برنامه ریزی و انجام اقدامات حمایتی در سال 98 احیا شد.

24 خرداد 1399

سهم استان یزد از صنعت توریسم به نسبت ظرفیت هایش، خیلی کم است

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با حضور در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن تبریک به دانش، مدیرکل جدید این اداره کل، از زحمات شرافت، مدیر کل قبلی تشکر و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

27 فروردین 1399

سوزن دوزی؛ معجزه دست زنان بلوچ

سوزن دوزی یکی از صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان است که بیشتر میان بلوچ ها رونق دارد. به سوزن دوزی در اصطلاح محلی سُوچِن دوزی هم گفته می گردد.

16 اسفند 1398

برندسازی موجب ارزش آفرینی در همدان می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان چهارشنبه 20 آذر 98 در نشست با یکی از شرکت های تخصصی در حوزه برند سازی در حوزه گردشگری کشور گفت: شهرهایی که اقدام به برندسازی برای خود می نمایند دارای ارزش آفرینی می شوند؛ نمود این کارایی و اثرگذاری را می توان...

7 بهمن 1398
تعداد: (39)