رشد صد درصدی ورود تورهای گردشگری به کردستان از ابتدای سال

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، رشد صد درصدی ورود تورهای گردشگری به کردستان از ابتدای سال مشاهده می گردد.

رشد صد درصدی ورود تورهای گردشگری به کردستان از ابتدای سال

یعقوب گویلیان اظهار کرد: با توجه به اقدامات و برنامه ریزی های اجرا شده، از ابتدای امسال تا به امروز شاهد ورود بیش از 50 تور جهانگردی به استان بوده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کردستان، اضافه نمود: براساس گزارش احصا شده در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان جهانگردی استان، آمار تورهای ورودی جهانگردان داخلی به کردستان بالغ بر دوهزار نفر بوده است که این آمار در مدت زمان یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش صددرصدی را نشان می دهد.

او مطرح نمود: این تورهای جهانگردی از شهرهایی نظیر تهران، شیراز، رشت، مشهد، همدان، گرگان، اراک، زنجان، کرج و...وارد استان شده اند که شهرستان های سروآباد (منطقه جهانی هورامان)، مریوان، بانه و سنندج به ترتیب دارای بیشترین اقامت بوده است.

گویلیان یادآور شد: طبیعت بکر و شرایط آب و هوایی مناسب، جاذبه های جهانگردی و تاریخی فراوان، برگزاری مناسبت های مختلف و نمایشگاه های متعدد و... در استان باعث شد تا در مدت زمان یاد شده شاهد افزایش تورهای ورودی به کردستان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کردستان، بیان نمود: با توجه به فعالیت تعداد قابل توجهی از دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز در استان، متاسفانه بعضا شاهد هستیم که بعضی از افراد با ترفندهایی و بدون اخذ مجوزهای رسمی اقدام به برگزاری تور می نمایند که به هیچ عنوان قانونی نیست.

او گفت: این نوع از تورها که با عناوینی مانند تورهای طبیعت گردی و کوهنوردی، دانشجویی، نمایشگاهی، زیارتی و نظایر آنها همراه هستند، هیچگونه پوشش بیمه ای برای جهانگرد قرار نمی دهند و درصورتیکه در طول سفر مخاطره ای برای مسافران پیش بیاید یا صدمه ای ببینند، کسی مسئولیت آن را برعهده نمیگیرد.

گویلیان با بیان اینکه اقدامات لازم با سازمان ها و نهادهای مربوطه استان در راستای برخورد با تورهای غیرمجاز جهانگردی و طبیعت گردی اجرا شده، اظهار کرد: به افرادی که قصد سفر به کردستان را دارند توصیه می گردد خدمات مسافرتی مورد نظر خود را از دفاتر مجاز و معتبر استان دریافت نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کردستان یادآور شد: تامین امنیت جهانگردان از مهمترین مؤلفه ها در صنعت جهانگردی است که امیدواریم با افزایش انسجام و هماهنگی میان بخش خصوصی و دولتی بتوانیم به اهداف از پیش معین شده این مجموعه که همان رضایتمندی جهانگردان و مسافران است، دست پیدا کنیم.

منبع: همگردی

به "رشد صد درصدی ورود تورهای گردشگری به کردستان از ابتدای سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد صد درصدی ورود تورهای گردشگری به کردستان از ابتدای سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید