جای خالی دهقانان فداکار در وزارت میراث فرهنگی!

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، خبرنگاران : دغدغه های مجذوب کننده و مردم پسند وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی درهمان سالن های سخنرانی و صفحات مجازی جا مانده و با این مدیران پشت میز نشین به ویژه در استانها و شهرستان ها، راه به جایی نخواهد برد.

جای خالی دهقانان فداکار در وزارت میراث فرهنگی!

عصر میزبان به قلم عباس مهدوی نوشت : وزیرمیراث فرهنگی ایده های قابل تاملی درزمینه رونق گردشگری دارد.شناخت عزت الله ضرغامی ازمعادلات نوین صنعت گردشگری بیش از سایر وزرای پیشین است.

او درسخنرانی هاو سفرهایش به موارد مغفول مانده گردشگری که با اندکی همت و پیگیری احیا می شوند اشاره می نماید و به صورت میدانی به سراغ این موضوعات می رود.

این رویکرد در روزهای نخست ورود ضرغامی به وزارت گردشگری پذیرفتی است اما در ادامه این پرسش را در میان افکار عمومی و فعالان گردشگری مطرح می نماید که این نگاه خلاقانه و منتقدانه اقای وزیر تا چه وقت ادامه خواهد داشت و این وزارتخانه با وجود اگاهی از ظرفیت ها و داشته ها ،چرا استین همت بالا نمی زند.

ضرغامی از همان روزهای نخست از مدیران ستادی و استانی خواسته که زیرمیزبزنند و همانند دهقان فداکار بحران ها و موانع را مدیریت نمایند و نسبت به مسایل صنعت گردشگری منفعل نباشند.

اما دغدغه های مجذوب کننده و مردم پسند وزیر گردشگری درهمان سالن های سخنرانی و صفحات مجازی جا مانده و با این مدیران پشت میز نشین به ویژه در استانها و شهرستان ها، راه به جایی نخواهد برد.

ذکر نمونه ای ازخلاقیت های ضرغامی که با گذشت زمان به حال خود رها شده و توجهی به ان نشده است،می تواند بیانگر عادی انگاری دغدغه های او باشد که در سطوح مدیریتی این وزارتخانه در حال نهادینه شدن است.اسفند سال گذشته وزیرمیراث فرهنگی به تنها جزیره ایرانی دریای خزر سفر کرد.

درآشوراده ،ضرغامی به سراغ لوکیشن فیلم سینمایی پر نوستالژی شیلاترفت.فیلمی که در دهه 60 ساخته شد و با حضور بازیگران برجسته و کاربلد سینمای ایران وبازی درخشان زنده یاد داود رشیدی ماندگار شد.این فیلم به ویژه در شمال ایران با اقبال مخاطبان روبرو شد و هنوزهم در یادها و خاطره ها به جای مانده است.

ضرغامی با مدیران استانی خود به سراغ لوکیشن شیلات رفت و در صفحه اینستاگرام خود با انتشار بخش هایی از فیلم،خواهان بهره گیری این مکان در گردشگری سینمایی شد.لوکیشن فیلم شیلات می تواند گردشگری بی هدف در آشوراده را سامان دهد و علاوه بر درامد زایی،زمینه حضور گردشگران فرهیخته و علاقمند به فرهنگ و هنر را نیز فراهم کند.

از زمان سفر وزیر گردشگری به آشوراده پنج ماه سپری شده است و هنوز اقدامی برای به ثمر نشستن این نگاه ضرغامی انجام نگرفته است.موارد دیگری را هم از میان دغدغه های وزیر گردشگری می توان برشمرد که تنها در ویدیوهای منتشر شده بازتاب داشته اند و درعمل شاهد اجرایی شدن آن ها نیستیم.

به نظر می رسد ضرغامی باید به مرور ویدیوهای پیشین خود بپردازد و برای به انتها رسیدن وعده ها کاری کند.کم کم زمان ان رسیده تا اقای وزیر به انتشار ویدیوهایی بپردازد که بازگو نماینده نتایج ویدیوهای قبلی است.

منبع: توریسم آنلاین

به "جای خالی دهقانان فداکار در وزارت میراث فرهنگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای خالی دهقانان فداکار در وزارت میراث فرهنگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید