عقب گرد قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، قیمت نفت اوایل معاملات روز پنجشنبه بازار آسیا با انتظار سرمایه گذاران برای تصویب افزایش فراوری در نشست فراوریکنندگان اوپک پلاس، حدود سه دلار در هر بشکه سقوط کرد.

عقب گرد قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

به گزارش رویترز، بهای معاملات نفت برنت با دو دلار و 76 سنت معادل 2.4 درصد کاهش، به 113 دلار و 53 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته 0.6 درصد افزایش داشت. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو دلار و 89 سنت معادل 2.9 درصد کاهش، به 112 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز چهارشنبه با 0.5 درصد افزایش، بسته شده بود.

شاخص های بازار نفت جهانی چندین هفته است که تحت تأثیر کاهش صادرات روسیه به علت تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مسکو، فرایند صعودی داشته اند.

اگرچه خروج تدریجی چین از قرنطینه های کووید، از قیمت ها پشتیبانی نموده است اما قوی تر شدن ارزش دلار آمریکا، به قیمت های نفت در معاملات پنج شنبه ضربه زد زیرا نفت را برای خریداران غیر آمریکایی گران تر کرد.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت فوجیتومی سکیوریتیز گفت: سرمایه گذاران در آستانه ملاقات وزیران اوپک پلاس و بالا رفتن ارزش دلار، به سودگیری پرداختند. انتظار می رود نشست گروه اوپک پلاس سوپرایزی نداشته باشد. وقتی سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به عربستان سعودی سفر می نماید، به معنای بعید بودن تغییر سیاست این گروه است. بازار پس از این ملاقات به علت تداوم محدودیت عرضه و تقاضای قوی برای سوختها در آمریکا و اروپا، فرایند صعودی خود را بازخواهد یافت.

منابع مطلع در اوپک پلاس به رویترز گفت: وزیران اوپک پلاس به افزایش ملایم فراوری ماهانه با وجود محدود شدن عرضه در بازارهای جهانی، پایبند خواهند ماند.

روزنامه وال استریت ژرونال روز سه شنبه به نقل از نمایندگان اوپک مدعی شده بود برخی از اعضای این گروه در حال آنالیز ایده معافیت روسیه در توافق نفتی هستند. معافیت روسیه از توافق نفتی اوپک پلاس، به فراورینمایندگان دیگر اجازه خواهد داد نفت بیشتری که خواسته آمریکا و اتحادیه اروپاست، فراوری نمایند.

دو منبع مطلع در اوپک پلاس به رویترز گفتند: در نشست فنی روز چهارشنبه درباره موضوع معلق کردن مشارکت روسیه در توافق نفتی گفت و گو نشد. یکی از این منابع مطلع گفت: هیچ صحبتی از معاف کردن روسیه نبود و به طور کلی چنین مذاکراتی وجود نداشته است. شش نماینده دیگر اوپک پلاس گفتند: این ایده به وسیله گروه مورد بحث و آنالیز قرار نگرفته است.

کمیته فنی اوپک پلاس پیش بینی خود از مازاد بازار نفت در سال 2022 را حدود 500 هزار بشکه در روز کاهش داد و 1.4 میلیون بشکه در روز برآورد کرد.

وزیران اوپک پلاس روز پنج شنبه برای تصمیم گیری درباره سیاست فراوری نفت ملاقات می نمایند و انتظار می رود افزایش فراوری به اندازه 432 هزار بشکه در روز را برای ژوییه تصویب نمایند.

بر اساس این گزارش ، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و همتای اماراتی وی شیخ عبدالله بن زاید روز چهارشنبه در ریاض ملاقات کردند و به همکاری نزدیک در اوپک پلاس برای تضمین ثبات و قابل پیش بینی بودن قیمت های انرژی جهانی تاکید کردند. وزیر خارجه روسیه پیش از آن با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی ملاقات نموده بود و هر دو مقام از سطح همکاری در داخل گروه اوپک پلاس تمجید کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "عقب گرد قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب گرد قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید