لاوروف: انتظار حمله به نورد استریم، 2 را داریم

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت که مسکو انتظار این مسئله را دارد که کوشش برای حمله به پروژه گاز رسانی این کشور به اروپا موسوم به نورد استریم 2 ادامه یابد.

لاوروف: انتظار حمله به نورد استریم، 2 را داریم

لاوروف در این باره گفت: بدون شک کوشش برای حمله به خط لوله گاز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه نمود: تمام کارهای مرتبط با ساخت و ساز و احداث خط لوله گاز از طرف روسیه به سرانجام رسیده است. در حال حاضر فرایند اخذ مجوزهای لازم از جانب تنظیم مقررات و آئین نامه های طرف آلمانی در حال اجرا است. این فرایند سریع نیست. (مجوزها) در اوایل سال 2022 میلادی (باید صادر شوند).

گفتنی است که آمریکا علی رغم حمایت آلمان از این پروژه، تا کنون کارشکنی ها و مانع تراشی های بسیاری در این زمینه از جمله تحریم بعضی شرکت های سهیم در پروژه ساخت این خط لوله، انجام داده و مدعی شده است که اجرای این پروژه توافق بدی برای اروپا محسوب می گردد.

پیشتر هم آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس خبری مشترک با ماتئوش موراویتسکی نخست وزیر لهستان، گفته بود که دولت آلمان از پروژه نورد استریم 2 حمایت می نماید، اما این مسئله که اوکراین همچنان به اسم یک کشور ترانزیت گاز روسیه بماند، مایه نگرانی است.

مرکل اضافه نموده بود: هدف توافق ما با آمریکا همین مسئله است. ما گفته ایم که از نورد استریم 2 حمایت می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لاوروف: انتظار حمله به نورد استریم، 2 را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: انتظار حمله به نورد استریم، 2 را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید