نامه نمایندگان جمهوریخواه کنگره به بن سلمان درباره کاهش فراوری نفت

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به ولیعهد عربستان از افزایش فراوری نفت این کشور ابراز نگرانی کردند.

نامه نمایندگان جمهوریخواه کنگره به بن سلمان درباره کاهش فراوری نفت

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، جمهوریخواستار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفتند نگران این هستند افزایش فراوری نفت عربستان در جریان بحران شیوع ویروس کرونا در دنیا، بازار نفت را متشنج کند.

نمایندگان جمهوری خواه در این نامه افزودند شکست در حل بحران انرژی، همکاری مالی و نظامی بین آمریکا و سعودی را در معرض خطر قرار خواهد داد.

پس از عدم توافق اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت به بازار دنیای، عربستان برای مقابله با روسیه و نیز فراوری نفت شیل در آمریکا، گفت میزان عرضه نفت خود به بازار دنیای را از 9 میلیون بشکه در روز به بیش از 12 میلیون بشکه افزایش خواهد داد. همزمان با شیوع ویروس کرونا در دنیا تقاضا برای طلای سیاه شاهد کاهش بود. همین اقدام رژیم سعودی منجر به سقوط بهای نفت به کمترین میزان در 18 سال اخیر شد.

به دنبال آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفت ریاض و مسکو بر سر کاهش ده تا 15 میلیون بشکه در روز معادل 10 تا 15 درصد عرضه دنیای نفت به توافق رسیدند قرار است اوپک پلاس روز پنجشنبه کنفرانسی ویدئویی برگزار کند. این در حالی است که ترامپ خود متعهد به هیچگونه اقدامی از سوی شرکت های آمریکایی نشد.

وزارت انرژی آمریکا گفت در پی گزارش رسانه ها مبنی بر اینکه اوپک پلاس برای دستیابی به توافق خواستار کاهش فراوری نفت آمریکاست، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش دو میلیون بشکه ای فراوری روزانه نفت آمریکا بدون هیچگونه مداخله دولت فدرال حکایت دارد.

اوپک پلاس روز سه شنبه در بیانیه ای گفت پس از مصاحبه های این گروه، عربستان روز آدینه میزبان کنفرانس ویدئویی وزیران انرژی کشور های عضو گروه 20 با هدف کاهش پیامد های شیوع کرونا بر بازار های انرژی خواهد بود.

ریاض و مسکو در کوشش برای حل اختلافاتی هستند که ریشه در نشست ماه مارس دارد؛ نشستی که بدون توافق بر سر کاهش فراوری نفت به شکست انجامید. از آن موقع، عربستان با مازاد عرضه درحال اشباع بازار نفت است.

یک منبع اوپک گفت هیچگونه توافقی بین ریاض و مسکو درباره رقم پایه هرگونه کاهش فراوری حاصل نشده است و خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز گزارش داد کاهش فراوری احتمالا از ماه مه به مدت سه ماه به طول خواهد انجامید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نامه نمایندگان جمهوریخواه کنگره به بن سلمان درباره کاهش فراوری نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه نمایندگان جمهوریخواه کنگره به بن سلمان درباره کاهش فراوری نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید