آمریکا ذخایر نفت استراتژیک خود را روانه بازار می نماید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از سی ان ان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از آزاد کردن حجم بی سابقه ذخایر نفت آمریکا برای استفاده جاری در بازار انرژی این کشور اطلاع داد.

آمریکا ذخایر نفت استراتژیک خود را روانه بازار می نماید

بایدن بعلاوه از اقدامات دیگری برای افزایش عرضه نفت در بازار از جمله مجازات شرکت هایی که تولیدات خود را افزایش نداده اند، اطلاع داد.

گفته شده این گام ها تلاشی برای کاهش قیمت نفت و گاز در بازار انرژی جهانی است. بایدن در این ارتباط گفت: قیمت های ما به علت اقدامات پوتین (رئیس جمهور روسیه) در حال افزایش است. عرضه کافی وجود ندارد و نکته اصلی این است که اگر ما می خواهیم قیمت گاز کمتری داشته باشیم باید در حال حاضر عرضه نفت بیشتری داشته باشیم.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: بودجه خانواده شما برای پر کردن یک مخزن است و هیچ یک از آنها نباید به اعلان جنگ به وسیله یک دیکتاتور بستگی داشته باشد.

گفته شده مقدار آزادسازی منابع استراتژیک نفت آمریکا، 180 میلیون بشکه نفت خواهد بود. مقامات کاخ سفید گفتند که این تصمیم با هماهنگی متحدان ایالات متحده در خارج از کشور، از جمله در اروپا اتخاذ شد، اگرچه مقامات از بیان اینکه آیا کشورهای دیگر نیز از ذخایر خود نفت آزاد می نمایند یا خیر، خودداری کردند.

بایدن در اوایل ماه جاری نیز از افزایش هماهنگ عرضه نفت از ذخایر استراتژیک همراه با دیگر کشورها اطلاع داده بود. او بعلاوه در ماه نوامبر حدود 50 میلیون بشکه نفت روانه بازار کرد که به گفته او در آن موقع بزرگترین آزادسازی از ذخایر نفتی در تاریخ ایالات متحده بود.

با این حال تا کنون هیچ کدام از این اقدامات تأثیر قابل توجهی بر قیمت گاز نداشته است، چون همچنان محدودیت های جهانی در صادرات انرژی روسیه به قوت خود باقی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا ذخایر نفت استراتژیک خود را روانه بازار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ذخایر نفت استراتژیک خود را روانه بازار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید