از تقویت مو تا کاهش سلولیت با این ماده طبیعی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، زیبایی برای تمامی خانوم ها موضوع بسیار مهمی است. اهمیت این موضوع به میزان ای است که سالانه سهم بسیار زیادی از گردش پول در جهان، مربوط به صنعت لوازم آرایش و حوزه زیبایی است.

از تقویت مو تا کاهش سلولیت با این ماده طبیعی

احتمالا درمورد خواص زنجبیل زیاد شنیده باشید. زنجبیل به عنوان دارویی شفا بخش، شهرتی دیرینه دارد. از زنجبیل برای درمان خانگی ناراحتی معده، درمان سرماخورگی و حتی درمان علائم آنفولانزا استفاده می گردد. بااین حال، نمی توان خواص زنجبیل برای پوست و زیبایی را نادیده گرفت. در این مطلب از وبلاگ عینک آفتابی مردانه به موضوع معجزه زنجبیل برای پوست و مو می پردازیم.

معجزه زنجبیل برای پوست و مو

جوان سازی پوست

خوردن زنجبیل برای از بین بردن آثار پیری بسیار مناسب است. زنجبیل حدود 40 ویژگی آنتی اکسیدانی دارد و مصرف آن از پوست در برابر رادیکال های آزاد و عوارض پیری جلوگیری می نماید. بعلاوه زنجبیل می تواند رنگ پوست و انعطاف پذیری آن را حفظ کند. برای استفاده مناسب از خواص زنجبیل برای پوست می توانید هفته ای دوبار مخلوط مساوی از زنجبیل، عسل و آب لیمو ترش تهیه کنید و به مدت 30 دقیقه به صورت ماسک روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را بشویید. این کار باعث روشن شدن پوست شما می گردد.

تقویت کننده رشد موها

زنجبیل جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد که برای تحریک رشد موهای سر بسیار مناسب است. وجود اندازه زیادی از ویتامین ها، موادمعدنی و اسیدچرب به تقویت موها یاری می نماید و در جلوگیری از ریزش مو مؤثر است. برای این کار مخلوطی از زنجبیل رنده شده و روغن جوجوبا تهیه کنید و روی موی سر خود ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با شامپو بشویید.

مبارزه با شوره سر

خاصیت ضدعفونی کننده موجود در زنجبیل، در درمان شوره سر کاربرد دارد. برای این کار می توانید فقط از روغن زنجبیل بهره ببرید یا مخلوطی از دو قاشق روغن زنجبیل و سه قاشق روغن زیتون یا روغن کنجد را روی پوست سر خود ماساژ دهید. این مخلوط باید به مدت 15 تا 25 دقیقه روی سرتان باقی بماند و سپس آن را بشویید. این کار را هفته ای دو بار انجار دهید تا از شوره سر خلاص شوید.

کاهش سلولیت (تجمع چربی در بدن)

زنجبیل علاوه بر خاصیت سم زدایی بدن و تقویت کنندگی، برای کاهش سلولیت بسیار مناسب است. اندازهی زنجبیل و لیمو را روی بدن خود بمالید، این کار جریان خون را بیشتر می نماید و با ازبین بردن سلولیت، اندام شما را متناسب خواهد نمود. برای این منظور می توانید از 1/2 فنجان شکر، 1/4 فنجان روغن زیتون، 2 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده تازه و اندازهی آب لیمو هم بهره ببرید. این ترکیب را می توانید به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی وبلاگ عینک آفتابی مردانه مطلب 3 بالم لب خانگی که برای شما معجزه می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "از تقویت مو تا کاهش سلولیت با این ماده طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تقویت مو تا کاهش سلولیت با این ماده طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید