آیا دست و پاهایتان زیاد عرق می نماید؟

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، آیا دستانتان همواره عرق می نمایند و به همین دلیل از دست دادن با افراد خجالت می کشید؟ از عرق کردن زیاد پاهایتان هم خسته شده اید؟ اگر از عرق زیاد بدن تان رنج می برید، دوای درد شما اینجاست.

آیا دست و پاهایتان زیاد عرق می نماید؟

عرق کردن بیش از حد دست یا پا، ربطی به دمای محیط ندارد. اصطلاح پزشکی این مشکل هیپرهیدروز است. این مسئله برای هر قسمتی از بدن می تواند پیش بیاید، اما در دست و پا بیشتر از بقیه اعضای بدن رخ می دهد.

این مشکل می تواند موجب رنجش و خجالت شما گردد. پس بهتر است به فکر درمان آن باشید.

در اینجا 10 عدد از برترین درمان ها برای برطرف این مشکل را به شما معرفی می کنیم.

1- سرکه سیب

یکی از موثرترین درمان ها برای این برطرف مشکل سرکه سیب است. این ماده حاوی مواد طبیعی منقبض نماینده است که موجب تنگ شدن منافذ و کاهش ترشح عرق می شوند. بعلاوه، سرکه سیب، موجب افزایش سوخت و ساز بدن می گردد و با چاقی، که یکی از دلایل بروز این مشکل در بدن است، مبارزه می نماید.

  • ناحیه ای از بدن تان که زیاد عرق می نماید را با آب ولرم بشویید، سپس با استفاده از پنبه، اندازهی سرکه سیب به این ناحیه بمالید. اجازه دهید سرکه تمام شب بر روی بدن تان بماند. صبح روز بعد دوش بگیرید و به دست تان اندازهی پودر بچه بزنید. اگر پوست تان حساس است، نصف سرکه و نصف آب مخلوط کنید.
  • اندازهی مساوی سرکه و گلاب را با هم مخلوط کنید و روزی 2 تا 3 بار از این مخلوط به ناحیه ای که زیاد عرق می نماید بمالید.

2- نشاسته ذرت

این ماده مانند یک ضد عرق طبیعی عمل می نماید، رطوبت را جذب می نماید و هرگونه بوی بدی را خنثی می نماید.

  • اندازه مساوی نشاسته ذرت و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید.
  • عرق اضافی دست یا پای تان را با دستمالی پاک کنید.
  • اندازهی از مخلوط پودری که آماده کردید را بر روی این ناحیه بپاشید
  • هر چقدر که لازم بود از این درمان بهره ببرید

3- آب لیمو

لیمو مانند یک دئودورانت طبیعی عمل می نماید. این ماده طبیعی با باکتری ها مبارزه می نماید و باعث می گردد همواره بویی خوب و تازه داشته باشید.

  • آب یک لیمو را روی یک قاشق چایخوری جوش شیرین بریزید تا خمیری صاف به دست آید. این خمیر را بر روی ناحیه ای که زیاد عرق می نماید بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. از این درمان 1 بار در روز بهره ببرید.

4- عنبر سائل

مواد منقض نماینده و ضد عرقی که در این گیاه موجود است، عرق بیش از حد بدن شما را کنترل می نمایند و تانیک اسید موجود در این گیاه منافذ را می بندد.

  • یک تکه پنبه را به عصاره گیاه عنبر سائل آغشته کنید و آن را به ناحیه ای که زیاد عرق می نماید بمالید. از این درمان 2 تا 3 بار در روز بهره ببرید.

بیش از چند هفته از این درمان استفاده نکنید، چرا که موجب بروز خشکی بیش از حد در پوست تان می گردد.

5- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مواد خنک نماینده و منقبض نماینده است و همین دلیل به کاهش عرق بدن یاری می نماید.

  • یک برش از گوجه فرنگی ببرید و آن را به دست و پاتان بمالید.
  • یک روش دیگر استفاده از گوجه فرنگی مالیدن آب آن به کف دست ها و پاها است. آب گوجه را به نقاطی از بدن که زیاد عرق می نمایند بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

6- زغال فعال

زغال فعال رطوبت بدن را جذب می نماید و از عرق کردن بیش از حد هم جلوگیری می نماید.

  • یک قاشق چایخوری زغال فعال را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و اول صبح، با معده خالی، آن را بنوشید.

اگر مشکل روده دارید، از درمان زغال فعال استفاده نکنید.

7- چای سیاه

چای سیاهی که معمولا به صورت روزانه مصرف می کنیم هم در درمان عرق کردن زیاد دست و پا موثر است. تانن موجود در چای خاصیت منقبض نمایندگی دارد.

  • یک چای کیسه ای استفاده شده را به مدت 5 دقیقه در دست تان نگه دارید. از این درمان 2 تا 3 بار در روز بهره ببرید.
  • یک کاسه را پر از آب کنید و چند چای کیسه ای استفاده شده را درون آن بیاندازید تا چای کم رنگی درست گردد. سپس دست و پای تان را 2 بار در روز و هر بار به مدت 30 دقیقه در آن فرو کنید.

8- روغن درخت چای

این ماده طبیعی هم حاوی موادی است که منافذ پوست را منقبض می نمایند و از عرق کردن بیش از حد آن جلوگیری می نمایند. به علاوه خاصیت ضد قارچی آن می تواند جلوی ابتلا به بیماری های قارچی که به خاطر زیاد بودن رطوبت رخ می دهند را، بگیرد.

  • 4 تا 5 قطره روغن درخت چای را درون کاسه ای آب ولرم بریزید.
  • یک پنبه را به این محلول آغشته کنید و آن را بر ناحیه ای از بدن تان که زیاد عرق می نماید بمالید.
  • این کار را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید.

9- مریم گلی

استفاده از مریم گلی برای درمان عرق بیش از حد سابقه ای دیرینه دارد. این گیاه از عرق کردن بیش از حد جلوگیری می نماید و روغن های اضافه روی پوست را هم خشک می نماید.

  • اندازهی مریم گلی را در آب گرم بریزید و اجازه دهید برای 15 تا 20 دقیقه دم بکشد. سپس دست و پاتان را در این چای فرو کنید و به مدت 30 دقیقه نگه دارید. از این درمان 1 یا 2 بار در روز بهره ببرید.

10- خوراکی های سرشار از منیزیم بخورید

یکی از دلایل عرق زیاد، کمبود منیزیم بدن است. منیزیم فعالیت غدد عرقی را کنترل می نماید و از عرق کردن بیش از حد جلوگیری می نماید.

پس برای اینکه مطمئن شوید ابتدا اندازه منیزیم بدن تان را چک کنید. برای این کار به دکتر مراجعه کنید. اگر سطح منیزیم بدن تان پایین بود، خوراکی های منیزیم دار، مانند بادام، آووکادو، موز، لوبیاها، تخم کدو، سبزیجات برگ سبز، گردو و ماست بخورید.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "آیا دست و پاهایتان زیاد عرق می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دست و پاهایتان زیاد عرق می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید