21 اتفاق بد که اگر صبحانه نخورید برای بدنتان رخ می دهد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، همه ما شنیده ایم که صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی به تعداد می رود. با این حال بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله نداشتن اشتها در صبح، عجله داشتن برای رسیدن به مدرسه یا سرکار و… صبحانه نمی خورند . اگر شما هم جزء افرادی هستید که صبحانه نمی خورند، شاید بعد از آشنایی با عوارض خطرناک صبحانه نخوردن هر طور شده خود را مجبور به صبحانه خوردن کنید. صبحانه نخوردن اثرات منفی زیادی روی بدن می گذارد. در مقاله ای که امروز در خبرنگاران مگ برایتان تهیه نموده ایم، تصمیم داریم شما را با 21 عارضه جانبی صبحانه نخوردن آشنا کنیم. بعد از اینکه این عوارض جانبی را بدانید، حتما برای صبحانه خوردن قانع می شوید. در خاتمه مقاله هم طرز تهیه 7 صبحانه متنوع و خوشمزه را یاد داده ایم. تا خاتمه مقاله ما را همراهی کنید.

21 اتفاق بد که اگر صبحانه نخورید برای بدنتان رخ می دهد

1. در معرض بیماری های مختلف قرار می گیرید

نتایج مطالعات مختلف نشان می دهند کسانی که صبحانه نمی خورند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2، مقاومت به انسولین، اضافه وزن، حمله قلبی و فشار خون بالا قرار می گیرند. همه عارضه های ذکر شده خطرناک هستند. برای اینکه دچار این عارضه ها نشوید، فقط کافیست صبح ها کمی زودتر از خواب بیدار شوید تا قبل از سرکار رفتن زمان کافی برای صبحانه خوردن داشته باشید.

2. بدنتان از مواد مغذی ضروری محروم می گردد

صبحانه یک وعده غذایی عالی برای دریافت مواد مغذی ضروری از جمله فیبر و ویتامین های مختلف محسوب می گردد. صبحانه نخوردن ممکن است باعث گردد به میزان کافی مواد مغذی ضروری را دریافت نکنید که این موضوع در بلندمدت روی سلامتی بدنتان اثرات منفی زیادی می گذارد. اگر صبح ها بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب برای صبحانه خوردن اشتها ندارید، یک تا دو ساعت صبر کنید و بعد یک صبحانه مقوی بخورید. حتما صبحانه ای بخورید که حاوی فیبر است. فیبر یک ماده مغذی است که شما را برای مدت زمان بیشتر سیر نگه می دارد و بعلاوه به فرآیند هضم بهبود می بخشد.

3. روی قند خونتان اثرات منفی می گذارد

حتما برای شما هم رخ داده زمانی که برای مدتی غذا نخورده اید، عصبانی شده اید. اگر صبحانه نخورید، دقیقا همین اتفاق برایتان میفتد. علت این موضوع این است که صبحانه نخوردن باعث کاهش قند خون می گردد. افت قند خون روی خلق وخو اثر می گذارد و بعلاوه باعث کاهش سطح انرژی و عملکرد شناختی می گردد.

4. سوخت وساز بدنتان کاهش پیدا می نماید

گفته می گردد که صبحانه خوردن باعث می گردد کالری بیشتری بسوزانید. زمانی که بعد از چند ساعت ناشتا بودن صبحانه می خورید، سوخت وساز بدنتان افزایش پیدا می نماید. در مطالعات مختلف نشان داده شده کسانی که صبحانه می خورند، افزایش سوخت وساز در زمان استراحت را تجربه می نمایند. هرچند باید در نظر داشته باشید که این موضوع ضرورتا به معنای سوزاندن کالری بیشتر نیست.

5. هوس خوردن خوراکی های ناسالم می کنید

زمانی که صبحانه نمی خورید، بدنتان هیچ انرژی نخواهد داشت و مغزتان هم هیچ ماده مغذی دریافت نخواهد کرد . اگر صبحانه نخورید، در طول روز گرسنه می شوید و سراغ خوردن خوردنی های ناسالم و مضر مانند دونات می روید. برای اینکه بدنتان به خوبی عمل کند، باید صبحانه بخورید. فرقی ندارد برای صبحانه جو دوسر، اسموتی توت یا تخم مرغ آبپز می خورید، در هر صورت صبحانه خوردن به حفظ سطح قند خون در محدوده طبیعی و دریافت مواد مغذی لازم بدن یاری می نماید.

6. روی سلامت روانیتان اثر بدی می گذارد

صبحانه خوردن نه تنها روی سلامت جسم، بلکه روی سلامت فکر هم اثر می گذارد. زمانی که صبح خود را با خوردن یک صبحانه مقوی و سیرنماینده آغاز می کنید، در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت و شاداب تر خواهید بود.

7. مغزتان به طرز منفی تحت تأثیر قرار می گیرد

حتما شما هم یادتان می آید زمانی که دانش آموز بودیم، روزهایی که صبحانه می خوردیم، عملکرد بهتری در مدرسه داشتیم. زمانی که صبح ها با صبحانه خوردن مغزتان را تغذیه کنید، هوشیاریتان افزایش پیدا می نماید که این موضوع می تواند روی عملکرد درسی یا کاری شما اثر مثبتی بگذارد.

8. برای قلب مضر است

همان طور که در بالا اشاره کردیم، صبحانه نخوردن می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش دهد. بر اساس نتایج یک مطالعه منتشر شده، مردانی که صبحانه نمی خوردند، در مقایسه با مردانی که صبحانه می خوردند، 27 درصد بیشتر در معرض ابتلا به حمله قلبی قرار داشتند. این یعنی صبحانه خوردن می تواند احتمال ابتلا به حمله قلبی را کم کند. کسانی که از صبحانه خوردن اجتناب می نمایند، بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار می گیرند که این موضوع گرفتگی عروق را در پی دارد. این مسأله منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مزمن از جمله سکته می گردد. اگر می خواهید سلامت قلبتان را حفظ کنید، حتما صبحانه بخورید.

9. شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می دهد

مطالعه اجرا شده در دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسید که بین عادت های غذایی و سلامتی بدن ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. در یک تحقیق شش ساله روی بیش از 45 هزار خانم نشان داده شد زنانی که عادت داشتند صبحانه نخورند، در مقایسه با زنانی که هر روز صبحانه می خوردند، افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را تجربه کردند. این مطالعه بعلاوه نشان داد زنان شاغلی که از صبحانه خوردن اجتناب می کردند، 54 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 قرار داشتند.

10. صبحانه نخوردن ممکن است منجر به اضافه وزن گردد

اگر قصد کاهش وزن دارید و صبحانه نمی خورید، حتما این عادت بد خود را اصلاح کنید. یک مطالعه نشان داد که صبحانه نخوردن منجر به افزایش خطر ابتلا به اضافه وزن می گردد. کسانی که صبحانه نمی خورند، هوس خوردن مواد غذایی شیرین و چرب می نمایند. علاوه بر این به علت اینکه خیلی گرسنه می شوند، هر آنچه دم دستشان است را صرف نظر از اینکه سالم است یا نه می خورند. هر چه بیشتر گرسنه شوید، بیشتر غذا می خورید. این موضوع باعث می گردد در طول روز بیشتر از میزان مجاز کالری مصرف کنید که این مسأله اهداف شما برای کاهش وزن را به خطر میندازد. اگر می خواهید به وزن ایدئالتان دست پیدا کنید، حتما یک صبحانه حاوی فیبر بخورید.

11. روی خلق وخو و سطح انرژیتان اثر منفی می گذارد

در بالا به این موضوع اشاره کردیم. بر اساس نتایج یک مطالعه صبحانه نخوردن می تواند خلق وخو و سطح انرژی را به طرز منفی تحت تأثیر قرار دهد. یک مطالعه 144 فرد سالم را به سه گروه تقسیم کرد. گروه اول صبحانه خوردند، گروه دوم فقط قهوه نوشیدند و گروه سوم صبحانه نخوردند. محققان شرکت نمایندگان را برای چند ساعت تحت نظر داشتند. محققان به این نتیجه رسیدند گروهی که صبحانه نخوردند، بیشترین میزان خستگی و ضعف مهارت های حافظه را از خود نشان دادند. گروه اول و دوم عارضه جانبی قابل توجهی را تجربه نکردند. خلاصه اینکه صبحانه نخوردن می تواند سطح انرژی بدن را کم کند و روی حافظه اثرات بدی بگذارد.

12. خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

صبحانه نخوردن باعث می گردد در طول روز پرخوری کنید. این موضوع احتمال ابتلا به اضافه وزن و چاقی را بیشتر می نماید. بر اساس نتایج یک مطالعه در انگلستان کسانی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند، بیشتز در معرض ابتلا به سرطان قرار می گیرند.

13. روی عملکرد شناختی تأثیر منفی می گذارد

صبحانه خوردن می تواند منجر به بهبود عملکرد شناختی گردد. محققان در یک مطالعه نوجوانانی که سنشان بین 12 تا 15 سال بود را به دو گروه تقسیم کرد. گروه اول صبحانه خوردند و گروه دوم صبحانه نخوردند. نتایج این مطالعه نشان داد گروهی که صبحانه خوردند، عملکرد شناختی بهتری داشتند.

14. می تواند منجر به میگرن گردد

اگر میگرن را تجربه نموده باشید، می دانید که این نوع سردرد چقدر آزاردهنده است. اگر مغز گلوکز کافی دریافت نکند، سلول های آن نمی توانند به خوبی عمل نمایند که این موضوع سردرد و سرگیجه را در پی دارد. یکی از عوارض صبحانه نخوردن هیپوگلیسمی است. هیپوگلیسمی به کاهش سطح قند خون اشاره دارد. صبحانه نخوردن منجر به کاهش قابل توجه سطح قند خون می گردد که این موضوع باعث ترشح هورمون هایی می گردد که می توانند کاهش قند خون را جبران نمایند. از طرف دیگر افزایش سطح فشار خون در اثر صبحانه نخوردن می تواند میگرن و سردرد را در پی داشته باشد. اگر می خواهید از شر سردرد و میگرن خلاص شوید، صبحانه خوردن را تبدیل به یک عادت کنید.

میگرن از صفر تا صد؛ علائم، محرک ها و روش های خانگی مؤثر برای تسکین

15. منجر به ریزش مو می گردد

ریزش مو مسئله ای است که متأسفانه این روزها افراد زیادی گرفتار آن هستند. ریزش مو یکی دیگر از عوارض صبحانه نخوردن به تعداد می رود. اگر به میزان کافی پروتئین دریافت نکنید، کراتین موهایتان تحت تأثیر قرار می گیرد که این موضوع برای رشد مو مضر است و منجر به ریزش مو می گردد. صبحانه خوردن به رشد فولیکول های مو یاری می نماید . اگر می خواهید موهای مستحکم و پرپشتی داشته باشید، حتما هر روز یک صبحانه حاوی پروتئین بخورید.

16. سطح هورمون کورتیزول در بدنتان افزایش پیدا می نماید

بدن برای درست عمل کردن به گلوکز احتیاج دارد. گاهی اوقات در کبد گلیکوژن کافی برای حفظ سطح قند خون در محدوده طبیعی وجود ندارد. بدن این مشکل را به وسیله افزایش سطح هورمون استرس به نام کورتیزول حل می نماید. صبحانه خوردن منجر به تأمین ذخایر گلیکوژن کبد و در نتیجه کاهش میزان هورمون کورتیزول می گردد. اگر صبحانه نخورید، سطح هورمون استرس در بدنتان افزایش پیدا می نماید تا میزان گلوکز خون حفظ گردد. این موضوع مقاومت به انسولین و گرسنگی بیشتر در طول روز را در پی دارد. شما در صبح به 25 گرم پروتئین برای سیر شدن احتیاج دارید. خوردن یک صبحانه ضدالتهابی و متعادل یک روش عالی برای آغاز روز بدون تجربه خستگی یا گرسنگی محسوب می گردد. دقت کنید که بالا رفتن سطح هورمون کوتیزول افزایش چربی شکم را به همراه دارد . بنابراین حتما صبحانه بخورید.

17. سیستم ایمنی بدنتان ضعیف می گردد

افرادی که صبحانه نمی خورند، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن را تجربه می نمایند. بدن برای حفظ سلول های سیستم ایمنی که با عفونت ها مبارزه می نمایند، بعلاوه برای بهبود عملکرد سلول های T به طور مرتب به مواد مغذی احتیاج دارد .

18. سطح اسید معده افزایش پیدا می نماید

صبحانه نخوردن می تواند منجر به افزایش قابل توجه اسید معده گردد. بدن زمانی که احساس گرسنگی کند و به غذا احتیاج داشته باشد، در معده اسید ترشح می نماید. اگر اسید ترشح شده غذا برای پردازش نداشته باشد، بدنتان دچار اسیدیته می گردد.

19. پروتئین کافی دریافت نمی کنید

برترین کاری که می توانید اول صبح انجام دهید این است که یک صبحانه غنی از پروتئین بخورید. خوردن منابع کم چرب پروتئین مانند تخم مرغ، ماست یونانی کم چرب و اسموتی حاوی پودر پروتئین منجر به حفظ سطح انرژی بدن در طول روز می گردد. علاوه بر این در رژیم غذایی خود غلات سبوس دار و منابع چربی های سالم را جای دهید . برای مثال تخم مرغ همزده تهیه شده با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل همراه با نان تست سبوس دار می تواند یک گزینه بسیار خوب برای صبحانه باشد. زمانی که یک صبحانه سیر نماینده می خورید، تا وعده غذایی بعد سیر می مانید.

20. دهانتان بوی بد می گیرد

بوی بد دهان بسیار خجالت آور است. حتما شما هم در مدرسه و سرکار با افرادی برخورد داشته اید که دهانشان بوی بدی داشته است. اگر صبحانه نخورید، هیچ چیز بوی دهانتان را خنثی نمی نماید و در نتیجه دهانتان بو می گیرد. اگر نمی خواهید آبرویتان به خاطر بوی بد دهان پیش همکاران و دوستانتان برود، حتما صبحانه بخورید.

21. سیکل قاعدگی زنان به هم می ریزد

به هم ریختن سیکل یا چرخه قاعدگی زنان را هم می توانیم از جمله عوارض جانبی صبحانه نخوردن بدانیم. یک مطالعه در سال 2009 به این نتیجه رسید دانش آموزان دختری که مدام از صبحانه خوردن اجتناب می کردند، نامنظم شدن چرخه قاعدگی، قاعد گی های دردناک و خونریزی نامنظم قاعدگی را تجربه کردند.

طرز درست کردن 7 صبحانه فوری و سالم

حالا که با عوارض وحشتناک صبحانه نخوردن آشنا شدید، وقت آن است که طرز تهیه چند صبحانه سریع و مقوی را به شما آموزش دهیم.

1. نان تست سبوس دار، کره بادام زمینی، موز و دانه چیا

این صبحانه با مواد اولیه بسیار سالم درست می گردد که همگی سرشار از مواد مغذی هستند. می توانید به جای کره بادام زمینی از هر نوع کره مغز دیگر که دوست دارید بهره ببرید.

مواد لازم

  • نان تست سبوس دار: یک عدد
  • کره بادام زمینی: یک قاشق غذاخوری
  • موز میانه: نصف یک عدد
  • دانه چیا: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه

1.

برای درست کردن این صبحانه مغذی اول از همه موز را حلقه ای خرد کنید. سپس نان تست را برشته کنید.

2.

کره بادام زمینی را روی نان تست برشته شده بمالید. موزهای حلقه ای خرد شده را روی آن قرار دهید و دانه چیا را روی آن بریزید. نوش جان.

2. فرنچ تست

حتما شما هم نام فرنچ تست را به اسم یک صبحانه معروف و بسیار لذیذ زیاد شنیده اید، اما شاید تا به حال فرصت امتحان کردن آن را پیدا ننموده اید. اگر این طور است، الان برترین زمان برای درست کردن این صبحانه مجذوب کننده است.

مواد لازم

  • نان تست: چهار عدد
  • تخم مرغ: دو عدد
  • شیر: دو سوم فنجان
  • پودر دارچین: یک چهارم قاشق چای خوری
  • پودر جوز هندی: یک چهارم قاشق چای خوری
  • عصاره وانیل: یک قاشق چای خوری
  • نمک: به میزان کم برای طعم دار کردن
  • عسل: به میزان لازم
  • توت فرنگی خرد شده: چند عدد

طرز تهیه

1.

یک کاسه بردارید و در آن تخم مرغ ها، شیر، پودر دارچین، پودر جوز هندی، نمک و عصاره وانیل را خوب با هم مخلوط کنید.

2 .

میزان کمی روغن در یک ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت میانه قرار دهید.

3.

دو طرف هر تکه از نان تست را ابتدا در مخلوط تخم مرغ غوطه ور کنید. سپس نان تست را در ماهیتابه قرار دهید. اجازه دهید حدود یک تا دو دقیقه بگذرد، سپس نان را برگردانید تا طرف دیگر آن هم قهوه ای طلایی گردد.

4 .

نان های تست را در یک بشقاب قرار دهید و توت فرنگی های خرد شده را روی آن ها قرار دهید. عسل را روی توت فرنگی ها بریزید. صبحانه مجذوب کننده شما آماده است. نوش جان.

3. نان تست با کره بادام زمینی، سیب و عسل

کره بادام زمینی، سیب و عسل همگی برای سلامتی بدن خواص متعددی دارند. سیب یکی از منابع عالی فیبر به تعداد می رود. فیبر شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و از این طریق مانع از پرخوری می گردد . عسل هم حاوی مواد مغذی و ویتامین های زیادی است. کره بادام زمینی پروتئین زیادی به بدن می دهد. از امتحان کردن این صبحانه بسیار خوشمزه و مقوی غفلت نکنید.

مواد لازم

  • نان تست سبوس دار: یک عدد
  • کره: نصف قاشق غذاخوری
  • سیب قرمز کوچک: یک عدد
  • کره بادام زمینی: یک قاشق غذاخوری
  • عسل: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه

1.

اولین قدم برای درست کردن این صبحانه شگفت انگیز این است که پوست سیب قرمز را بگیرید و آن را نازک برش بزنید. هسته های سیب را خارج کنید.

2 .

یک ماهیتابه روی اجاق بگذارید و کره را به آن اضافه کنید. زمانی که کره آب شد، نان تست را در ماهیتابه بگذارید و دو طرف آن را برشته کنید.

3 .

نان تست برشته شده را در یک بشقاب قرار دهید. کره بادام زمینی را روی نان تست بمالید. تکه های سیب را روی نان قرار دهید.

4.

در انتها عسل را روی سیب بریزید و از خوردن این صبحانه مجذوب کننده لذت ببرید.

4. نان تست با تخم مرغ همزده و جعفری

تخم مرغ یکی از سالم ترین مواد غذایی روی زمین به تعداد می رود. جعفری هم سبزی سالمی است که میزان زیادی ویتامین C دارد.

مواد لازم

  • نان تست سبوس دار: دو عدد
  • کره: نصف قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: دو عدد
  • پنیر فتای خرد شده: یک سوم فنجان
  • جعفری خرد شده: یک و نیم قاشق غذاخوری

طرز تهیه

1.

کره آب شده را روی دو طرف نان های تست بمالید. نان های تست را به یک ماهیتابه منتقل کنید و ماهیتابه را روی اجاق قرار دهید. اجازه دهید نان تست به مدت تقریبا 2 دقیقه روی حرارت بماند.

2.

نان را از روی حرارت بردارید. نصف قاشق غذاخوری کره به ماهیتابه اضافه کنید و تخم مرغ ها و پنیر فتا را درون ماهیتابه بیندازید. مواد را مدام هم بزنید .

3.

حدود سه تا چهار دقیقه صبر کنید تا تخم مرغ ها آماده شوند. سپس زیر حرارت را خاموش کنید و تخم مرغ هم زده را بین دو نان تست تقسیم کنید.

4 .

جعفری خرد شده را روی تخم مرغ ها بریزید. این صبحانه فوق العاده لذیذ را با یک فنجان قهوه نوش جان کنید.

5. اسموتی با توت و ماست

این اسموتی سریع آماده می گردد و گزینه خوبی برای افرادی به تعداد می رود که وقت زیادی برای صبحانه درست کردن ندارند. ماست یونانی یکی از برترین منابع پروتئین محسوب می گردد. توت ها هم غنی از آنتی اکسیدان های مختلف هستند .

مواد لازم

  • توت فرنگی تازه: سه چهارم فنجان
  • تمشک تازه: سه چهارم فنجان
  • ماست یونانی: نصف فنجان
  • شیر گاو یا شیر سویا: یک فنجان
  • موز: یک عدد

طرز تهیه

1.

برای درست کردن این اسموتی اول از همه پوست موز را بگیرید و آن را درشت خرد کنید.

2 .

موز خرد شده، توت فرنگی، تمشک، ماست یونانی و شیر گاو یا شیر سویا را در مخلوط کن بریزید. مواد را دو تا سه پالس بزنید تا به غلظت مناسب برسند.

3.

اسموتی مقوی شما آماده خوردن است. آن را درون لیوان بریزید و از خوردن آن لذت ببرید.

6. سالاد میوه و کینوا

این صبحانه برای کسانی که عاشق میوه خوردن هستند، یک گزینه ایدئال به تعداد می رود.

مواد لازم

  • کینوای نپخته: یک فنجان
  • توت فرنگی خرد شده: یک و نیم فنجان
  • تمشک: یک فنجان
  • انبه خرد شده: یک عدد
  • عسل: یک چهارم فنجان
  • آب لیموترش تازه: دو قاشق غذاخوری
  • ریحان خرد شده برای تزیین: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

1.

کینوا را طبق دستورالعمل روی بسته بندی آن بشویید و آماده کنید. اجازه دهید کینوا در دمای اتاق خنک گردد.

2.

یک کاسه بزرگ بردارید و در آن کینوای پخته شده، توت فرنگی، تمشک و انبه را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه کوچک عسل و آب لیموترش را با هم مخلوط کنید و آن را روی سالاد میوه بریزید. سالاد را خوب هم بزنید.

3 .

ریحان خرد شده را روی سالاد میوه بریزید. نوش جان .

7 . پودینگ چیا با کره بادام زمینی و موز

پودینگ چیا با کره بادام زمینی و موز یک گزینه عالی برای صبحانه محسوب می گردد. دانه چیا خواص فراوانی برای سلامتی بدن دارد و مواد مغذی زیادی به بدن می دهد.

مواد لازم

  • موز خیلی رسیده: دو عدد
  • شیر کم چرب: یک و نیم فنجان
  • کره بادام زمینی طبیعی: نصف فنجان
  • دانه چیا: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه

1.

موز، شیر و کره بادام زمینی را چند پالس در مخلوط کن بزنید تا به غلظت مناسب برسند. مخلوط به دست آمده را به یک کاسه میانه منتقل نموده و دانه چیا را به آن اضافه کنید.

2.

روی کاسه را بپوشانید و آن را به مدت 4 ساعت یا طی شب در یخچال قرار دهید تا خنک گردد.

3.

صبحانه شما آماده است. نوش جان.

سخن انتهای

صبحانه خوردن به دلایل مختلف برای سلامتی بدن مفید است. اگر صبحانه نخورید، بدنتان در معرض ابتلا به بیماری های خطرناک رخ می دهد. از جمله مضرات صبحانه نخوردن می توانیم به افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته، دیابت نوع 2، ریزش مو، کاهش سطح انرژی بدن، افت قند خون و… اشاره کنیم. در مقاله امروز مضرات صبحانه نخوردن را آنالیز کردیم و در انتها مقاله هم طرز درست کردن 7 صبحانه فوری و سالم را آموزش دادیم. پیشنهاد می کنیم حتما این صبحانه ها را امتحان کنید. شما جزء کدام دسته از افراد هستید؟ افرادی که عاشق صبحانه خوردن هستند یا از صبحانه خوردن فراری اند؟ پاسخ های خود را در بخش کامنت ها با ما و مخاطبان دیگر به اشتراک بگذارید.

منبع: style craze, eat this

منبع: دیجیکالا مگ

به "21 اتفاق بد که اگر صبحانه نخورید برای بدنتان رخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 اتفاق بد که اگر صبحانه نخورید برای بدنتان رخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید