احتمال اجرایی شدن واردات خودرو از ماه آینده

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، حجت الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص آخرین شرایط طرح ساماندهی بازار خودرو و واردات خودرو اظهار کرد: بعد از آنکه ماده 4 طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در مجلس به تصویب رسید، شورای نگهبان سه ابهام به آن مطرح نمود. این طرح به کمیسیون صنایع ارجاع داده و ابهامات رفع شد، بعد از تصویب اصلاحات صورت گرفته در صحن مجلس دوباره به شورای نگهبان ارجاع داده شد.

احتمال اجرایی شدن واردات خودرو از ماه آینده

وی اضافه نمود: تا به امروز بازخورد منفی از شورای نگهبان اعلام نشده و امیدواریم که به تایید برسد. احتمالا در چند روز آینده ما بتوانیم نظر شورای نگهبان را دریافت کنیم چراکه مهلت قانونی دارد.

وی در ادامه اضافه نمود: اگر شورای نگهبان این طرح را تایید کند، طرح به مجلس بازمی گردد و رییس مجلس آن را به رییس جمهور اعلام می نماید. دولت نیز این قانون را به روزنامه رسمی اعلام می نماید تا درج گردد. 20 روز پس از زمان درج در داخل کشور و در خارج از کشور بعد از دو ماه لازم الاجرا می گردد. مراحل اداری قبل از درج در روزنامه هم زمان زیادی را نمی خواهد. اگر تایید شورای نگهبان امروز انجام گردد شاید بیش از یک ماه تا لازم الاجرایی شدن طول نکشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص خبر عرضه خودروهای لوکس در بازار بورس مطرح کرد: هنوز قانونی برای الزام عرضه خودروهای لوکس در بورس وجود ندارد. طرح عرضه خودرو در بورس که کمیسیون صنایع دارد، هنوز در مراحل کارشناسی است.

وی توضیح داد: در رسانه ها منتشر شده که قرار است قیمت خودروهای لوکس بر اساس تصمیم هیئت مدیره شرکت ها قیمت گذاری شوند. محلی برای طرح این موضوع وجود نداشت چراکه قاعده کلی برای خودروهای مالی قیمت گذاری بر اساس تصمیم شورای رقابت و قیمت گذاری خودروهای لوکس یا فانتزی بر اساس تصمیم هیئت مدیره بود، بنابراین این موضوع از قبل هم وجود داشت.

به گزارش ایلنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته بیان نموده بود: ما در مرحله قبل اساسا مغایرت شرعی یا قانون اساسی نسبت به این طرح نداشتیم، در مرحله قبل سه ابهام داشتیم که با آنالیز هایی که در شورای نگهبان به عمل آمد این ابهامات از نظر اعضای محترم شورای نگهبان رفع شده بود و شورای نگهبان نسبت به این طرح هیچ ایراد یا ابهامی ندارد.

منبع: ایلنا

منبع: تجارت نیوز

به "احتمال اجرایی شدن واردات خودرو از ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اجرایی شدن واردات خودرو از ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید