حذف قرعه کشی مشروط به واردات و افزایش تیراژ فراوری خودرو

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، یکی از قدیمی ترین و مهم ترین صنایع کشور، صنعت خودروسازی است که دارای فراز و نشیب های زیادی هم بوده است. متأسفانه در سال های گذشته علاوه بر کیفیت کم محصولات خودروسازی، سیستم پیش فروش هم به صنعت خودرو وارد شده است که بیش از همه خریداران را درگیر نموده است.

حذف قرعه کشی مشروط به واردات و افزایش تیراژ فراوری خودرو

این سیستم مشکلاتی مانند بسته بودن سایت در کمتر از ثانیه، نامشخص بودن تعداد و میزان خودرو به دست مصرف نماینده واقعی، شفاف نبودن قرعه کشی، پربودن پارکینگ های مملو از خودرو و درنتیجه ناراضی بودن مردم از سر موعد تحویل نگرفتن خودرو را در پی داشته است. برگزاری طرح قرعه کشی خودرو طی 1 سال و نیم گذشته در شرکت های خودروساز نشان داد که این راستا نه تنها عادلانه نبود، بلکه موجب حضور دلالان و واسطه گران در این صنعت شد.

بهزاد رحیمی درباره صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حذف قرعه کشی خودرو، گفت: وزیر صمت به اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس قول داد که فراوری خودرو در سال آینده به 1 میلیون و 600 هزار دستگاه خواهد رسید. درصورت تحقق این مهم بخشی از احتیاج بازار پاسخ داده می گردد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: در حال حاضر تعداد خودروهای فراوریی کمتر از 1 میلیون دستگاه در سال است. بنابراین تقاضا از عرضه پیشی گرفته و قیمت ها افزایشی شده است. در صورت افزایش فراوری، تقاضای واقعی پاسخ داده می گردد. وی ادامه داد: علاوه بر افزایش تیراژ فراوری، واردات نیز یکی دیگر از شروط حذف قرعه کشی است، زیرا با واردات خودرو، حباب قیمت خودرو از بین می رود و تقاضا در بازار واقعی می گردد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حتی با واردات خودرو نیز تنها بخشی از جامعه می تواند خودروی وارداتی خریداری کند و حدود 70 تا 80 درصد مردم احتیاج خود را با خودروها داخلی تأمین می نمایند، اظهار کرد: هرچند قرعه کشی به نوعی مانند بلیت برنده شدن بخت آزمایی است و افراد با ثبت نام و برنده شدن می توانند یک شبه سود کلانی به دست آورند، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که حذف قرعه کشی بدون افزایش تیراژ فراوری و واردات ممکن نیست. در هر صورت تا روش جایگزین منطقی معرفی نگردد، نباید قرعه کشی حذف گردد؛ چراکه در دورانی که همین روش قرعه کشی فعلی هم نبود، واگذاری خودرو بسیار مبهم بود.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ عینک آفتابی مردانه مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار

به "حذف قرعه کشی مشروط به واردات و افزایش تیراژ فراوری خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف قرعه کشی مشروط به واردات و افزایش تیراژ فراوری خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید