چگونه سالم بمانیم

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، چگونه نه تنها به لحاظ جسمانی بلکه روحی و روانی هم سالم بمانیم؟ برای رسیدن به آن چه باید کرد؟ آیا این کار با خوردن مواد غذایی سالم، انجام ورزش، یوگا، پیاده روی و دویدن میسر می گردد؟ ادامه مطلب را بخوانید تا از چگونگی

چگونه سالم بمانیم

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

چگونه نه تنها به لحاظ جسمانی بلکه روحی و روانی هم سالم بمانیم؟ برای رسیدن به آن چه باید کرد؟ آیا این کار با خوردن مواد غذایی سالم، انجام ورزش، یوگا، پیاده روی و دویدن میسر می گردد؟ ادامه مطلب را بخوانید تا از چگونگی انتخاب اقدامات مناسب جهت حفظ درست سلامت جسمی و روانی آگاه شوید.

تعریف سلامت از نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO) ـ سلامت وضعیتی از رفاه اجتماعی، جسمانی و روانی کامل بوده و تنها بیمار نبودن و یا ناتوان نبودن را شامل نمی گردد.

بنابراین، به جای هدف گذاری بر روی یک رژیم غذایی متعادل و یا تمرین متعادل و یا تکنیک هایی جهت متعادل ساختن فکر و روان؛ ضروری است برای داشتن یک زندگی سالم میان تمام این سه عامل تعادل پیدا کنیم. در این بخش چند رهنمود و نکته در مورد حفظ سلامتی جسمی و روحی را آورده ایم که خود شخصاً آنها را امتحان نموده ام.

چگونه به لحاظ جسمانی سالم بمانیم؟

رژیم غذایی:

سعی کنید تا آنجا که می توانید میوه و سبزیجات مصرف کنید. میوه و سبزیجات آنزیم های بدن را تأمین می سازند که به جذب مواد مغذی از وعده ی غذایی شما که غذای اصلی تان است یاری می نمایند. تا آنجا که امکان دارد در طول روز آب بنوشید. احتیاج بدن به آب، 1 لیتر در هر 45 پوند (412ر20 کیلوگرم) وزن است. سعی کنید هر چقدر می توانید از انواع غلات مصرف کنید. برنامه رژیمی خود را با آگاهی یافتن از مواد غذایی سالم مختلف بهتر سازید.

ورزش:

تعداد کمی از افراد هستند که جهت حفظ سلامتی خود تمایلی به ورزش کردن از خود نشان می دهند. افراد عمدتاً به دلیل کاهش وزن و یا دیگر مسائل مربوط به سلامت آغاز به انجام چند حرکت ورزشی می نمایند. مهم نیست که چه نوع ورزشی را انتخاب می کنید، خواه این ورزش تنها یک پیاده روی باشد یا آهسته دویدن، سعی کنید آن را به طور منظم دنبال کنید. برترین ورزش از نظر من شنا می باشد به این دلیل که تقریباً به دور از آسیب دیدگی است، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، و به پرورش عضلات تفکیک شده و بهبود انعطاف پذیری یاری می نماید.

نکات تازه:

چنانچه از بیماری هایی هرچند جزئی مانند سرماخوردگی معمولی و یا چیزی جدی مانند آسیب دیدگی ورزشی رنج می برید، در این صورت سعی کنید به دلیل های پشت این بیماری پی برده و کوشش نمایید بجای استفاده از قرص های مختلف جهت درمان این بیماری، از این علل جلوگیری کنید. به اسم مثال به منظور جلوگیری از سرماخوردگی از مواد غذایی سرشار از ویتامین C به وفور بهره ببرید (املا (amla) انگور فرنگی هندی، یکی از برترین منابع ویتامین C است). به منظور جلوگیری از هرگونه درد عضلانی یا آسیب دیدگی، مطمئن شوید که پیش از انجام هر ورزشی به خوبی حرکات گرم سازی بدن را انجام دهید و پس از ورزش، حرکات کششی انجام دهید.

چگونه خود را به لحاظ روحی و روانی سالم نگاه دارید؟

تنفس:

تنفس عمیق نه تنها برای ریه های تان خوب است، بلکه می تواند جهت آرامش بخشیدن به فکر هم مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از مدیتیشن ها تنفس را به اسم یک تکنیک در خود دارند. در موقعیت های استرس زا نفس بکشید. منظورم این است که هر زمان که دچار استرس می شوید یک نفس عمیق کشیده و آن را به بیرون دهید. آن را حدود 10 مرتبه تکرار کنید.

مدیتیشن:

تکنیک های مختلفی از مدیتیشن یا مراقبه وجود دارد. سعی کنید روش های مختلف مدیتیشن را تجربه نموده و آنگاه هرکدام را که احساس می کنید مناسب شما است، به مدت یک ساعت در روز انجام دهید. تکنیک های مختلف مدیتیشن شامل تانترا (tantra)، یوگا، ذِن (Zen)، ویپاسانا (vipassana)، تبتی (Tibetan) و غیره است.

استراحت یا فراغت از کار و تحصیل:

این چیزی است که همه بدان احتیاج دارند و بایستی جهت رهایی از استرس بکار برده گردد. هر زمان که فکر می کنید کار، درس یا مسئولیت زیادی بر دوش تان است، به خود استراحت دهید. سفر کوچکی را به تنهایی و یا با یک دوست برنامه ریزی نموده و یا به یک باغ رفته و تلفن همراه خود را خاموش کنید. همه چیز را فراموش نموده و از تماشای درختان، پرندگان و مردم و غیره لذت ببرید.

پیروی از این نکات به صورت روزانه و یا به طور منظم همواره امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین، سعی کنید تا هر میزان که امکان دارد از مواد غذایی سالم مصرف نموده، حداقل حدود 20 دقیقه ورزش کنید، خواه این ورزش تنها یک پیاده روی ساده و یا بالا رفتن از پله باشد و سعی کنید چند تکنیک مدیتیشن را آموخته و حداقل نیم ساعت در روز آن را انجام دهید.

منبع: راسخون

به "چگونه سالم بمانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سالم بمانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید