منعی برای واردات گوشی تلفن همراه مسافری به کشور وجود ندارد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، تهران- خبرنگاران- مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره شرایط رجیستری گوشی های وارداتی به وسیله مسافری گفت: رجیستری گوشی های همراه مسافری باید با پرداخت حقوق و عوارض و ثبت در سامانه گمرک انجام گردد.

منعی برای واردات گوشی تلفن همراه مسافری به کشور وجود ندارد

محمد قبله امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار مالی وبلاگ عینک آفتابی مردانه اضافه نمود: رجیستری گوشی تلفن همراه تغییری را تجربه نکرده و عملیات رجیستری همچنان در حال اجرا است.

وی درباره دلایل اختلال ایجاد شده در این بازار گفت: از حدود یک هفته پیش سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی به یکدیگر وصل شد تا از این طریق هویت واقعی مسافران معین گردد.

قبله درباره اختلال اتفاق افتاده در بازار گوشی تلفن همراه و انتشار شایعاتی درخصوص توقف رجیستری گوشی های مسافری اظهار داشت: وزارت صنعت به سرعت موضوع را مورد آنالیز قرار داد، زیرا عملیات رجیستری به هیچ عنوان متوقف نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روزهای انتها سال فصل خرید گوشی است، به گمرک اعلام شد تا زمانی که عملیات ارتباط این 2 سامانه (یعنی سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی) به شکل کامل اتفاق نیفتاده، وضعیت به روال سابق ادامه یابد.

این مسئول تاکید نمود: پیاده سازی عملیات از زمانی شروع می گردد که مسائل در این بخش رفع شده باشد.

قبله ادامه داد: پس از ثبت معینات گوشی در سامانه گمرک، این معینات به سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) برای رجیستری اعلام می گردد.

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، سیزدهم اسفندماه تعدادی از فروشندگان گوشی تلفن همراه در حوالی بازارهای موبایل چارسو و علاءالدین اعتراض خود را درباره آنچه مشکل رجیستری گوشی خواندند، اعلام کردند که با حضور مسئولان متولی اتحادیه و تشریح اقدام های در حال اجرا برای حل مسائل این بخش، به محل کسب خود بازگشتند.

اقتصام*3065**2025

منبع: ایرنا

به "منعی برای واردات گوشی تلفن همراه مسافری به کشور وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منعی برای واردات گوشی تلفن همراه مسافری به کشور وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید