مرکل و دولت آلمان به مشارکت در ماموریت دریایی آمریکا فکر نمی نمایند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی دولت آلمان بیان کرد که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و نیز دولت این کشور به مشارکت در ماموریت دریایی تحت رهبری آمریکا در تنگه هرمز در حال حاضر فکر نمی کند.

مرکل و دولت آلمان به مشارکت در ماموریت دریایی آمریکا فکر نمی نمایند

وی در نشست خبری اعلام کرد: مرکل در حال حاضر به مشارکت در ماموریتی که آمریکا رهبری آنرا برعهده دارد، فکر نمی کند و همه در دولت آلمان با آن موافق هستند.

شایان ذکر است که سفارت آمریکا در برلین روز سه شنبه اعلام نموده بود که آمریکا از آلمان خواسته است که به فرانسه و انگلیس در ائتلاف دریایی در تنگه هرمز ملحق شوند.

علاوه بر سخنگوی دولت مرکل، پیش از این آندریاس نیک، عضو کمیته روابط خارجی مجلس و اولاف شولتز وزیر دارایی و معاون صدر اعظم آلمان نیز مخالفت خود را برای همراهی با ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس اعلام نموده بودند.

آمریکا طی چند هفته گذشته با طرح ادعای مقابله با اقدامات ضدامنیتی در منطقه خلیج فارس مدعی کوشش برای تشکیل ائتلاف دریایی در منطقه شده است، اما در این ارتباط هنوز توفیقی به دست نیاورده و بسیاری از کشورها مخالفت خود را نسبت به عضویت در ائتلاف مورد نظر آمریکا اعلام نموده اند.

پیش از آلمان، دولت ژاپن نیز به طور رسمی اعلام نموده بود تصمیمی برای مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مرکل و دولت آلمان به مشارکت در ماموریت دریایی آمریکا فکر نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل و دولت آلمان به مشارکت در ماموریت دریایی آمریکا فکر نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید