بلر: اگر از اتحادیه اروپا جدا شویم، قدرت های بزرگ دخلمان را می آورند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، نخست وزیر اسبق انگلستان با بیان اینکه انگلیس یک کشور متوسط است، گفت اگر کشورهای متوسط کنار هم نباشند، قدرت های بزرگ بر آن ها مسلط می شوند.

بلر: اگر از اتحادیه اروپا جدا شویم، قدرت های بزرگ دخلمان را می آورند

به گزارش گروه مانیتورینگ بین الملل وبلاگ عینک آفتابی مردانه، تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس می گوید این کشور باید در اتحادیه اروپا باقی بماند، چراکه خروج از این اتحادیه انگلیس را به کشوری متوسط بدل می نماید که تاب رویارویی با قدرت های بزرگ را نخواهد داشت.

وی در مصاحبه ای ویدئویی با روزنامه ایندیپندنت، گفت: امروز واقعیت مسلم برای کشوری مانند بریتانیا این است که برای آنکه توان اثرگذاری خود را قدرتمند نگه دارید و از منافع خود محافظت کنید، باید ائتلاف های قدرتمندی داشته باشید.

بلر ادامه داد: ببیند دنیا چطور در حال تغییر است، اواسط این قرن را تصور کنید، که فقط سه دهه با ما فاصله دارد... در اواسط این قرن، دنیا سه غول خواهد داشت: آمریکا، چین و احتمالا هند. چراکه این ها کشورهایی با جمعیتی عظیم هستند. آمریکا مالی عظیم و نیروی نظامی عظیمی دارد.

رهبر اسبق حزب کارگر انگلیس با بیان اینکه این سه کشور به مراتب بزرگتر و قدرتمندتر از کشور چهارم خواهند بود، گفت کشور چهارم هم یکی از کشورهای پرجمعیت مانند اندونزی، برزیل، ژاپن یا مکزیک خواهد بود.

وی اضافه کرد: بعد هم کشورهای دارای ابعاد متوسط خواهند بود... آلمان، ایتالیا، فرانسه، بریتانیا. در چنین دنیای، اگر کشورهای با ابعاد متوسط کنار هم قرار نگیرند، غول ها دخلمان را می آورند... این واقعیت است.

بلر ادامه داد: هرکسی که با قدرت سر و کار داشته و قدرت را در اختیار داشته، درک می نماید که وقتی شما همراه یک گروه باشید و با هم به عنوان یک گروه کار کنید، در آن صورت شما کشورهای متوسط در اتحادیه اروپا با هم یکی می شوید و پشت میز مذاکره با آن سه غول، در موضعی برابر قرار خواهید داشت، چون آن ها به تنهایی پشت میز می نشینند.

نخست وزیر اسبق انگلستان ائتلاف با آمریکا و ائتلاف با اتحادیه اروپا را دو ائتلاف بزرگ این کشور توصیف کرد و با بیان اینکه اتحادیه اروپا بزرگترین ائتلاف سیاسی و بزرگترین بازار مشترک است، گفت: چه چیزی باعث می گردد فکر کنید که با ترک این رابطه، سود خواهید کرد؟ این میزان از خودفریبی باورنکردنی است. موضوع برای من بسیار ساده است. قدرت، قدرت است.

مردم انگلیس در سال 2016 در جریان یک همه پرسی سراسری، به طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی مثبت دادند، با این وجود اکنون با گذشت سه سال، سیاستمداران این کشور هنوز نتوانسته اند برای خروج از اتحادیه، نقشه راه روشنی تدوین نمایند.

هفته گذشته ترزا می نخست وزیر انگلیس که در اجرای برگزیت با شکست روبرو شده، گفت به زودی از قدرت کناره گیری می نماید.

با معین شدن تبعات احتمالی خروج برای انگلستان، بعضی نظرسنجی ها نشان می دهد که اکنون اکثر مردم این کشور خواستار ادامه حضور در اتحادیه هستند. همین امر موجب شده تا بعضی از سیاسیون از جمله حزب کارگر، گزینه برگزاری همه پرسی مجدد را مطرح نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "بلر: اگر از اتحادیه اروپا جدا شویم، قدرت های بزرگ دخلمان را می آورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلر: اگر از اتحادیه اروپا جدا شویم، قدرت های بزرگ دخلمان را می آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید