شاوارش کاراپتیان، شناگر فداکار بازنشسته ارمنی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، در سال 1976، شاوارش کاراپتیان به تازگی یک دوی 26 کیلومتری را به سرانجام رسانده بود که صدای تصادف شدیدی را شنید. یک دستگاه واگن برقی کنترل خود را از دست داده بود و در یک مخزن سقوط نموده بود. 25 متر از ساحل بود و در عمق 10 متری غرق شده بود.

شاوارش کاراپتیان، شناگر فداکار بازنشسته ارمنی

کاراپتیان بلافاصله در آب های آلوده به فاضلاب شیرجه زد و علیرغم دید صفر به خاطر گل و لای برخاسته از بستر دریا، توانست با پاهای خود به شیشه عقب واگن ضربه بزند. کاراپتیان از 92 مسافر، 46 نفر را بیرون کشید. 20 نفر از آنها زنده ماندند.

ترکیب آب سرد و پارگی های متعدد ناشی از خرده های شیشه باعث شد تا او به مدت 45 روز در بیمارستان بستری گردد. او دچار ذات الریه و عفونت خون (سپسیس) شد. او بهبود یافت،اما آسیبی که به ریه هایش وارد شد، مانع از ادامه فعالیت خود به عنوان شناگر شد.

می دانستم که می توانم جان خیلی ها را نجات دهم، می ترسیدم اشتباهی مرتکب شوم. آنجا آنقدر تاریک بود که به سختی می توانستم چیزی ببینم. در یکی از شیرجه هایم، تصادفاً به جای مسافر، جایگاه را گرفتم. می توانستم در عوض یک زندگی را نجات بدهم. آن جایگاه هنوز در کابوس هایم مرا آزار می دهد.

در سال 1985، کاراپتیان با یک ساختمان در حال سوختن روبرو شد که افراد محبوس در داخل آن بودند. او با عجله وارد شد و آغاز به بیرون کشیدن مردم کرد. او به شدت سوخته بود و مجبور شد یک بار دیگر در بیمارستان بستری گردد

بعداً او به مسکو نقل مکان کرد و یک شرکت کفش به نام نفس دوم تأسیس کرد. او هنوز زنده است و به کسب و کار خود ادامه می دهد.

منبع: یک پزشک

به "شاوارش کاراپتیان، شناگر فداکار بازنشسته ارمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاوارش کاراپتیان، شناگر فداکار بازنشسته ارمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید