آنتی بیوتیک برای زنان با وسواس بیشتری تجویز گردد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، تهران- خبرنگاران- مطالعات اخیر نشان می دهد استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک، خطر بروز بیماری های قلبی و سکته مغزی را در زنان افزایش می دهد.

آنتی بیوتیک برای زنان با وسواس بیشتری تجویز گردد

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی وبلاگ عینک آفتابی مردانه از پایگاه خبری یونایتدپرس، بیماری های عفونی همیشه تهدیدی جدی برای سلامتی محسوب می شوند. کشف آنتی بیوتیک به منزله انقلابی در درمان بیماری های عفونی و کاهش مرگ و میر ناشی از آن است، ولی استفاده طولانی مدت از این منبع دارویی عوارض جانبی جدی به همراه دارد.

پیگیری وضعیت سلامت و دارویی 36 هزار زن در آمریکا به مدت هشت سال، نشان می دهد استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

این مطالعه که به همت محققان دانشگاه تولین در نیو اورلئان انجام شده است، نشان می دهد زنان بالای 60 سالی که دوماه یا بیشتر آنتی بیوتیک مصرف می نمایند، نسبت به افرادی که از آنتی بیوتیک استفاده نمی نمایند، 32 درصد بیشتر در معرض بیماری های قلبی قرار دارند. این آمار برای زنان 40 تا 59 ساله 28 درصد گزارش شده است. هنوز آماری مبنی بر ارتباط مصرف آنتی بیوتیک در زنان 20 تا 39 ساله و بیماری های قلبی گزارش نشده است.

این مطالعه بر روابط علت و معلولی اشاره ندارد و فقط ارتباط مصرف آنتی بیوتیک با بیماری های قلبی در زنان را تایید می نماید.

شایع ترین دلایل استفاده از آنتی بیوتیک در زنان، عفونت های تنفسی و مجاری ادراری و مسائل دندانپزشکی است که باید تجویز آنتی بیوتیک با حساسیت بیشتری انجام گردد.

محققان احتمال می دهند آنتی بیوتیک با اختلال در توازن جمعیت میکروبی روده و نابودی میکروب های مفید در افزایش التهاب و احتمال بروز بیماری های قلبی نقش دارد.

متخصصان به پزشکان توصیه می نمایند تنها زمانی که واقعا به آنتی بیوتیک احتیاج است آن را تجویز نمایند.

نتایج این مطالعه در نشریه European Heart منتشر شده است.

علمی **9259**1485

منبع: ایرنا

به "آنتی بیوتیک برای زنان با وسواس بیشتری تجویز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بیوتیک برای زنان با وسواس بیشتری تجویز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید