شناسایی اولین سم از بین برنده باکتری ها با هدف فراوری آنتی بیوتیک های نو

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، دانشمندان اولین سم از بین برنده مولکول های RNA در باکتری ها را با هدف فراوری آنتی بیوتیک های تازه شناسایی کردند.

شناسایی اولین سم از بین برنده باکتری ها با هدف فراوری آنتی بیوتیک های نو

تیمی از دانشمندان دانشگاه مک مستر سمی را شناسایی نموده اند که باکتری ها از آن برای کشتن سایر باکتری ها به وسیله مکانیسمی بی سابقه استفاده می نمایند. این سم اولین سمی است که مستقیماً مولکول های RNA را هدف قرار می دهد، چیزی که تیم محققان آن را حمله انبوه به سلول توصیف نموده اند که می تواند منجر به ایجاد دسته نوی از آنتی بیوتیک ها گردد.

ج نگ بزرگی در سطح میکروسکوپی در جریان است، زیرا میکروب ها برای دسترسی به منابع تغذیه ای با یکدیگر می جنگند و گاهی اوقات سلاح هایی که آن ها علیه یکدیگر استفاده می نمایند می تواند برای آنتی بیوتیک ها مفید باشد. بیشتر این سموم پروتئین ها یا مولکول های DNA را هدف قرار می دهند و با ایجاد اختلال در عملکرد های حیاتی، باکتری ها را از بین می برند.

RhsP2 سمی

در طول این مطالعه، محققان سمی به نام RhsP2 فراوری شده به وسیله سودوموناس آئروژینوزا را آزمایش کردند که یک نقص شایع در پشت عفونت های بیمارستانی مانند ذات الریه است. در طول سه سال، محققان اثرات سم را بر این اهداف مشترک آنالیز کردند، اما فایده ای نداشت.

در نهایت، محققان کشف کردند که سم RhsP2 RNA را هدف قرار می دهد، یعنی مولکول های زیستی که DNA را برای فراوری پروتئین کپی می نمایند. در حالی که سایر آنتی بیوتیک ها با هدف قرار دادن پروتئین های دخیل در این فرآیند در سنتز RNA دخالت می نمایند، محققان می گویند این اولین سموم ضد باکتریایی است که مستقیماً بر مولکول های RNA تأثیر می گذارد.

آنتی بیوتیک های نو

ناتان بولین، نویسنده اول این مطالعه، می گوید: این یک حمله تمام عیار به سلول است.

تحقیقات روی سم RhsP2 هنوز در مراحل اولیه است، اما تیم دانشمندان می گویند که با کار بیشتر می تواند در نهایت راه را برای نسل نوی از آنتی بیوتیک ها هموار کند، که این مهم است، زیرا انسان ها به شدت به آنتی بیوتیک های نو احتیاج دارند.

جان ویتنی، سرپرست تیم تحقیق، گفت: تعدادی از مولکول های RNA هدف دار سمی برای بقای باکتری ها ضروری هستند، بنابراین سم RhsP2 مولکول های RNA باکتریایی را به ما نشان می دهد که اهداف خوبی برای کوشش های آینده توسعه آنتی بیوتیک خواهند بود.

منبع: العربیه

وبلاگ عینک آفتابی مردانه علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شناسایی اولین سم از بین برنده باکتری ها با هدف فراوری آنتی بیوتیک های نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی اولین سم از بین برنده باکتری ها با هدف فراوری آنتی بیوتیک های نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید