آمادگی برای تخصیص 350 لیتر بر ثانیه پساب به صنایع سمنان ظرف 2 سال آینده

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، خبرنگاران/سمنان وزیر نیرو آز آمادگی برای تخصیص 100 لیتر بر ثانیه پساب برای بخش صنعت اطلاع داد و گفت: این ظرفیت می تواند طی دو سال از 100 لیتر بر ثانیه به 350 لیتر در ثانیه افزایش یابد.

آمادگی برای تخصیص 350 لیتر بر ثانیه پساب به صنایع سمنان ظرف 2 سال آینده

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در شورای اداری سمنان با اشاره به کاهش شدید نزولات جوی در استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان با کاهش 47 درصدی بارش باران نسبت به سال گذشته روبرو است.

وی بر لزوم صرفه جویی در آب مصرفی در بخش کشاورزی تاکید و توضیح داد: در استان سمنان بالاتر از میانه کشوری آب ، صرف بخش کشاورزی می گردد.

وزیر نیرو با بیان اینکه سد شهید شاهچراغی دامغان، سد مجن شاهرود و سد کالپوش میامی در حال بهره برداری هستند اضافه کرد: با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص سد نمرود توافق شد تا از شنبه تملک روستا انجام گیرد.

محرابیان با بیان اینکه از نظر ظرفیت مسئله ای در بحث آب شرب سمنان وجود ندارد ادامه داد: چشمه روزیه به تنهایی می تواند آب مورد احتیاج را تامین کند.

وی با اشاره به شروع عملیات اجرایی سد فینسک گفت: سد فینسک برای اطمینان از تامین آب، پیش بینی شده و 7 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد.

وزیر نیرو گفت: مهمترین منبع آب برای صنعت استان، استفاده از پساب است که هم اکنون نیز 100 لیتر بر ثانیه آمادگی تخصیص وجود دارد. این مهم از 100 لیتر بر ثانیه طی 2 سال به 350 لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

این عضو کابینه توضیح داد: مسائل خط انتقال استفاده از پساب، احتیاج است تا درون حوزه استان رفع و این پروژه اجرایی گردد.

وی با بیان اینکه در خصوص سد دامغان نیز اقدامات لازم صورت خواهد گرفت اضافه کرد: سد کالپوش برترین کیفیت و کمیت آب را دارد؛ خط انتقال با مشکل روبرو است که احتیاج است طی تعامل با روستائیان در داخل استان رفع گردد.

وزیر نیرو با بیان اینکه با انتقال آب از سد کالپوش، مشکل آب شاهرود نیز رفع خواهد شد گفت: 4 حلقه چاه، آب صنعت شاهرود را تامین می نماید که احتیاج است چاه توسعه یابد؛ امروز مجوز توسعه آن صادر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمادگی برای تخصیص 350 لیتر بر ثانیه پساب به صنایع سمنان ظرف 2 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برای تخصیص 350 لیتر بر ثانیه پساب به صنایع سمنان ظرف 2 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید