PS5 و XBOX2؛ لحظه شماری برای نبرد تازه

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، روزنامه شهروند: باور کنیم یا نه، دیگر چیزی به موعد معرفی نسل جدید Play Station و Xbox نمانده! سخت افزار های قدرتمند و خیره کننده در راهند.

PS5 و XBOX2؛ لحظه شماری برای نبرد تازه

شایعات و احتمالات PS5

بدون اغراق می توان گفت تعداد زیادی معتاد به پلی استیشن در سراسر جهان وجود دارند که البته دلایل بسیاری هم برای آن وجود دارد. حالا قرار است PS5 بیاید و گویا خبر های خوبی برای آن در راه است. طراح اصلی PS5 (Mark Cerny) رسما کنسول نسل بعدی سونی را معرفی کرد و اشتیاق همه را برای دیدن آن برانگیخت.

سونی به طور رسمی اعلام نموده که تا قبل از ماه می 2020 کنسول جدید را عرضه نمی نماید. همان طور که پلی استیشن 3 در سال 2006 عرضه شد و در سال 2013 پلی استیشن 4 به بازار آمد، حالا هم همه منتظر عرضه پلی استیشن 5 در سال 2020 هستند. به هرحال Mark Cerny طراح PS5 نیز اعلام نموده که در سال 2019 هیچ کنسول جدیدی از سونی عرضه نخواهد شد و این همه شک ها به سال 2020 را به یقین تبدیل می نماید.

قیمت احتمالی

تمام گجت ها زمانی که وارد بازار می شوند، یک قیمت تعیین دارند، اما رفته رفته با توجه به اتفاقات بازار قیمت آن ها هم بالا و پایین می گردد. زمانی که 4PlayStation وارد بازار شد 349,99 / 399.99 دلار عرضه شد و وقتی PS4 Slim به بازار آمد، با قیمت 259.99 / 299.99 به فروش می رسید. البته که درحال حاضر می توان این کنسول ها را با قیمت های مختلفی در فروشگاه ها خریداری کرد و حتی در مناسبت های مختلف با تخفیف های هیجان انگیز. حال با توجه به نرخ اولیه4 PlayStation و تحولات بازار در این سال ها می توان برای کنسول جدید سونی قیمتی را احتمال داد. به نظر می رسد قیمت این کنسول جدید را باید چیزی حدود 499.99 دلار در نظر گرفت. البته که تمام این ها حدس و گمان است و تا زمانی که کنسول به بازار عرضه نگردد، نمی توان قیمت قطعی آن را گفت. البته شما هم باید به جیبتان نگاه کنید و ببینید می توانید یا می خواهید کنسولی با این قیمت را داشته باشید؟ اگر می خواهید از همین حالا برای پس اندازکردن اقدام کنید.

حدسیات درباره طراحی

متاسفانه دسترسی به بخش طراحی و مهندسی سونی وجود ندارد، اما براساس محاسبات و احتمالات به نظر می رسد کنسول جدید سریع تر، نازک تر و کوچکتر خواهد بود. پس از گذشت پنج سال از عرضه اولیه PS4 و با توجه به سابقه خوب سونی در ارایه کنسول می توان گفت PS5 یک کنسول خوب و زیبا خواهد بود.

بدون شک می توان گفت کنسول جدید خیره نماینده خواهد بود، اما حتی با افزایش سرعت های پهنای باند این انتظار نمی رود که کنسول جدید به صورت کلی روی ابر ذخیره گردد و به همین دلیل بسیار کوچکتر باشد، همچنین درباره قرار دریافت هارد دیسک روی آن باید گفت کنسول های جدید هنوز مجبورند بعضی از بازی های4k را ارایه نمایند و با توجه به همین کنسول باید جای هارد دیسک خود را حفظ کند، اما جاگیری و سایز آن هنوز تعیین نیست.

کنسول جدید هم احتیاج به چندین پورت دارد و احتمالا باز هم باید جایی زیر تلویزیون خود داشته باشید تا آن را قرار دهید. از تغییرات دسته آن می توان به صفحه نمایش جدید اشاره نمود که البته محتمل است وجود داشته باشد و البته میزان و نحوه شوک آن نیز حتما تغییراتی خواهد داشت. اما درحال حاضر تنها تصاویر احتمالی از آن وجود دارد و هیچ کدام از تصاویر قطعی نیستند.

در حدسیاتی که درباره طراحی PS5 وجود دارد، یک جعبه سیاه جمع وجور در انتهای آن وجود دارد و یک ظاهر سبز و آبی تمیز خواهد داشت. اما آیا به نظرتان این حدسیات واقعی به نظر می رسد؟ به نظر ما احتمالا نه، اما آن هایی که حدس زده اند، می گویند بگذارید با همین برآورد ها لذت ببریم!

در حالی که طراحی سخت افزاری همواره برای یک کنسول اهمیت دارد، اما به نظر مهمترین نکته این است که تمام اجزای آن خنک نگه داشته گردد و البته همین موضوع می تواند در طراحی کنسول نیز تاثیر مهمی بگذارد.

کنسول جدید سریع می گردد، خیلی سریع. طبق معرفی رسمی شرکت سونی، به طرز چشمگیری رندر گرافیکی کنسول جدید سرعت بالایی دارد. سونی احتمالا ایده ها و احتمالات مردم را درباره کنسول جدید خوانده و می داند مردم چه انتظاراتی از آن ها دارند. یکی از این انتظارات قابل حمل بودن کنسول جدید خواهد بود و یکی از احتمالات هم این است که کنسول جدید یکی نیست و سونی چند کنسول جدید را ارایه می دهد و احتمالا یکی از آن ها قابل حمل است، البته باید منتظر ماند و دید کدام یک از این احتمالات درباره کنسول جدید واقعی می شوند.

حدسیات و نشت های XBOX2

اعتیاد تنها برای پلی استیشن نیست، گر چه که هواداران و معتادان پلی استیشن از ایکس باکس بیشتر است، اما آن هم علاقه مندان به خود را دارد. در حال حاضر مایکروسافت زیر سایه playstation4 در حال نابودی است؛ مایکروسافت قطعا به کنسول بعدی خود احتیاج دارد و فقط Xbox Two قدرت و استایل کافی برای ارایه آن را دارد. در این جا ما هدایت نهایی خود را درباره هر اطلاعات، شایعه و نشست در مورد Xbox Two جمع آوری نموده ایم. با شروع سال 2019 زمزمه ها و شایعات مربوط به عرضه نسل بعدی ایکس باکس به اوج خود رسید. بسیاری معتقدند که نمایشگاه E3 سال جاری بهترین زمان برای معرفی ایکس باکس 2 خواهد بود و مایکروسافت در این رویداد حداقل اشاراتی به این کنسول و جزییات آن خواهد نمود. پیش از این شایعات بسیاری در مورد نسل بعدی ایکس باکس مطرح شده بودند که بر عرضه این کنسول در دو نسخه مختلف که یکی مالی خواهد بود و دیگری برای اجرای بازی ها با کیفیت بالاتری طراحی خواهد شد، دلالت داشتند.

قیمت احتمالی

برای خرید این کنسول فوق العاده چه مقدار باید هزینه کنید؟ شما هم اکنون می توانید Xbox One X را از 420 تا 450 تا 480 دلار بسته به کشوری که در آن هستید، خرید کنید. مایکروسافت می خواهد این کنسول را با قدرت بیشتری در اختیار شما قرار دهد، اما نمی خواهد مردم را با قیمت هایی که بیش از حد بالا است روبرو کند؛ به عبارت دیگر قیمت Xbox Two احتمالا در همان حدود یا شاید کمی بالاتر خواهد بود. پیشرفت در فرآیند های فراوری و اجزای داخلی از مزایای فوق العاده ای که Xbox Two ارایه می دهد، است.

در نظر داشته باشید که مایکروسافت در حال حاضر یک سیستم دوجانبه برای خریداران کنسول ارایه می دهد؛ در حالی که هر دو مدل S و X در حال فروش است؛ بسته به این که با چه رزولوشنی می خواهید بازی کنید و چه مقدار می خواهید هزینه کنید. پس محتمل است که Xbox Two را در دو حالت متفاوت با قیمت های متفاوت ببینیم.

حدسیات درباره طراحی

ما سال ها به فناوری سخت افزار نگاه می کنیم و فقط باید تفاوت بین Xbox One S و Xbox One اصلی را مشاهده کرد تا دید که این روند ممکن است کنسول را در آینده را بگیرد. ما در این جا انتظارات زیادی از شگفتی ها نداریم؛ فقط یک جعبه جمع و جور و ظریف که در زیر تلویزیون قرار گیرد.

ما نمی توانیم تصاویری از Xbox دو را منتشر کنیم؛ ممکن است که این طرح هنوز نهایی نشده باشد اگر شما هر عکسی را در وب مشاهده می کنید، احتمالا تصاویر مفهومی هواداران است، اما به یاد داشته باشید که طراحی می تواند یکی از آخرین کار ها باشد که بعد از تمام شدن اجزای داخلی نهایی شده است.

با وجود پیشرفت هایی در محاسبات ابری محل ذخیره سازی همچنان یک ضرورت است؛ همان طور که در بعضی از سخت افزار های گرافیکی قدرتمند نیز وجود دارد؛ بنابراین کنسول به اندازه کافی کوچک نخواهد بود ما ابراز ناراحتی می کنیم و می گوییم این موضوع خوب یا بد است. به گفته Jez Corden از ویندوز مرکزی طراحی Xbox Two حداقل یک سال در حال تست است.

Xbox Two قابلیت پردازش و قدرت گرافیکی بیشتری دارد؛ انتظار می رود که بازی های بیشتری از کیفیت 4K و بالاترین رزولوشن و وضوح آن برخوردار باشند که تا سال 2019 یا 2020 بیشتر از یک استاندارد ثابت باشد (هر چند هنوز 8K معرفی نشده باشد). داشتن تراشه گرافیکی جداگانه به جای ترکیب CPU و GPU در یک قطعه سیلیکون به این معنی است که فریم سریع تر با رزولوشن بالاتر در به دست آوردن بیشترین بازی ها با هم هماهنگ باشند. با تشکر از لیست کار ارسال شده در سایت مایکروسافت ما می دانیم که این شرکت علاقه مند است تا بعضی از گرافیک های بالا را در کنسول بعدی خود نصب کند و همچنین برای اجزای دیگر نیز تا کنون ما هیچ چیز خاصی در مورد تعیینات Xbox Two ندیده ایم، اما ما می دانیم که Xbox One X توانایی آن را دارد؛ با توجه به این که کنسول تنها سال گذشته راه اندازی شد.

منبع: برترین ها

به "PS5 و XBOX2؛ لحظه شماری برای نبرد تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "PS5 و XBOX2؛ لحظه شماری برای نبرد تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید