پامپئو تصمیم ترامپ درباره خروج نیروها از سوریه را درست خواند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، وزیر خارجه آمریکا تصمیم دونالد ترامپ درباره عقب نشینی جزئی از نیروهای کشورش از سوریه را توجیه کرد و گفت، واشنگتن در تحقق اهدافش در این کشور پیروز شد.

پامپئو تصمیم ترامپ درباره خروج نیروها از سوریه را درست خواند

به نقل از روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه رایس در شهر هیوستن روز آدینه گفت ما اهداف مان را محقق کردیم، پوشش هوایی عملیات مان علیه داعش را تضمین کردیم که عاملی مهم از عوامل موفقیت ما بود، آمریکا باید به دستاوردهایی که حاصل کردیم ببالد.

وزیر خارجه آمریکا این گونه ادامه داد، عقب نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه هرگز امنیت آمریکا را به خطر نخواهد انداخت و کشورش حضور قوی در عراق دارد و علاوه بر آن تعدادی از نظامیان آمریکایی نیز در سوریه باقی مانده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اواخر اکتبر خروج نیروهای آمریکایی از منطقه عملیات چشم صلح ترکیه را بیان نمود ولی بعد از آن بر حضور نیروهای کشورش بر میادین نفتی سوریه در شمال شرق این کشور تاکید نمود.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی اش نسبت به کوشش های چین برای نابودی امنیت سایبری ائتلاف ناتو هشدار داد و گفت، ائتلاف ناتو به توسعه دفاع از خودش ادامه می دهد.

پامپئو تاکید نمود، ائتلاف ناتو که مراحلی از آنالیز دفاع از خود را سپری نموده برای این تهدیدات آماده باشد زیرا تهدید اینترنت تنها محدودیت جغرافیایی ندارد.

وزیر خارجه آمریکا اضافه نمود: چین چالشی برای سیاست خارجه آمریکاست.

وی اظهار کرد: ملت چین برای بهبود زندگی خود کوشش می نماید و آنچه با آن روبه رو هستیم چالش حزب کمونیست چین است.،ایسنا

بیشتر بخوانید،بازداشت عناصر خطرناک داعش در الانبار و دیالی

منبع: ایران آنلاین

به "پامپئو تصمیم ترامپ درباره خروج نیروها از سوریه را درست خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو تصمیم ترامپ درباره خروج نیروها از سوریه را درست خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید