هدفگذاری تکمیل 700 کیلومتر آزادراه و 1400 کیلومتر راه آهن تا خاتمه دولت

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، معاون وزیر راه و شهرسازی بهره برداری از 700 کیلومتر راستا آزادراهی نو و بیش از 1400 کیلومتر راستا ریلی تا سرانجام دولت را بخشی از تعهدات وزارت راه و شهرسازی اعلام نمود.

هدفگذاری تکمیل 700 کیلومتر آزادراه و 1400 کیلومتر راه آهن تا خاتمه دولت

به گزارش گروه مالی وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربنا های حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی، گفت: طبق برنامه ریزی های اجرا شده به منظور توسعه شبکه حمل و نقل کشور در امسال به ویژه در بخش ریلی و آزادراهی پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالاتر و موثر در روان سازی ترافیک در کریدور های اصلی در اولویت قرار گرفتند.

وی گفت: در بخش توسعه شبکه ریلی خوشبختانه سال 1400 یکی از سال های درخشان در بخش ریل گذاری راه آهن محسوب می گردد که با در نظر گرفتن میانه ریل گذاری سالانه 200 کیلومتر و بهره برداری 170 کیلومتر در سال های گذشته، در این سال بیش از 450 کیلومتر راستا نو ریل گذاری شد که با اتمام عملیات تکمیلی آن امکان بهره برداری از این راستا ها در سال 1401 فراهم خواهد شد.

خادمی افزود: یکی از نقاط قوت توسعه شبکه ریلی کشور تامین ریل مورد احتیاج خطوط راه آهن در داخل کشور است که با توجه به تحریم ها اگر این امکان فراهم نمی شد توسعه شبکه ریلی کشور متوقف می شد. در حال حاضر با در نظر گرفتن توان اجرایی - فنی داخلی در صورت تامین اعتبار مورد احتیاج ظرفیت تحویل سالانه 500 کیلومتر راستا ریلی نو وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش آزادراهی نیز تکمیل 200 کیلومتر راستا آزادراهی نو در برنامه پیش بینی شده بود که در بخش اجرایی اقدامات مناسبی صورت گرفت و بخشی از این پروژه ها به پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد رسیده است. اما با توجه به کمبود اعتبار و سختی عملیات اجرایی در شرایط جوی نیمه دوم سال عملیات روسازی در بخشی از این پروژه ها به جای مانده است.

وی افزود: دو پروژه مهم آزادراهی کشور در امسال به بهره برداری رسید. آزادراه اراک- خرم آباد حدفاصل خرم آباد تا بروجرد به عنوان بخشی از کریدور شمال- جنوب کشور به طول 67 کیلومتر به بهره برداری رسید و با حذف گردنه های صعب العبور راستا، علاوه بر افزایش ایمنی، زمان سفر را از 1.5 ساعت به 45 دقیقه کاهش می دهد.

وی ادامه داد: افتتاح تونل البرز در منطقه دو آزادراه تهران- شمال به طول حدود 6.5 کیلومتر به عنوان طولانی ترین تونل آزادراهی خاورمیانه یکی دیگر از راستا های افتتاح شده در امسال است و همه کوشش ما این است که کل منطقه دو این آزادراه در سال 1401 آماده بهره برداری گردد.

وی اظهار کرد: در بخش راه و بزرگراه حدود 6500 کیلومتر راستا بزرگراهی در دست ساخت است که بیشتر آن ها در محور های شریانی کشور به صورت یک باند نو در کنار راستا موجود در حال ساخت است و این رقم باید به 36 هزار کیلومتر راه و بزرگراه در کشور برسد.

خادمی اظهار کرد: در حال حاضر 20 هزار کیلومتر راستا بزرگراهی موجود است و با در نظر گرفتن 2700 کیلومتر آزادراه در کشور باید حدود 14 هزار کیلومتر راستا آزادراهی و بزگرراهی برای تکمیل شبکه راه های کشور احداث گردد. در سال 1400 تا کنون شاهد افتتاح حدود 550 کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره برداری از 700 کیلومتر راستا آزادراهی نو و بیش از 1400 کیلومتر راستا ریلی تا انتها دولت را بخشی از تعهدات وزارت راه و شهرسازی اعلام نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هدفگذاری تکمیل 700 کیلومتر آزادراه و 1400 کیلومتر راه آهن تا خاتمه دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدفگذاری تکمیل 700 کیلومتر آزادراه و 1400 کیلومتر راه آهن تا خاتمه دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید