نشست ترامپ درباره افغانستان، جلسه ای که دستاورد نداشت

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز آدینه پشت درهای بسته با مشاران امنیت ملی خود پیرامون روند مذاکره با طالبان که مشروط به خروج نیروهای بیگانه از افغانستان است، به مصاحبه نشست.

نشست ترامپ درباره افغانستان، جلسه ای که دستاورد نداشت

هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه نشست اخیر به خروجی مشخصی ختم شده، ارائه نشده است حال آنکه ترامپ در توئیتی مدعی شد جلسه خوبی را پشت سر گذاشته و طرف مقابل و همچنین آمریکا چنانچه ممکن باشد، دنبال حصول توافق هستند.

لازم به ذکر است طی این نشست، زلمای خلیل زاد رئیس جمهوری آمریکا و مشاورانش را در جریان نتیجه 8 دور مذاکره با طالبان قرار داد.

این در حالی است که منابع مطلع از تداوم اختلاف نظرهای جدی میان آمریکا و طالبان خبر می دهند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه ای، مدعی شد که ایالات متحده به حصول توافق صلح جامع که شامل کاهش خشونت و برقراری آتش بس باشد؛ پایبند می ماند.

کاخ سفید نیز مدعی شد: نشست خیلی خوب پیش رفت و مذاکرات در جریان است.

این در حالی است که لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه و از دوستان ترامپ مدعی است هرگونه توافق باید مبتنی بر تداوم حضور نظامی آمریکا در افغانستان باشد.

بهانه وی برای طرح چنین ادعایی مبارزه با تروریسم عنوان می گردد.

اما یک منبع وابسته به دولت واشنگتن می گوید اگرچه انتظار نمی رفت این نشست به تصمیم مشخصی منجر گردد؛ خواست ترامپ مبنی بر بازگرداندن نظامیان به خانه کاملاً واضح است.

این نشست در حالی برگزار گردید که طالبان همچنان از مذاکره مستقیم با دولت کابل طفره می رود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نشست ترامپ درباره افغانستان، جلسه ای که دستاورد نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست ترامپ درباره افغانستان، جلسه ای که دستاورد نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید