مودم 5G اپل هنوز آماده نیست؛ کوالکام تا 2023 تأمین کننده اپل باقی می ماند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، طبق گفته های مینگ چی کو، ظاهرا مودم 5G اختصاصی اپل هنوز به صورت کامل آماده نشده و در نتیجه کوالکام همچنان مسئول تأمین مودم 5G آیفون ها تا سال 2023 خواهد بود.

مودم 5G اپل هنوز آماده نیست؛ کوالکام تا 2023 تأمین کننده اپل باقی می ماند

از سال 2019 تا به امروز خبرهایی را می شنویم در رابطه با این موضوع که اپل با خرید بخش ساخت مودم اینتل، میخواهد از این پس، برای خود مودم اختصاصی فراوری کند تا مجبور نباشد هر سال بابت این موضوع به کوالکام پول بدهد. الان سه سال است که می شنویم مودم 5G اپل هنوز آماده نیست و کوالکام همکاری اش را همچنان با شرکت آمریکایی ادامه می دهد. حالا به نظر می رسد این انتظار باید چهارساله گردد.

مینگ چی کو که تحلیلگر نام آشنای اپل هم به شمار میرود اخیرا توییتی را در رابطه با این موضوع منتشر نموده و مدعی شده مودم 5G اپل تا انتها سال 2023 هم آماده نخواهد بود. در نتیجه کوالکام نه تنها برای سری آیفون 14 بلکه برای آیفون 15 هم باید مودم 5G فراوری کند.

اواخر سال 2020 بود که شنیدیم اپل فراوری مودم 5G خود را شروع نموده اما به نظر می رسد مشکلاتی در این راستا وجود داشته که شرکت نتوانست آن ها را در گوشی هایش مورد استفاده قرار دهد و در نتیجه باز هم دست به دامن کوالکام شد. نکته جالب اینجاست که بلافاصله بعد از توییت کو در این رابطه، ارزش سهام کوالکام 3٪ افزایش پیدا کرد.

اگرچه با مستقل شدن اپل در این زمینه، کوالکام یکی از بزرگ ترین منبع عایدی خود را از دست می دهد، اما کو معتقد است تا زمانی که اپل بتواند مودم 5G خود را با آن کیفیت و تعدادی که می خواهد فراوری کند، کوالکام آنقدر در کسب و کارهای تازه دیگری پیشرفت خواهد نمود که می تواند فقدان سفارش برای تأمین مودم 5G آیفون ها را جبران کند.

چون اپل روی ساخت مودم کار می نماید، قرار بود فرایند جایگزینی مودم های کوالکام با اپل تدریجی باشد. مثلا انتظار می رفت در سال 2023، فقط 20٪ از مودم آیفون ها را کوالکام فراوری کند که با مشکل پیش آمده، این مقدار بسیار بیشتر خواهد بود. حال برای سال 2024 چه برنامه ای در پیش گرفته خواهد شد تعیین نیست.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "مودم 5G اپل هنوز آماده نیست؛ کوالکام تا 2023 تأمین کننده اپل باقی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مودم 5G اپل هنوز آماده نیست؛ کوالکام تا 2023 تأمین کننده اپل باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید