مقایسه تویوتا C، HR هیبرید با نیسان جوک اسپرت و مینی کانتری من اس

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، کراس اوورهای کوچک طرف داران بسیاری دارند. کم کاری شرکت تویوتا در این کلاس، طرفداران تویوتا را نگران نموده بود تا اینکه دست آخر فراوری C-HR در سال 2017 قطعی شد و این مدل بر روی خط فراوری نهاده شد. در این مقاله، ما به مقایسه تویوتا C-HR هیبرید با نیسان جوک اسپرت 2016 و مینی کانتری من اس 2016 می پردازیم.

مقایسه تویوتا C، HR هیبرید با نیسان جوک اسپرت و مینی کانتری من اس

مقدمه ای بر مقایسه تویوتا C-HR هیبرید

C-HR مخفف عبارت Coupe High-Rider است که می تواند شاسی بلند کوپه ترجمه گردد. بعلاوه باتوجه به حضور این محصول در کلاس C ازنظر سایز بدنه، می توان کد C-HR را به شیوه ای دیگر هم ترجمه کرد.

در تویوتای C-HR شاهد خلاقیت هایی فوق العاده و کم سابقه ای در تاریخ این کارخانه هستیم که نه تنها شبیه به دیگر مدل های تویوتا نیست، بلکه تا حدودی متمایز از خودروهای هم کلاس به نظر می رسد.

طراحان این خودرو باتوجه به احتیاج بازار و علاقه قشر جوان به خرید کراس اوورها، جلوه اسپرت C-HR را افزایش داده اند تا جذابیت بیشتری را ایجاد نموده باشند. این خودرو بین سال های 2017 تا 2021 بر روی خط فراوری قرار داشته است.

تویوتا C-HR هیبرید از نمای روبه رو

درخصوص مشخصات این خودروی زیبا باید گفت که موتورش 1798 سی سی هیبرید 16 سوپاپ 4 سیلندر خطی مستقیم است که حداکثر توان خروجی آن 122 اسب بخار در دور موتور 5200 در دقیقه است. حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در دور موتور بین 3600 تا 4 هزار در دقیقه است. شتاب صفر تا 100 این تویوتا، 11 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 170 کیلومتر در ساعت می رسد.

وزن خالص خودرو 1420 کیلوگرم و ابعاد آن 4360 میلی متر طول، 1795 میلی متر عرض و 1565 میلی متر ارتفاع است. این نوع تویوتا یک باک 50 لیتری دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو رقم خیره کننده و باورنکردنی 3.8 لیتر در 100 کیلومتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد. تویوتای C-HR دارای کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو، پرده ای سرنشینان جلو و عقب و زانویی راننده است. ترمزهای این کراس اوور چهارچرخ دیسکی ABS چهار کاناله است.

مقایسه تویوتا C-HR هیبرید با نیسان جوک اسپرت 2016

نیسان جوک اسپرت یکی از پرطرف دارترین و ارزان ترین خودروهای دنیا محسوب می گردد. به خوبی می دانیم که نیسان جوک خودرویی است که کیفیت ساخت، ایمنی، دوام فنی و فرمان پذیری زیادی دارد. این خودروی 2 دیفرانسیل 3 حالته دارای موتوری 4 سیلندر خطی مستقیم توربوشارژ 16 سوپاپ با گنجایش 1618 سی سی است که حداکثر توان خروجی آن به 190 اسب بخار در دور موتور 5600 در دقیقه می رسد.

حداکثر گشتاور خروجی این خودرو 240 نیوتن متر بین دور موتور 2000 تا 5600 است. این عدد نشان دهنده این است که نیسان جوک اسپرت در مقایسه تویوتا C-HR هیبرید قدرتمندتر به نظر می رسد. این موضوع درخصوص شتاب و حداکثر سرعت نیز مصداق پیدا می نماید. حداکثر سرعت جوک اسپرت به 200 کیلومتر در ساعت می رسد، درحالی که شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن 8.5 ثانیه را نشان می دهد.

نمای داخلی تویوتا C-HR هیبرید

ظرفیت باک این خودرو 50 لیتر و مصرف ترکیبی آن 6.5 لیتر در 100 کیلومتر است. نیسان جوک اسپرت 1455 کیلوگرم وزن دارد و و ابعاد آن 4135 میلی متر طول، 1765 میلی متر عرض و 1570 میلی متر ارتفاع است و از این حیث خودروی کوچک تری در مقایسه تویوتا C-HR هیبرید به حساب می آید. این خودرو که فراوری آن از سال 2011 آغازشده است، در کلاس مینی اس یو وی واقع شده است. سیستم ترمزهای جوک اسپرت ABS ،EBD ،ESP است.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه نیسان جوک با رنو کپچر و پژو 2008 را هم مطالعه کنید.

مقایسه تویوتا C-HR هیبرید با مینی کانتری من اس 2018

بدون شک مینی کانتری من S یکی از رجحانن و زیباترین شاسی بلندهای کوچک و کراس اوورهای اروپایی به حساب می آید. این خودرو 2 دیفرانسیل با کنترل قفل الکترونیکی (EDLC) و 8 دنده اتوماتیک است.

مینی کانتری من اس 2018 دارای موتور 4 سیلندر خطی مستقیم توربوشارژ 16 سوپاپ است که حجم آن 1995 سی سی بوده است. حداکثر قدرت فراوریی آن در دور موتور 5000 در دقیقه، 189 اسب بخار اعلام شده است.

حداکثر گشتاور خروجی 181 نیوتن متر در دور موتور 1250 در دقیقه است. با داشتن باک به ظرفیت 51 لیتر، مینی کانتری من اس مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر را در 100 کیلومتر دارد.

نمای پشتی تویوتا C-HR هیبرید

حداکثر سرعت مینی کانتری من اس رقم فوق العاده 222 کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا 100 آن عدد 7.2 ثانیه را نشان می دهد. بدین ترتیب از این نظر رجحان محسوسی در مقایسه تویوتا C-HR هیبرید دارد. وزن این خودرو 1605 کیلوگرم است.

نوع سیستم ترمزش چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله) است. این خودرو توانسته است استاندارد آلایندگی یورو 6 را به دست آورد که برای موتوری بنزینی موفقیت فوق العاده ای محسوب می گردد.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه تویوتا C-HR هیبرید است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ عینک آفتابی مردانه آگهی های خرید و فروش تویوتا C-HR هیبریدرا مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ عینک آفتابی مردانه در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه تویوتا C، HR هیبرید با نیسان جوک اسپرت و مینی کانتری من اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا C، HR هیبرید با نیسان جوک اسپرت و مینی کانتری من اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید