بایک D20 محصول نو دیار خودرو وارد بازار می گردد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، دیار خودرو در کوشش است تا یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای چینی بازار کشورمان را به فروش برساند؛ خودرویی با نام بایک D20 که در سگمنت سدان های کوچک است. خودرو بایک D20 یا بایک سنوا دی 20 برای اولین بار در نمایشگاه چنگدو 2014 رونمایی شد. این خودرو یک ساب کامپکت از شرکت چینی بایک است که به نوعی مدل فیس لیفت خودرو سابرینا محسوب می گردد.

بایک D20 محصول نو دیار خودرو وارد بازار می گردد

اولین باری که بایک D20 در ایران رونمایی شد، سال 96 و در جریان دومین نمایشگاه خودرو تهران بود؛ اما عدم تمرکز در فراوری یکنواخت و نبود تبلیغات و خدمات پس ازفروش گسترده، سبب شد تا سابرینا آن چنان در بازار ایران پیروز نباشد و نتواند با سایر هاچ بک های کلاس B بازار رقابت کند. گفته می گردد که به زودی این هاچ بک مونتاژی به بازار معرفی می گردد و مشتریان می توانند نسبت به خرید آن اقدام نمایند. بعضی شنیده ها حاکی از آن است که بایک D20 اتوماتیک با قیمتی کمتر از 370 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بایک BJ40 با دیار خودرو به بازار می آید

طراحان بایک D20 را بر اساس پلتفرم نسل اول اسمارت فورفور و میتسوبیشی کولت مدل 2004 (سری W454) ساخته اند. بایک سنوا D20 در حال حاضر فقط در کشور الجزایر فراوری و به کشورهای آفریقای جنوبی و مکزیک صادر می گردد.

بایک D20 همانند سابریناهای موجود در بازار ایران، به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز است و 113 اسب بخار را با گشتاور 143 نیوتن متر فراوری می نماید و از سری پیشرانه های با امتیاز طراحی کمپانی میتسوبیشی است. این پیشرانه یورو 5 توان خود را به چرخ های جلو می رساند و مسئولیت این انتقال قدرت بر عهده جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک است. جعبه دنده اتوماتیک بایک سابرینا D20 از نوع AT استپ گیت است و کمپانی آیسین آن را فراوری می نماید. این سیستم انتقال قدرت D20 شباهت زیادی به گیربکس دانگ فنگ H30 کراس دارد.

گرچه داخل کابین بایک D20 از مونتاژ منظم و دقیقی بهره می برد، اما کیفیت پلاستیک های به کاررفته در آن چندان چنگی به دل نمی زند و همان پلاستیک های خشک و مقرون به صرفه را در اینجا به کرات می بینیم. در این میان، جایگاه ها به نسبت راحت است و محافظت خوبی از بدن به عمل می آورند و فضای داخل کابین هم در مجموع جادار می باشد.

جرم خالص بایک D20 و یا همان سابرینا فیس لیفت در نسخه اتوماتیک، 1090 کیلوگرم اعلام شده است و شاهد هستیم که این هاچ بک مالی مصرف سوخت کمتر از 7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر را ثبت می نماید. بعلاوه کمپانی سازنده ظرفیت باک بنزین D20 را 45 لیتر اعلام نموده است.

از نقطه نظر ایمنی، این خودرو به طور استاندارد به 2 عدد کیسه هوا مجهز است، اما در نسخه های فول بایک D20، این عدد به 6 کیسه هوا افزایش می یابد. بعلاوه این خودرو به سامانه های ایمنی همانند ABS ،EBD و BOS و میله های درون دربها، سنسور پارک و … مجهز است.

سابرینا فیس لیفت در 2 تیپ به بازار می آید که نمونه پایهٔ آن دنده ای و نسخه فول آپشن به سیستم انتقال قدرت اتوماتیک مجهز شده است. ابتدا باید دانست که بایک سابرینا D20 در بخش طراحی، کاسه چراغ های عقب، سپر جلو و عقب، چراغ روی سپر جلو، جلو پنجره و طرح رینگ نسبت به نسخه قبلی فرق دارد و ظاهری به روزتر را دنبال می نماید. در نسخه دنده ای، جای خالی چراغ روی سپر جلو و مه شکن جلو دیده می گردد؛ اما بقیه تفاوت های ظاهری در بایک سابرینا D20 دنده ای هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: سوئیست DX3 دیار خودرو به خط فراوری رسید

نسخه های فول بایک D20 به تجهیزات رفاهی ازجمله کروز کنترل، سانروف برقی، صفحه نمایش لمسی به سایز 6.5 اینچ، دوربین دید عقب، آینه الکتروکرومیک، چراغ های اتوماتیک جلو، کنترل سیستم بر روی فرمان با 6 عدد بلندگو، چراغ های مشایعت در تاریکی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، 6 عدد اسپیکر، جایگاه های چرمی، کروز کنترل، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، شیشه های مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش، تهویه مطبوع مجهز به فیلتر تصفیه هوا و … مجهز است.

آن طور که گفته می گردد، در تابستان 1400 عرضه رسمی بایک سابرینا D20 شروع می گردد. در حال حاضر هم دیار خودرو تعداد قابل توجهی از این خودرو را مونتاژ نموده است. بعلاوه منابع مطلع می گویند که اگر معادلات قیمت گذاری خودرو و شرایط مالی تغییر نکند، این هاچ بک چینی و مونتاژی در نسخه اتوماتیک با قیمتی کمتر از 370 میلیون تومان به بازار می آید.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ عینک آفتابی مردانه مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "بایک D20 محصول نو دیار خودرو وارد بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایک D20 محصول نو دیار خودرو وارد بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید