مجمع ملی نیجریه وعده داد به وضعیت شیخ زکزاکی رسیدگی می نماید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، رئیس مجمع ملی نیجریه اعلام نموده که با توجه به گسترش اعتراضات مردمی در مورد وخامت حال رهبر شیعیان این کشور، میخواهد شخصا به این پرونده رسیدگی کند.

مجمع ملی نیجریه وعده داد به وضعیت شیخ زکزاکی رسیدگی می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک آفتابی مردانه، به دنبال گسترش اعتراضات پیروان شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه پس از انتشار اخباری مبنی بر وخامت حال جسمی این روحانی شیعه، مجمع ملی نیجریه اعلام نموده که میخواهد در روند بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی مداخله کند.

بنا بر گزارش منابع خبری نیجریه، رئیس مجمع ملی نیجریه متعهد شده تا شخصا در فرایند بازداشت و حبس رهبر شیعیان این کشور ورود نموده و به این مسئله رسیدگی کند.

رهبر معترضان نیجریه ای تأکید نموده که وضعیت جسمانی و سلامت این روحانی شیعه رو به وخامت است و احتیاج به رسیدگی فوری پزشکی دارد.

شیخ ابراهیم زَکزاکی (زاده 1332ش)، روحانی شیعه و رهبر شیعیان نیجریه با تأسیس جنبش اسلامی نیجریه، 300 مدرسه اسلامی در نیجریه و کشورهای همسایه آن تأسیس نموده است. او همچنین مؤسسات خیریه ای برای ارائه خدمات اقتصادی درمانی و آموزشی به شیعیان راه اندازی نموده است.

وی از اواخر دهه 1970 میلادی، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تبلیغ دینی در نیجریه را با جذب ده ها نفر شروع نموده و تعداد پیروان مکتب اهل بیت در نیجریه، در دهه 1390 شمسی، با کوشش های وی به میلیون ها تَن رسیده است.

سه فرزند زکزاکی، در حمله نیروهای نظامی نیجریه به راهپیمایی روز قدس در سال 1393 به شهادت رسیدند. همچنین زکزاکی، در جریان حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله در شهر زاریا در سال 1394 بازداشت و زندانی شد.

رهبر جنبش اسلامی شیعیان از 13 دسامبر 2013 میلادی (1394 شمسی) تا کنون در بازداشت و به نوعی اقامت اجباری و تحت شرایط امنیتی شدید به سر می برد و دولت نیجریه تا این زمان هیچ نشانه ای برای آزادی وی از خود بروز نداده است.

فرزند علامه زکزاکی روز گذشته در پیامی هشدار داده بود که شرایط جسمانی پدرش به شدت وخیم شده و تقریبا همه گزینه ها برای حفظ جان ایشان عملا از دست رفته است. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مجمع ملی نیجریه وعده داد به وضعیت شیخ زکزاکی رسیدگی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع ملی نیجریه وعده داد به وضعیت شیخ زکزاکی رسیدگی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید