عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی از روز یکشنبه

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، روز یکشنبه (19 خرداد ماه 1398) اوراق اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزارهای نوین اقتصادی گشایش می یابد.

عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی از روز یکشنبه

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، به تازگی خبرهایی از درج شش نماد اسناد خزانه اسلامی در سامانه پس از معاملات شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه منتشر شده است. ‬در مرحله اول در مجموع نمادهای اخزا718 تا اخزا723 با 121 میلیون و 891 هزار و 198 اوراق از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سامانه پس از معاملات درج شدند تا شرایط برای عرضه آن ها در شرکت فرابورس ایران مهیا گردد.

به این ترتیب در یکشنبه پیشِ رو قرار است یکی از نمادهای اسناد خزانه اسلامی یعنی نماد اخزا7231 با سررسید تاریخ 24 آبان سال 1400 در بازار ابزارهای نوین اقتصادی فرابورس گشایش یابد.

قیمت پایانی این اوراق، میانگین موزون معاملات روزانه اوراق در روز گشایش خواهد بود.

ارزش اسمی هر ورق از این اوراق 100 هزار تومان و تعداد کل آن 20 میلیون و 94 هزار و 458 برگ است.

این اوراق توسط وزارت اقتصاد و دارایی منتشر می گردد و تمام افراد حقیقی یا حقوقی می توانند با داشتن کد معاملاتی اقدام به خرید این اوراق نمایند.

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، اسناد خزانه اسلامی، اوراق بهادار با نامی است که دولت به منظور تسویه بدهی های خود بابت طرح های تملک دارایی های سرمایه ای با قیمت اسمی و سررسید تعیین به طلبکاران غیردولتی واگذار می نماید‪.‬

اسناد خزانه توسط دولت به رقمی کمتر از قیمت اسمی به خریداران فروخته شده و از منابع اقتصادی حاصل از فروش، بدهی های دولت پرداخت می گردد اما به دلیل اشکالات فقهی وارد بر این روش، دولت جمهوری اسلامی ایران، این اوراق را صادر و به شکل مستقیم به طلبکاران غیر دولتی واگذار می نماید.

دارنده اوراق درصورت احتیاج به وجه نقد، این اوراق را در بازار ابزارهای نوین اقتصادی فرابورس ایران به فروش می رساند‪.‬

نخستین اسناد خزانه اسلامی در حجم 400 هزار برگه مهرماه سال 1394 در فرابورس عرضه شد که شرکت سپرده گذاری مسئولیت صدور کد و تسویه این اسناد را برعهده داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی از روز یکشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی از روز یکشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید