شلیک گلوله فضاپیمای ژاپنی به سمت یک سیارک

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، فضاپیمای هایابوسا 2 (Hayabusa 2) آژانس فضایی ژاپن امروز جسم سنگینی را به سمت سیارک ریوگو (Ryugu) پرتاب کرد. هدف از انجام این کار ایجاد یک گودال برخوردی مصنوعی برای انجام پژوهش های علمی است.

شلیک گلوله فضاپیمای ژاپنی به سمت یک سیارک

هایابوسا 2 حدود ده ماه است که در مدار سیارک ریوگو قرار گرفته و مشغول آنالیز این سیارک است. پرتاب گلوله 2 کیلوگرمی هایابوسا 2 به همراه یک دوربین بخشی از برنامه این ماموریت بود که امروز به انجام رسید. هر چند که هنوز اطلاعاتی از فرآیند برخورد در دست نیست.

این فضاپیما برای در امان ماندن از خطرات احتمالی مدار خود را تغییر داد. اما در دو هفته آینده فضاپیما به موقعیت اصلی اش در ارتفاع 20 کیلومتری از سطح ریوگو بازخواهد گشت.

دانشمندان امیدوارند که با آنالیز دهانه برخوردی ایجاد شده و مواد به بیرون پرتاب شده از آن بتوانند اطلاعات دقیقی از نواحی داخلی سیارک ریوگو و مواد تشکیل دهنده این سیارک به دست آورند. حتی این امکان وجود دارد که هایابوسا 2 بتواند از مواد دهانه برخوردی نمونه برداری کند. موادی که کاملا بکر و دست نخورده هستند و حتی تابش های فضایی نیز تاثیری روی آن ها نگذاشته است.

ماموریت ژاپنی هایابوسا 2 روزهای پرکاری را در مدار سیارک ریوگو پشت سر گذاشته است. این فضاپیما توانسته با دقت بالایی سیارک ریوگو را از فاصله ای نزدیک آنالیز کند. پیش از این و در همین ماموریت دو سطح نورد کوچک در سطح این سیارک فرود آمده اند. قرار است یک سطح نورد کوچک دیگر نیز به سمت سیارک ارسال گردد. تیم ماموریت هایابوسا 2 امیدوارند بتوانند این سطح نورد را اواخر تابستان سال جاری از فضاپیمای مادر به سمت ریوگو ارسال نمایند. چندی پیش نیز این فضاپیما توانست با موفقیت از سیارک ریوگو نمونه برداری کند.

پس از خاتمه ماموریت ها در مدار ریوگو فضاپیما به سمت زمین حرکت خواهد نمود و نمونه های جمع آوری شده را به زمین بازخواهد گرداند. کپسول حاوی نمونه ها در اواخر سال 2020 در زمین فرود خواهد آمد.

عکس کاور: تصویر فضاپیمای هایابوسا 2 از سیارک ریوگو.

Credit: JAXA

منبع: Space

منبع: دیجیکالا مگ

به "شلیک گلوله فضاپیمای ژاپنی به سمت یک سیارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلیک گلوله فضاپیمای ژاپنی به سمت یک سیارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید