ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2030 فعال خواهد ماند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، کاخ سفید از ناسا خواسته تا فعالیت خود را در ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2030 ادامه دهد، با این حساب شش سال دیگر به عمر این ایستگاه اضافه خواهد شد.

ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2030 فعال خواهد ماند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ عینک آفتابی مردانه، دولت بایدن-هریس از بیل نلسون، رئیس ناسا خواست تا با شرکای خود از جمله آژانس فضایی اروپا، آژانس فضایی کانادا، آژانس فضایی ژاپن و آژانس فضایی روسکاسموس روسیه به همکاری بپردازد تا بتوان ایستگاه فضایی بین المللی را تا سرانجام این دهه مورد استفاده قرار داد.

نلسون در بیانیه ای که در وبسایت ناسا در روز 31 دسامبر منتشر شده است گفت: خوشحالم که دولت بایدن-هریس می خواهد فعالیت در ایستگاه فضایی بین المللی را تا سال 2030 ادامه دهد. ایستگاه فضایی بین المللی محل انجام همکاری های صلح آمیز علمی بین المللی است که برای بیش از 20 سال پیشرفت های بزرگ علمی، آموزشی و فناوری به نفع بشریت در آن اتفاق افتاده است.

این ایستگاه فضایی قرار بود تا سال 2024 به فعالیت خود ادامه دهد. ناسا در پی راه هایی برای واگذاری فعالیت روزانه ایستگاه فضایی به نهاد های تجاری است تا بتواند بودجه خود را صرف برنامه آرتمیس و سفر انسان ها به ماه کند.

نلسون می گوید: ادامه حضور ایالات متحده در ایستگاه فضایی بین المللی باعث افزایش نوآوری و رقابت و بعلاوه پیشرفت تحقیقات و فناوری های لازم برای ارسال اولین زن و اولین فرد رنگین پوست به ماه تحت برنامه آرتمیس ناسا می گردد و راه را برای ارسال انسان ها به مریخ باز می نماید.

افزایش عمر این ایستگاه، زمان بیشتری فراهم می نماید تا از واگذاری تحقیقات مدار زمین و فعالیت های تجاری ایستگاه فضایی به پایگاه های خصوصی تازه، اطمینان حاصل گردد.

ناسا به تازگی قرارداد هایی برای توسعه ایستگاه های فضایی آزاد یا متصل به ایستگاه فضایی بین المللی که در نهایت از آن جدا می شوند، منعقد نموده است.

ایستگاه فضایی بین المللی که در سال 1998 تاسیس شد برای بیش از 21 سال خانه فضانوردان بوده است. این ایستگاه به عنوان یک آزمایشگاه ریزگرانش میزبان 3000 تحقیق از بیش از 4200 محقق در سراسر دنیا بوده است. نزدیک به 110 کشور و منطقه در فعالیت های اجرا شده این ایستگاه شرکت داشته اند.

آژانس فضایی اروپا پیش از این از ادامه فعالیت ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2030 حمایت نموده بود و آژانس فضایی ژاپن نیز تایید نموده که آزمایشگاه کیبو این شرکت و تجهیزات مربوط به آن قادر به ادامه فعالیت تا این زمان هستند. روسکاسموس پیشنهاد خروج از این ایستگاه و لغو همکاری در سال 2025 برای راه اندازی ایستگاه فضایی خود داده است، اما همزمان با این موضوع یک ماژول آزمایشگاهی چندمنظوره به نام نائوکا و یک درگاه اتصال تازه به نام پریچال به ایستگاه فضایی متصل نموده است.

پیش از دستور کاخ سفید، کنگره قوانینی برای ادامه فعالیت ایستگاه فضایی تا سال 2030 در نظر گرفته بود. لایحه هایی در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا و مجلس سنای ایالات متحده آمریکا مورد حمایت دو حزب نهاده شد، اما رای کسب نکرد.

نلسون می گوید: با افزایش فعالیت ملیت های مختلف در فضا، نقش ایالات متحده در راهنمایی دنیا در اتحاد های بین المللی در حال رشد و طراحی قوانین برای استفاده صلح آمیز و مسئولانه از فضا اهمیت بیشتری پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2030 فعال خواهد ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2030 فعال خواهد ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید