شاهین با موتور تارا ، ایران خودرو به سایپا موتور داد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، شرکت ایران خودرو بالاخره قبول کرد که به سایپا موتور بدهد و حالا شاهین با موتور تارا عرضه خواهد شد.

شاهین با موتور تارا ، ایران خودرو به سایپا موتور داد

وبلاگ عینک آفتابی مردانه - شرکت ایران خودرو بالاخره قبول کرد تا به سایپا موتور تارا را بدهد و در سال آینده آریا و شاهین با موتور تارا عرضه خواهد شد.

شاهین با موتور تارا را می توان شکست سایپا در زمینه موتور کنونی این خودرو دانست .

موتور کنونی شاهین هشت سوپاپ است و پیشرفته و توربو شده موتور تیبا است. در سال گذشته گزارش هایی از خرابی و آتش سوزی شاهین منتشر شده بود.

شاهین با موتور تارا

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو گفته است:طبق مذاکرات و تفاهم اولیه ای که با مدیرعامل شرکت سایپا انجام شده، به زودی امکان بهره مندی این شرکت از توانمندی های گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه قوای محرکه فراهم خواهد شد.در سال آینده ایران خودرو، 10 هزار موتور و گیربکس برای تجهیز محصول شاهین سایپا فراوری خواهد نمود.

پیش از این سایپا خبر از فراوری موتور TU5 پلاس داده بود. اما حالا این شرکت دست به دامان ایران خودرو شده است.

شرکت سایپا هم اکنون با بحران نداشتن موتور مناسب روبرو است و موتور شاهین همچنان نسخه توربو شده موتور تیبا است این موتور دارای تکنولوژی قدیمی هشت سوپاپ است.

آرمان رضاپور رییس بخش ساخت داخل شرکت مگاموتور پیش از این خبر از فراوری موتور TU5 پلاس در سایپا داده بود.

وی به وبلاگ عینک آفتابی مردانه گفته بود:پروژه موتور 16 سوپاپ با نام ME16 در حال انجام است.این موتور از پیشرانه EC5 ایده و الگو برداری شده است. با توجه به استانداردهای روز، تغییراتی در آن پیشرانه لحاظ شده است. قطعات آن نیز بومی سازی شده است.

موتور TU5 پلاس

لازم به ذکر است موتور TU5 پلاس درواقع همان موتور EC5 است. بنظر می رسد پروژه ساخت این موتور در سایپا طولانی شده است و برای سال آینده این شرکت به سمت ایران خودرو رفته است.

موتور شاهین 108 اسب بخار قدرت دارد و دارای تکنولوژی قدیمی هشت سوپاپ است. Tu5 پلاس که موتور کنونی تارا است دارای 110 اسب بخار قدرت است.

موتور تارا تنفس طبیعی و 16 سوپاپ است.این موتور نسبت به موتور هشت سوپاپ توربو شده تیبا که روی شاهین است دوام بیشتری دارد.

منبع: بیت ران

به "شاهین با موتور تارا ، ایران خودرو به سایپا موتور داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین با موتور تارا ، ایران خودرو به سایپا موتور داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید