خاتمه نرخ کرایه های تاکسی در سال تازه

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، بررسی نرخ کرایه انواع تاکسی، سرویس مدارس و تعیین بهای انواع خدمات تاکسیرانی در سال 1401 امروز در صحن شورای شهر مورد بحث و مصاحبه قرار گرفت و پایان پیشنهادات مربوطه در این زمینه با اکثریت آراء به تصویب رسید.

خاتمه نرخ کرایه های تاکسی در سال تازه

به گزارش فارس، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اینباره گفت: باید انعطاف در قیمت گذاری نرخ کرایه تاکسی ها داشته باشیم که این مسأله ظرفیت هوشمندسازی تاکسیرانی را نشان خواهد داد.

وی اضافه نمود: ان شاءالله برای سال آینده سامانه مربوطه ایجاد خواهد شد البته در حال حاضر QR کد در تاکسی ها فعال است و مسافران می توانند با استفاده از آن کرایه های خود را الکترونیکی بپردازند.

معاون شهردار تهران گفت: می خواهیم محاسبه کرایه ها به این صورت باشد که برای راننده مدت زمان سفر و ترافیک لحاظ شود مانند تاکسی های اینترنتی و علاوه بر نرخ پایه که به تأیید شورای شهر می رسد بسته به مدت سفر و ترافیک نرخ ترافیک تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه انعطاف پذیری در نرخ کرایه تاکسی عادلانه است گفت: در تاکسی های اینترنتی دامنه این تغییر 180 تا 200 درصد است، ولی ما آن را می خواهیم در تاکسی ها به 30 درصد محدود کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم در زمان ترافیک یا بارندگی ها تاکسی ها از سیستم خارج می شوند و دربستی مسافر می گیرند تا برایشان مقرون به صرفه باشد.

در ادامه مهدی چمران گفت: با این صحبت های شما نرخ کرایه پس 55 درصد افزایش می یابد و این عادلانه نیست.

شفیعی پاسخ داد: این بحث فنی دارد به صورت قطعی 55 درصد اضافه نمی شود و متناسب سفر سقف 30 درصد در نظر می گیریم.

چمران گفت: اگر این چنین باشد منطقی است، ولی باید دید آیا سیستم مرکزی می تواند آن را کنترل کند و شرایط مانند تاکسی های اینترنتی شود شخصی که سوار تاکسی شود باید بداند چقدر در شرایط پیش رو کرایه پرداخت کند در غیر اینصورت دعوای مسافر و راننده ایجاد می شود.

وی گفت: بنابراین انعطاف پذیری در نرخ کرایه تاکسی مشروط به راه اندازی سیستم هوشمند باشد.

منبع: فرارو

به "خاتمه نرخ کرایه های تاکسی در سال تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه نرخ کرایه های تاکسی در سال تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید