رها سازی یک قلاده رودک در لنگرود

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، یک قلاده رودک (گورکن) پس از نجات و زنده گیری از تله سیمی در اراضی جلگه ای بخش اطاقور لنگرود رها سازی شد.

رها سازی یک قلاده رودک در لنگرود

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه از رشت، ایوب زارع، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: یک قلاده رودک (گورکن) پس از نجات از تله سیمی در منطقه اطاقور لنگرود رها سازی شد.

او اضافه کرد: پس از گزارش یک شهفراینددوستدار محیط زیست مبنی بر به دام افتادن یک قلاده رودک (گورکن) به پاسگاه محیط بانی چمخاله لنگرود، ماموران یگان حفاظت محیط زیست در محل حاضر شده و پس از نجات و زنده گیری و اطمینان از سلامتی آن، در اراضی جلگه ای بخش اطاقور لنگرود رها سازی شد تا بتواند زندگی عادی خود را در زیستگاه مطلوب و مناسب ادامه دهد و به تعادل زیست بوم منطقه پایداری بخشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود توضیح داد: گورکن ها عموماً حیوانات خجالتی و شبگرد بوده و روز را در لانه های زیرزمینی می گذرانند و شب ها برای شکار و تغذیه بیرون می فرایند.

گورکن ها هم انفرادی و هم گروهی زندگی می نمایند.

انواع گورکن ها مهارت زیادی در حفر کردن زمین دارند و با استفاده از چنگال های دراز پا های جلوی خود، زمین را می نمایند تا غذا به دست آورند یا نقب بزنند.

گورکن ها بطور کلی موجوداتی بی آزارند و با وجود دندان های قوی بیشتر از طعمه های کوچک و گیاهان تغذیه می نمایند.

بینایی آن ها ضعیف است، ولی حس بویایی و شنوایی بسیار بالایی دارند.

م. ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رها سازی یک قلاده رودک در لنگرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رها سازی یک قلاده رودک در لنگرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید