داستان خبرنگاران، از خشت اول تا امروز

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، خبرنگاران، از ابتدای دهه 1390 تا امروز، فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد. پلتفرمی که از یک ایده ساده به دنیا آمد و اکنون میزبان بیش از 35 میلیون کاربر است. شکل گیری خبرنگاران و تبدیل شدنش به بزرگ ترین پلتفرم آگهی آنلاین در ایران، بدون همراهی کاربران و کارکنان وفادار ممکن نبود. خدمات متنوعی که امروز در خبرنگاران ارائه می گردد، حاصل کوشش بیش از 900 نفر عضو این تیم بزرگ و همراهی کاربرانی است که در این سال ها، در بهبود قابلیت ها به ما یاری نموده اند. در ادامه این مطلب، داستان شکل گیری و پیشرفت خبرنگاران را با هم می خوانیم.

داستان خبرنگاران، از خشت اول تا امروز

خشت اول وبلاگ عینک آفتابی مردانه

ایده راه اندازی یک پلتفرم واسط برای آگهی های آنلاین، در بهار 1391 بین حسام آرمندهی، بنیان گذار کافه بازار و رضا محمدی شکل گرفت. آن ها به فکر یک اپلیکیشن با رابط کاربری ساده بودند که احتیاجهای انتشار و پیدا کردن آگهی های آنلاین را برای مردم ایران برطرف کند. چند ماه بعد، اپلیکیشن اندروید وبلاگ عینک آفتابی مردانه آماده و منتشر شد. کاربران اولیه، بیش از همه برای خرید و فروش کالای دست دوم از وبلاگ عینک آفتابی مردانه استفاده می کردند تا اینکه به مرور دسته های خدمات هم میزبان تعداد زیادی کاربر شد. در پاییز همان سال، وب سایت وبلاگ عینک آفتابی مردانه با قابلیت محدود نمایش آگهی ها آغاز به کار کرد.

سال 1392، سال بهینه سازی و تکمیل قابلیت های وبلاگ عینک آفتابی مردانه بود. اپلیکیشن اندروید با قابلیت فیلتر کردن آگهی ها، تجربه کاربری بهینه تری را در اختیار کاربران قرار داد. در همین راستا، وب سایت نیز میزبان قابلیت نوی شد. کاربران امکان انتشار آگهی را با استفاده از سرویس وب سایت هم پیدا کردند. درنتیجه همین افزایش قابلیت ها، تعداد کاربران وبلاگ عینک آفتابی مردانه روز به روز بیشتر می شد و تیم های فنی، برای پشتیبانی هرچه بیشتر از آن ها، زیرساخت های عملیاتی را توسعه می دادند.

در راستا رشد

دو سال پس از راه اندازی اولیه، وبلاگ عینک آفتابی مردانه به مقصد مهمی انتشار و جست وجوی آگهی های آنلاین تبدیل شد. در ابتدای سال 1393، رکورد انتشار 40 هزار آگهی در روز شکسته شد. افزایش تعداد کاربران و آگهی ها، به رشد و پیشرفت وبلاگ عینک آفتابی مردانه و بهبود رتبه این سرویس در میان رقبای داخلی یاری کرد. در میانه های سال، وبلاگ عینک آفتابی مردانه به رتبه 100 در لیست الکسای برترین وب سایت های ایرانی رسید. در ادامه، تیم مدیریتی وبلاگ عینک آفتابی مردانه تصمیم به بازاریابی هرچه بیشتر سرویس خود گرفتند. اولین کمپین تبلیغاتی در همان سال اجرا شد که با افزایش بسیار زیاد تعداد کاربران و آگهی ها همراه بود.

رشد و افزایش تعداد کاربران وبلاگ عینک آفتابی مردانه، احتیاج به بهبود ساختاری سرویس را بیشتر کرد. در سال 1394، اپلیکیشن وبلاگ عینک آفتابی مردانه بازنویسی شد. بهینه سازی های نو، با قابلیت های متعدد و بهبود رابط و تجربه کاربری همراه بود. دستاورد مهم وبلاگ عینک آفتابی مردانه در آن سال، دسترسی به رتبه 24 الکسا در میان برترین وب سایت های ایرانی بود. رشد ادامه دار وبلاگ عینک آفتابی مردانه و موفقیت در جذب کاربران به حدی رسید که در سال 1395، رکورد 130 هزار آگهی در روز، شکسته شد.

با افزایش تعداد کاربران و آگهی های وبلاگ عینک آفتابی مردانه، احتیاج به جذب نیروی انسانی هم بیشتر شد. با اینکه بسیاری از مردم تصور می کردند وبلاگ عینک آفتابی مردانه با فعالیت یک تیم کوچک اداره می گردد، تعداد کارکنان شرکت در سال 1396 به بیش از 100 نفر رسید. در همان سال، بیش از 25 میلیون کاربر به صورت ماهانه و فعال از وبلاگ عینک آفتابی مردانه استفاده می کردند. آماری که نشان می داد تقریبا هر ایرانی دارای گوشی هوشمند، حداقل یک بار از وبلاگ عینک آفتابی مردانه استفاده نموده است. برای پاسخ به احتیاجهای همین کاربران، سرویس چت فعال شد که با استقبال بسیار خوبی هم همراه بود.

توسعه خدمات و تکمیل قابلیت ها

تیم های توسعه، مدیریت و اجرایی وبلاگ عینک آفتابی مردانه در سال های اخیر بیش ازپیش روی توسعه خدمات متمرکز بوده اند. اضافه کردن قابلیت ها و پاسخ به احتیاجهای نو، همواره در اولویت برنامه ریزی های شرکت بوده است. همین برنامه ها باعث شدند تا با جذب نیروهای نو، تعداد پرسنل وبلاگ عینک آفتابی مردانه از مرز 350 نفر عبور کند. رکورد بعدی هم در سال 1398 شکسته و حدود 98 میلیون آگهی در آن سال در وبلاگ عینک آفتابی مردانه منتشر شد.

دسته های املاک و خودرو، از همان ابتدای آغاز به کار وبلاگ عینک آفتابی مردانه، از پربازدیدترین دسته ها بوده اند. وبلاگ عینک آفتابی مردانه از سال 98 تصمیم گرفت تا خدمات تکمیلی بیشتری را به کاربران در این دسته ها ارائه کند. به همین علت ابتدا سرویس کارنامه با شعار دستیار خرید و فروش خودرو آغاز به کار کرد. سرویسی که با همکاری کارشناسان باتجربه، فرایند خرید و فروش خودرو را از زمان انتشار آگهی تا نهایی شدن قرارداد، برای متقاضیان انجام می دهد.

اقدام بعدی وبلاگ عینک آفتابی مردانه برای یاری به کاربران فعال سرویس، توسعه قابلیت ها برای کسب وکارها بود. بزرگ ترین سرویس آگهی آنلاین وبلاگ عینک آفتابی مردانه امروز دیگر تنها مخصوص کاربران حقیقی نیست و بسیاری از کسب وکارها و فروشگاه ها برای معرفی خدمات خود از آن استفاده می نمایند. رکورد کسب وکارهای فعال در وبلاگ عینک آفتابی مردانه در سال 98 با رسیدن به آمار 450 هزار، شکسته شد. برای پاسخ به احتیاج این کاربران، پنل اختصاصی فروشگاه ها در سال 99 آغاز به کار کرد.

وبلاگ عینک آفتابی مردانه در سال های گذشته همواره کوشش نموده است تا مسئولیت اجتماعی خود را هم در اولویت برنامه ها و اهداف قرار دهد. چنین سرویسی با جامعه کاربری بسیار وسیع باید نقش خود را در فرایندهای اجتماعی هم اثبات می کرد. یکی از قدم های مهم در این راستا، مقابله با آگهی های خرید و فروش گونه های نادر حیوانات بود. اقدامی که در سال 99 انجام شد و با استقبال بسیار خوب فعالان محیط زیست همراه بود.

راستای که سرانجام ندارد

وبلاگ عینک آفتابی مردانه امروز میزبان بیش از 35 میلیون کاربر فعال ماهانه است که از اپلیکیشن موبایل یا وب وبلاگ عینک آفتابی مردانه استفاده می نمایند. ارائه خدمات به این حجم از کاربران احتیاجمند منابع بسیار وسیع، خصوصا در بخش نیروی انسانی هست. بیش از 900 نفر پرسنل فعال در وبلاگ عینک آفتابی مردانه مشغول هستند که در تیم های متعدد، توسعه و بهینه سازی تجربه کاربران از خرید و فروش آنلاین را در اولویت اصلی خود قرار داده اند. در ویدیوی زیر، داستان وبلاگ عینک آفتابی مردانه و تجربه روزانه تعدادی از همکاران ما را مشاهده می کنید.

از اقدام های اخیر وبلاگ عینک آفتابی مردانه در بهینه سازی سرویس و تکمیل قابلیت ها می توان به جست وجوی فراشهری اشاره نمود. قابلیت مهم دیگر، پنل اختصاصی مشاوران و آژانس های املاک بود که در سال 99 عرضه شد. پنلی که قابلیت های متعددی برای انتشار و مدیریت بهتر آگهی های املاک در اختیار آژانس ها قرار می دهد. بعلاوه قابلیتی مشابهی هم برای نمایشگاه های خودرو عرضه شد که در کنار ابزار محاسبه قیمت خودروی صفر و کارنموده، بخش آگهی های خودروی وبلاگ عینک آفتابی مردانه را تکمیل کرد.

راستا رشد و توسعه در وبلاگ عینک آفتابی مردانه هیچ گاه به سرانجام نمی رسد. کاربران بسیار زیاد این سرویس، همواره احتیاجمند برترین تجربه و بیشترین قابلیت های ممکن برای برطرف احتیاجهای خود هستند. راستای که با تمام فراز و نشیب ها هنوز با قدرت طی می گردد و با همراهی شما کاربران، قطعا به اهداف بزرگ تری خواهد رسید.

منبع: بلاگ دیوار

به "داستان خبرنگاران، از خشت اول تا امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان خبرنگاران، از خشت اول تا امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید