درست کردن پادری با طناب کنفی و پارچه های دور ریختنی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، فرش پادری از جمله کف پوش هایی است که کاربردهای زیادی در قسمت های مختلف خانه دارد. پادری ها را در بخش های متفاوتی می توان به کار گرفت. مثلا در ورودی منزل، آشپزخانه، تراس و… از فرش و پادری استفاده می شود. هدف اصلی در استفاده از پادری ها برای ایجاد رفاه بیشتر در جلوی حمام، به عنوان سِت پادری توالت فرنگی یا جلوی در منزل یعنی جایی است که کفش ها را از پا بیرون می آورید اما این روزها فروش فرش پادری در قالب ها و رنگ های مختلف، امکان استفاده از آن برای تزئین در بعضی بخش های خانه را نیز فراهم کرده است و چه خوب است که با توجه به دکوراسیون منزلتان، خودتان به فکر درست کردن پادری بیافتید.

درست کردن پادری با طناب کنفی و پارچه های دور ریختنی

درست کردن پادری با طناب کنفی

برای تهیه یک پادری زیبا و مقاوم، در این مدل شما نیاز به مواد زیر دارید:

  • طناب کنفی 5 الی 10 متر
  • نخ و سوزن
  • پارچه های دور ریختنی
  • چرخ خیاطی (و یا دوخت با دست)

روش کار:

برای رنگی رنگی شدن پادری، لازم است پارچه های دور ریختنی را در نوارهای متناسب با سایر طناب ها برش دهید و آنها را دور ناب بپیچید.

شما می توانید با چسب یا نخ و سوزن، پارچه ها را روی طناب ها فیکس کنید. البته می توانید بدون ان کار هم به طور همزمان، پارچه و طناب ها را به همدیگر وصل کنید. (برای روشن شدن روش کار، به تصاویر زیر دقت کنید)

همچنین شما می توانید بدون در نظر دریافت پارچه و روکش کردن طناب ها، آن ها را به صورت ساده در کنار هم رول کنید.

در نظر داشته باشید که مانند تصویر زیر، شما می توانید حتی با دست نیز آنها را بهم وصل کنید.

درست کردن پادری با توپک های پارچه ای

برای ساخت پادری در این مدل، شما باید دایره هایی با سایزهای مختلف روی پارچه برش بزنید. سپس دو تا دور کار را (به فاصله 1-2 میلیمتر از لبه ها) دوخت ساده بزنید. در آخر کمی پشم شیشه در مرکز دایره قرار داده و نخ را کشیده تا جمع شود و توپک شکل بگیرد. در سرانجام دوخت را فیکس کرده و نخ را بچینید.

با این کار می توانید توپک های رنگی و مختلفی را تهیه کنید و روی یک تکه موکت یا پارچه ضخیم با چسب نصب کنید.

مدلی از یک پادری دست ساز

مدلی دیگر از پادری با طرح سنگ رودخانه (پارچه تریکو پشمی طرح سنگ بوده است.)

سخن آخر

ورودی خانه، اولین قسمتی است که در نظر دیگران ظاهر می شود به همین خاطر اگر روی زیبا بودن منزل و اسباب و اثاثیه خود حساس هستید باید در انتخاب پادری هم دقت کافی به خرج بدهید. همچنین اگر اهالی خانه ای با کفش در منزل تردد می کنند باید حتما از پادری برای دریافت گرد و خاک موجود در کفش، جلوی در خانه استفاده کنند. افرادی هم که کفش های خود را جلوی در منزل از پا در می آورند بهتر است، کار تعویض کفش و پوشیدن دمپایی را روی فرش پادری انجام بدهند. این کار به وارد نشدن گرد و خاک و آلودگی بیرون از منزل به داخل کمک زیادی می کند.

پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش درست کردن فرشینه با کاموا و پوم پوم بسیار ساده را نیز در وبلاگ عینک آفتابی مردانه دنبال کنید و همچنین از قلم نیاندازید نظرات و تجربیات خود را در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "درست کردن پادری با طناب کنفی و پارچه های دور ریختنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درست کردن پادری با طناب کنفی و پارچه های دور ریختنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید