خشونت پلیس فرانسه علیه کارگران بار دیگر جنجال آفرین شد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، تهران - خبرنگاران - خشونت نیروهای پلیس فرانسه در روز جهانی کارگر علیه معترضان به سیاست های مالی دولت مکرون رییس جمهوری این کشور جنجال آفرین شده است .

خشونت پلیس فرانسه علیه کارگران بار دیگر جنجال آفرین شد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، خبرگزاری فرانسه بیان کرد که دادستانی پاریس برای اقدام های خشونت آمیز نیروهای پلیس علیه معترضان در تظاهرات روز یکم ماه می میلادی مصادف با روز جهانی کارگر سه پرونده تحقیقاتی را باز نموده است.

بازرس کل پلیس ملی فرانسه پس از انتشار ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی که در آنها نیروهای پلیس دست به اقدام های خشونت آمیز علیه معترضان در تجمع های روز کارگر زده اند، احضار شد.

تصاویری که در آن ها پلیس بارها از گاز اشک آور استفاده نموده و یا برخورد فیزیکی علیه معترضان بدون این که آنان مرتکب مزاحمتی در بیمارستان پیتیه سالپتریه یر Pitie-Salpetriere شده باشند، پس از اظهارات کریستف کاستانر وزیر کشور فرانسه، به یک مساله سیاسی تبدیل شده است.

کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه مدعی شده بود که گروهی از معترضان در جریان تجمع ها به این بیمارستان حمله نموده اند که ویدئوهای منتشر شده پس از این اظهارات در فضای مجازی چنین چیزی را نشان نمی دهد.

در ساعت 16 همان روز تعدادی از معترضان در حوالی میدان ایتالیا که در محاصره پلیس قرار گرفته بودند برای فرار از گاز اشک آور به کوچه منتهی به در پشتی بیمارستان وارد شده بودند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دو روز بعد، پس از پخش فیلم ها در شبکه های اجتماعی، دیدیه لالمان فرمانده پلیس فرانسه، بازرس کل پلیس ملی فرانسه را برای تحقیقات اداری در خصوص سه نیروی پلیس این کشور که اقدام های خشونت آمیزی اعم از پرتاب سنگ فرش، کوبیدن باتوم روی پا و تنه زدن به معترضان در جریان تجمع های روز کارگر شده مرتکب شده بودند، احضار کرد.

انتشار این ویدئوها که همچنین نشان می دهد پلیس از گلوله های فلش بال علیه معترضان استفاده نموده است انتقادهای بسیاری به دنبال داشته است.

وزیر کشور فرانسه به دنبال این جنجال آفرینی در حاشیه سفر خود به تولون در بیانیه ای توضیح داد: اگر خطایی اتفاق افتاده باشد، تحریم اعمال خواهد شد، تحریم اداری و تحریم قضایی. اما من مجبور نیستم تصاویر را تحسین کنم، ما هنوز فقط یک بخش کوچکی از تصاویر را داریم. در هر صورت آنچه که من دیدم به نظرم به اندازه کافی برای انجام این تحقیق کافی است.

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، تجمع های روز کارگر - چهارشنبه گذشته - درشهرهای مختلف فرانسه در روز جهانی کارگر تحت تدابیر ویژه امنیتی برگزار گردید و پلیس ضمن دستگیری معترضان از گاز اشک آور برای متفرق کردن آنان استفاده کرد.

در این روز 7 هزار و 400نیروی پلیس در 27 مقر استراتژیک در خیابان های پاریس مستقر شدند تا تجمعات جلیقه زردها و کارگران فرانسه در روز جهانی کارگر را کنترل نمایند.

برغم این تدابیر شدید امنیتی خیابان های شهرهای مختلف فرانسه در روز جهانی کارگر شاهد تجمعاتی در چندین شهر از جمله نانت، رن، استراسبورگ، لیل، سنت اتین و نیس بود و به دنبال درگیری بین معترضان و پلیس، حدود یکصد نفر دستگیر شدند.

اروپام**6984**1546

منبع: ایرنا

به "خشونت پلیس فرانسه علیه کارگران بار دیگر جنجال آفرین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشونت پلیس فرانسه علیه کارگران بار دیگر جنجال آفرین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید