خسارت 1280 میلیارد تومانی سیل به راه های کشور

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، مدیرکل بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از خسارت 1280 میلیارد تومانی سیل به راه های کشور اطلاع داد و گفت: برآورد قطعی هنوز معین نشده است.

خسارت 1280 میلیارد تومانی سیل به راه های کشور

غلام عباس بهرامی نیا در تبادل نظر با ایسنا اعلام نمود: 24 استان تحت تأثیر سیل قرار گرفته اند که 79 محور شریانی و غیرشریانی در بارش های شدید و سیل اخیر درگیر شدند.

وی با اشاره به آسیب تماشا 2380 کیلومتر انواع راه های روستایی، فرعی و اصلی اضافه کرد: در جریان سیل اخیر 1000 دستگاه ابنیه فنی در محور های مواصلاتی آسیب تماشاد و تا روز گذشته دو محور شریانی و غیرشریانی مسدود به جای مانده بودند که می توان به محور شریانی اهرم-فراشیبند در استان بوشهر اشاره نمود که به علت ریزش کوه بسته شده اند و محور دوم نیز محور سی سخت-پادنا در استان کهکیلویه و بویراحمد بوده که به علت رانش کوه مسدود شده اند.

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه تا روز گذشته 126 راه روستایی مسدود به جای مانده است، گفت: همه کوشش مان را می کنیم که راه های روستایی طی چند روز آینده بازگشایی شوند، اما تا به امروز بیش از 2689 نفر روز در قالب 250 اکیپ راهداری فعالیت کردند و 1850 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری نیز در محور های مواصلاتی مختلف درگیر شدند. بعلاوه بالغ بر 87 هزار و 550 مترمکعب ریزش برداری از این محور ها انجام شده است.

بهرامی نیا اعلام نمود: براساس برآورد های اولیه انجام شده تا به امروز بیش از 1280 میلیارد تومان خسارت به راه های اصلی، فرعی و روستایی کشور وارده شده است، اما هنوز برآورد اصلی تعیین نیست چرا که احتیاج به آنالیز بیشتری دارد که کوشش می کنیم به سرعت ارزیابی های نهایی انجام گردد و نتیجه آن را اعلام کنیم.

وی با اشاره به درگذشت حمید بامری راهدار استان سیستان و بلوچستان که در حین خدمت رسانی در ایام سیل دچار سانحه شد و به شهادت رسید، گفت: همه مردم توصیه می کنیم در شرایط کنونی به هیچ وجه در استان هایی که از نظر شرایط آب و هوایی شرایط قرمز و نارنجی اعلام می گردد به سفر نروند و قبل از انجام سفر از شرایط استان ها و محور هایی که می خواهند بروند اطلاعات کافی به دست آورند. از سوی دیگر باید هشدار های دستگاه های ذیربط از جمله سازمان راهداری، سازمان مدیریت بحران و پلیس راه را جدی بگیرند.

منبع: فرارو

به "خسارت 1280 میلیارد تومانی سیل به راه های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 1280 میلیارد تومانی سیل به راه های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید