10 دلیلی که شما را مجاب می کند از بروژ بلژیک دیدن کنید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، شهری که برای همه چیزی در چنته دارد! این بروژ بلژیک است که هر سال شاهد آمدن گردشگر ها بین ماه های مارچ تا اکتبر به این شهر است و البته در دیگر ماه های سال، آن هایی که با هزینه کمتری سفر می کنند خود را به اینجا می رسانند. این شهر شما را شیفته خود می کند و آنقدر تاثیر خوبی روی شما خواهد گذاشت که تا عمر دارید فراموش نخواهید کرد. این شهر با کانال های آبی، خیابان های سنگفرش و همچنین ساختمان هایی از قرون وسطی شناخته می شود و بندر آن، زیبروژ، مرکز مهمی برای تجارت اروپا و ماهیگیری محسوب می شود. اما همه این هایی که گفتیم تنها بخشی از جذابیت های خاص بروژ بلژیک است. با خبرنگاران همراه باشید تا دلایلی که باعث شده گردشگران عاشق شهر شوند را به شما معرفی کنیم.

10 دلیلی که شما را مجاب می کند از بروژ بلژیک دیدن کنید

بروژ با عشق

بروژ، با میدان هایی که خانه های فانتزی زیبا آن ها را احاطه کرده اند، با آب روانی که سراسر شهر دیده می شود و کوچه های سنگفرشی که شما را به قدم زدن دعوت می کند، جایی است که شیفته آن خواهید شد. گردشگران به این شهر بلژیکی می آیند تا پارک های چشمگیر آن، هتل های بی نظیر و افسانه های محلی عاشقانه آن را تجربه کنند. دریاچه عشق (The Minnemeer) از روی یک افسانه عاشقانه بین دو شخص به نام مینا و جنگجویی به نام استرومبرگ گرفته شده؛ در پایانی داستان، مینا به طرز غم انگیزی می میرد و استرومبرگ او را زیر دریاچه کوچکی دفن می کند. در حال حاضر این دریاچه نماد عشق در بروژ بلژیک است.

همراهی کوله گردها

از آنجایی که بروژ یکی از مقاصد محبوب در اروپا است، می توانید در آن کوله گردهای زیادی را ببینید که در خیابان های تاریخی مشغول گشت و گذارند، در هاستل های گوناگون شهر اقامت داشته و به کشف رستوران و کافه های ارزان قیمت شهر می پردازند. معمولا کوله گردها یا همان بک پکرها زمانی که به این شهر می آیند، در هاستل ها را دیگر مکان ها همدیگر را شناخته و بسیاری از جاذبه های شهر را به اتفاق یکدیگر می بینند.

کمی حال و هوای معنوی

جالب است بدانید که هر روز یک شیشه کوچک که داخل آن یک لایه پنبه ای گذاشته شده از کلیسای خون مقدس بروژ به بیرون آورده می شود و افراد زیادی به خاطر آن به این بخش شهر می آیند. آن ها اعتقاد دارند که خون واقعی حضرت مسیح (ع) روی آن ریخته شده که در قرن 12 به اینجا آورده شده است.

سرنوشت عجیب

بروژ بلژیک برای اولین بار در قرن 14 و 15 بسیار مورد توجه قرار گرفت و آن هم به خاطر راه های آبی متعددی بود که در خود داشت و همچنین بازرگان های مهمی که از این شهر رد می شدند و یا در آن تجارت می کردند. اما قرن 19 که رسید، سرنوشت آن تغییر یافت: درآمد شهر به دلیل از بین رفتن برخی از آبراه ها دچار بحران شد، بنابراین هیچ طرح ساختمان سازی بزرگی در آن اجرا نشد. همین موضوع هم باعث شد که بازرگانان دیگر از این شهر استفاده نکنند. اما این پایان کار نبود و همین نبود ساختمان های بزرگ، نجات دهنده بروژ شد. با رسیدن قرن 20 با وجود همین ساختمان های قرون وسطی و تاریخ ظریف بروژ، این شهر دوباره محبوبت خود را به دست آورد.

شکوه قرون وسط، هم آشکار و هم پنهان

زیبایی های قرون وسطی در این شهر تنها مربوط به جاذبه های شناخته شده نیست، بلکه شما باید به کوچه پس کوچه بروید و جاهایی که شاید در دیدنی های اصلی شهر ذکر نمی شوند را تجربه کنید. برای مثال، می توانیم هوب بلدیلین (Hof Bladelin) را نام ببریم که زمانی یک شعبه از سیستم بانکی مدیچی بود؛ به داخل حیاط دوست داشتنی آن بروید و خود را در زمان گذشته تصور کنید. دوست داشتید که به عقب برگردید؟

قایق سواری کلاسیک

یکی از بهترین روش ها برای کشف بروژ بلژیک قطعا قایق سواری است. شما با انتخاب این روش، می توانید از میان کانال های آبی گذشته و در میان هسته تاریخی شهر خود را گم کنید. از کنار بنای تاریخی Jan Van Eyckplein و کلبه های جالبش گذر کنید و جاذبه های دیگر شهر را ببینید؛ مطمئن باشید که پیشمان نخواهید شد.

اطراف قلعه سرسبز

آیا با منطقه تاریخی که ثبت یونسکو نیز شده است آشنایی دارید؟ دیدنی های تاریخی زیادی در منطقه ای به نام Brugse Ommeland وجود دارند که با قلعه های کوچک و بزرگ پر شده است. بسیاری از این قلعه ها برای بازدید عموم باز هستند و دسترسی های خوبی از جمله دسترسی از طریق دوچرخه کار شما را راحت کرده است. در قلعه Loppem باغ هزارتویی از قرن 19 وجود دارد که حسابی شما را سرگرم خواهد کرد و قلعه Wijnendale یک موزه جالب دارد که تاریخ برجسته قلعه را بازگو می کند.

آشنایی با مردم اولیه فلاندری

بروژ بلژیک به عنوان کلان شهر بورژوازی و نخبگان منطقه، تعداد زیادی از هنرمندان با استعداد روز را جذب کرده است. نقاشان رنگ روغن ماهر به سبک رئالیسم بعدها به عنوان مردم اولیه فلاندری شناخته شدند و به ویژه، موزه Groeningemuseum، یکی از آن هاست که طرفدارهای مخصوص به خود را دارد و بسیاری از گردشران را به خود جذب می کند.

یک غذای خوشمزه

نام مستعار سرآشپزهای معروف بلژیک در حال حاضر به احترامی که الهام بخش قلمرو غذاییشان است، اشاره می کند. شما می تانید در این شهر دست پخت آشپزهای معروفی را بچشید که از غذاهای ساده تا خاص و مدرن گرفته تا ارزان و گران، همگی برای شما فراهم هستند.

دهکده جهانی

با اینکه بروژ بلژیک از لحاظ تکنیکی یک شهر است، اما از هر شخصی که بپرسید به شما می گوید فضای آن به گونه ایست که بیشتر شبیه یک دهکده جهانی می ماند. شما در میدان اصلی آن می توانید افرادی را از سراسر جهان با ظاهر، زبان و شخصیت متفاوت ببینید که همین هم از ویژگی های خاص بروژ است. مردم محلی آن هم بسیار خونگرم و دوست داشتنی اند و شهرشان را از صمیم قلب دوست دارند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "10 دلیلی که شما را مجاب می کند از بروژ بلژیک دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دلیلی که شما را مجاب می کند از بروژ بلژیک دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید