ترامپ مجوز وضع تحریم های شدید علیه ترکیه را صادر کرد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، وزیر خزانه داری آمریکا گفت رئیس جمهور این کشور مجوز وضع تحریم های شدید علیه ترکیه را صادر کرده است.

ترامپ مجوز وضع تحریم های شدید علیه ترکیه را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک آفتابی مردانه به نقل از آسوشیتدپرس، استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور مجوز وضع تحریم های شدید علیه ترکیه را صادر کرده است.

وزیر خزانه داری آمریکا در عین حال تأکید کرد: اگرچه مجوز وضع تحریم های شدید علیه ترکیه برای وزارت خزانه داری آمریکا صادر شده است، اما فعلاً قصد نداریم تحریمی علیه ترکیه وضع کنیم.

ارتش ترکیه پس از اعلام تصمیم دولت ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه، نیروها و ادوات نظامی خود را در مرز مشترک با سوریه مستقر کرد و از بعد از ظهر روز چهارشنبه نیز عملیات نظامی خود علیه نیروهای کُرد متحد آمریکا را آغاز کرد.

خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه که به عنوان چراغ سبزی برای اقدام نظامی ترکیه علیه کُردهای متحد آمریکا قلمداد شده، مخالفت نمایندگان ارشد کنگره آمریکا را به دنبال داشته و آنها در خصوص پیامدهای این تصمیم به ترامپ هشدار داده اند.

تنی چند از نمایندگان سنای آمریکا از جمله سناتور جمهوری خواه لیندزی گراهام اعلام کرده اند که در حال آماده سازی طرح تحریم ترکیه به دلیل حمله به شمال شرقی سوریه هستند.

دونالد ترامپ از روز دوشنبه با انتشار پیام هایی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر به ترکیه هشدار داده است که اگر در شمال شرقی سوریه پا را از حد فراتر بگذارد، با واکنش شدید واشنگتن روبرو خواهد شد. وی حتی تهدید کرده است که اقتصاد ترکیه را با حربه تحریم ویران خواهد کرد؛ تهدیدی که شوکت آپوهان اقتصاددان مشهور ترک آن را غیرقابل اجرا خوانده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ترامپ مجوز وضع تحریم های شدید علیه ترکیه را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مجوز وضع تحریم های شدید علیه ترکیه را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید