یاری کرونایی ترکیه به 4 میلیون خانوار

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، برات آلبایراک وزیر اقتصاد و خزانه داری ترکیه گفت: دامنه کمکهای اقتصادی نقدی دولت آنکارا در چارچوب بحران کرونا به 4.4 میلیون خانوار گسترش می یابد.

یاری کرونایی ترکیه به 4 میلیون خانوار

آلبایراک در صفحه توئیتر خود با اشاره به یاریهای دولت آنکارا برای اقشار کم درآمد جامعه که به دلیل بحران کرونا دچار مشکل شده اند، گفت: یاریهای نقدی دولت به خانوارهای کم درآمد که پیش از این اعلام شده بود 2. 1 میلیون خانوار خواهد بود به 4،4 میلیون خانوار افزایش یافته است.

آلبایراک با تاکید بر اینکه هدف اصلی دولت از دست ندادن فرصتهای شغلی افراد است، گفت: با مصوبه ریاست جمهوری از یازدهم ماه مارس (21 اسفند 98) تا سه ماه اخراج افراد از شغلهایشان ممنوع اعلام شده است و در این دولت در این بازه زمانی از کارفرمایان حمایتهای مالی به عمل می آورد و تا به امروز بیش از 200 هزار شرکت و محل کار با بیش از دو میلیون شاغل برای استفاده از یاریهای مالی مراجعه نموده اند که بیش از یک سوم از درخواستهای مراجعین تا به امروز تایید و پرداخت شده است.

به گفته آلبایراک، دولت در این دوره به شاغلینی که به آنان مرخصی بدون حقوق داده شده ماهانه یک هزار و 170 لیر یاری نقدی انجام می دهد.

آلبایراک با اشاره به اینکه 290 هزار و 35 اصناف ترکیه برای دریافت وام 25 هزار لیری تخصیصی برای هر اصناف مراجعه نموده اند گفت: تقاضاهای 163 هزار و 450 تا به امروز قبول شده و بیش از چهار میلیارد و 73 میلیون لیر وام تخصیص یافته است.

به گفته آلبایراک تا به امروز 72 هزار و 84 اصناف نیز برای دریافتهای کارتهای بانکی به میزان 25 هزار لیر اعتبار کارتی مراجعه نموده اند که تقاضاهایی 66 هزار و 910 هزار نفر قبول و مبلغ 1. 5 میلیارد لیر ترک بدین طریق در اختییار اصناف قرار شده شده است.

وی اضافه نمود: تا به امروز و بعد از شیوع بحران کرونا در ترکیه تا به امروز چهار میلیون و 200 هزار تبعه ترکیه نیز برای دریافت وام مراجعه نموده اند که تقاضاهای 250 هزار نفر تا روز آدینه رسیدگی و قبول و 1. 5 میلییار لیر به این عده تخصیص یافته است.

وزیرخزانه داری ترکیه با اشاره به اینکه کارکنان بانکها حتی در روزهای آخر هفته و تعطیل نیز برای به ثمر رساندن درخواستها کوشش می نمایند اضافه نمود: در کوتاهترین زمان ممکن به تمامی درخواستها پاسخ داده خواهد شد.

به گفته آلبایراک برای شرکتهای مختلف تا به امروز 29 میلیارد و 558 میلیون لیر ترک وام تخصیص یافته است و 96 درصد شرکتهای یاد شده جزو شرکتهای کوچک و متوسط هستند.

به گفته وزیر اقتصاد ترکیه باانکهای دولتی تا به امروز 20 میلیارد و 585 لیر ترک وامهای شرکتها و قریب به 20 میلیارد لیر ترک وامهای مختلف اشخاص حقیقیی شامل وامهایی منزل، اتومبیل و دیگر وامها و نیز سررسید کارتهای اعتباری آنان را به تعویق انداخته اند.

آلبایراک از بانکهای خصوصی نیز درخواست کرد که بانکهای دولتی را در این زمینه ها سرمشق بگیرند و در این دوران حساس درکنار مردم باشند.

گفتنی است دولت آنکارا در هفته های گذشته خاطرنشان کرد یک بسته مالی به میزان 100 میلیارد لیر ترک (حدود به 15 میلیارد دلار) برای مبارزه با تبعات مالی کرونا را به مورد اجرا خواهد گذاشت.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "یاری کرونایی ترکیه به 4 میلیون خانوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری کرونایی ترکیه به 4 میلیون خانوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید