اگر دولت بار اقتصادی را بپذیرد، لایحه رتبه بندی تصویب می گردد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه ایراد عمده شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان در مورد بار اقتصادی است، گفت اگر دولت بار اقتصادی لایحه رتبه بندی را بپذیرد، لایحه تصویب می گردد، در غیر این صورت لایحه تصویب نخواهد شد.

اگر دولت بار اقتصادی را بپذیرد، لایحه رتبه بندی تصویب می گردد

طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود شرایط معیشت معلمان در نظر گرفته شده است. این طرح یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است.

24 آذر ماه، مجلس شورای اسلامی لایحه رتبه بندی معلمان را به تصویب رساند اما شورای نگهبان به این مصوبه ایراد گرفت و بار دیگر لایحه به مجلس بازگشت تا ایرادات مد نظر این شورا رفع گردد.

روز گذشته ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه نظام رتبه بندی معلمان با حضور نماینده آن شورا و مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی آنالیز شد.

مهرداد ویس کرمی در گفت وگو با پانا در مورد نشست روز گذشته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس و آنالیز ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: در جلسه روز گذشته با حضور نمایندگان دولت و سخنگوی شورای نگهبان و اعضای کمیسیون ایرادات شورای نگهبان مورد آنالیز نهاده شد. شورای نگهبان یکسری ابهام گرفته است که به راحتی قابل رفع است.

وی اضافه کرد: ایراد عمده شورای نگهبان در مورد بار اقتصادی است. علی رغم اینکه دولت محترم گفته است که در جهت تصویب لایحه رتبه بندی با مجلس همراهی می نماید و موافق رتبه بندی است اما تا امروز نامه رسمی و کتبی به شورای نگهبان ارائه نداده است و چون شورای نگهبان هم بعد از مدتی انتظار، نامه ای دریافت نکرده است، ایراد اصل 75 قانون اساسی یعنی بار اقتصادی را گرفته است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: امروز پاشنه آشیل لایحه رتبه بندی معلمان، بار اقتصادی است و ریش و قیچی به دست دولت است و اگر دولت بار اقتصادی را بپذیرد، لایحه تصویب می گردد. در غیر این صورت لایحه تصویب نخواهد شد و چون لایحه است و از طرف دولت تصویب شده است، کاری نمی توان کرد.

ویس کرمی خاطر نشان کرد: ان شاءالله با همکاری و همراهی دولت و پذیرش بار اقتصادی ولو با اصلاحاتی، لایحه رتبه بندی به نتیجه برسد. امیدواریم این کار صورت بگیرد؛ قول هایی هم بنا بر اظهارات شفاهی داده شده است امیدواریم نامه مکتوب دولت به دست شورای نگهبان برسد و ما نیز ابهامات را رفع کنیم و مشکل حل گردد.

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در مورد نشست کمیسیون آموزش با سخنگوی شورای نگهبان، گفت با توجه به پیگیری های اجرا شده به وسیله مجلس، قرار است نامه ای از جانب دولت ارائه گردد و بار اقتصادی مربوط به سال 1400 ناشی از اجرای لایحه رتبه بندی معلمان پذیرفته گردد. به همین جهت در نشست روز گذشته کمیسیون به بندها و ایرادات مربوط به بار اقتصادی ورود نکرد و سایر ایرادات رفع شد و فقط آنالیز 2 مورد به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد. با توجه به اینکه بار اقتصادی ناشی از اجرای رتبه بندی در سالیان آینده در قوانین بودجه دیده می گردد، پیگیر ارسال هرچه سریع تر نامه از جانب دولت برای تقبل بار اقتصادی ناشی از اجرای لایحه در سال 1400 خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اگر دولت بار اقتصادی را بپذیرد، لایحه رتبه بندی تصویب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر دولت بار اقتصادی را بپذیرد، لایحه رتبه بندی تصویب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید