افزایش رقابت بر سر تصدی پست نخست وزیری در ژاپن

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، رقابت ها میان دبیر اول کابینه ژاپن و دو فرد دیگر برای دست یافتن به کرسی نخست وزیری بالا گرفته است.

افزایش رقابت بر سر تصدی پست نخست وزیری در ژاپن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ عینک آفتابی مردانه، درحالی که تا پیش از این تصور می شد یوشیهیده سوگا دبیر اول کابینه ژاپن گزینه بدون رقیب برای جانشینی آبه شینزو نخست وزیر مستعفی این کشور است که هفته پیش استعفا کرد اما اکنون گزارش ها حاکی است رقابت میان سوگا و دو نفر دیگر بالا گرفته است.

قانون گذاران رقیب سوگا برای کسب رهبری حزب حاکم اصلی لیبرال دموکرات ژاپن پیشاپیش انتخابات ریاست این حزب در 24 شهریور سال جاری، در تلاش برای جلب حمایت هستند.

سوگا یوشیهیده دبیر اول کابینه اولویت های خود را روز گذشته به صورت اینترنتی گفت سوگا شعار خود را یاری به خود، یاری متقابل، یاری همگانی و همبستگی اجتماعی گفت.

او گفت که هم زمان با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، بار دیگر اقتصاد را پویا خواهد کرد. او همچنین شرح داد تلاش خواهد کرد که تا اواسط سال میلادی آینده برای همه شهروندان ژاپن واکسن تأمین شود.

غلبه بر ناحیه گرایی در میان نهادهای دولتی و احیای دوباره اقتصاد مناطق روستایی از دیگر اولویت های او هستند.

اما دو رقیب دیگر سوگا، به طور جداگانه برای جلب حمایت کنندگان شعبه های استانی به خارج از توکیو رفتند کیشیدا فومیئو رئیس شورای پژوهش خط مشی حزب لیبرال دموکرات و وزیر خارجه پیشین ژاپن، به استان های یاماناشی و شیزوئوکا رفت و در آنجا با اعضای حزب دیدار کرد.

ایشیبا شیگرو دبیرکل پیشین حزب لیبرال دموکرات دیگر رقیب سوگا به شهر فوکوئوکا رفت و در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد.

از میان این سه، سوگا هم اکنون حمایت بیشتر افراد در بزرگ ترین فراکسیون های این حزب را کسب کرده است کیشیدا و ایشیبا قصد دارند برای جلب حمایت کنندگان شعبه های استانی سفرهای بیشتری داشته باشند و برنامه ها و خط مشی خود را در اینترنت اعلام کنند.

کارزار رقابت های انتخاباتی به طور رسمی از روز سه شنبه آغاز خواهد شد در روز 24 شهریور 394 قانون گذار حزب لیبرال دموکرات برای انتخاب رهبر جدید این حزب رأی خواهند داد علاوه بر این، هر یک از شعبه های محلی کننده 47 استان ژاپن نیز سه رأی خواهند داشت.

نخست وزیر آبه شینزو از نوجوانی به یک بیماری مزمن به نام کولیت زخمی مبتلا بوده است کسانی که دچار این بیماری می شوند، به خاطر التهاب دیواره روده بزرگ، از درد بدن شدید و اسهال مستمر رنج می برند.

آبه نخست در سال 2006 در سن 52 سالگی، جوان ترین نخست وزیر ژاپن پس از جنگ جهانی شد او حدود یک سال پس ازآن به خاطر رنج بردن از مسائل شدید بیماری از سمت خود کناره گیری کرد.

او در دسامبر 2012 میلادی بار دیگر نخست وزیر شد و دومین کابینه خود را تشکیل داد به ظاهر شرایط سلامتی او به خاطر داروهای تازه ای که التهاب را کاهش می داد، پایدار شده بود دوره نخست وزیری او به 7 سال و 8 ماه رسید.

اما منابع آگاه می گویند هنگامی که آبه در ماه خرداد برای معاینه پزشکی رفت، نشانه های غیرعادی در بدن او دیده شد به گفته آن ها آزمایش هایی که در بیمارستان دانشگاه کیئو در 27 مرداد از او گرفته شد نشان می داد که شرایطش بدتر شده است.

به گفته این منابع، آزمایشی که یک هفته پس ازآن انجام شد نشان داد که داروها مؤثر بوده و شرایطش بهتر شده است اما پزشکان گفتند که آبه باید برای یک سال آینده از دارو استفاده کند.

آبه باور داشت که هرگز نباید بگذارد شرایط جسمی او بر قضاوت سیاسی اش تأثیر بگذارد و تصمیم گرفت که باقی ماندن در سمت نخست وزیری برایش سخت است.

4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "افزایش رقابت بر سر تصدی پست نخست وزیری در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش رقابت بر سر تصدی پست نخست وزیری در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید