خبرنگاران لازمه جهش فراوری ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، اصفهان - خبرنگاران - مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان با اشاره به نامگذاری سالجاری گفت: لازمه جهش و رونق فراوری، ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای در بین جمعیت جویای کار است.

خبرنگاران لازمه جهش فراوری ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای است

آرش اخوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ عینک آفتابی مردانه اضافه نمود: در این راستا آموزش های مهارتی نقش بسزایی در ایجاد بستر اشتغال و رونق بخشی به چرخه فراوری در کشور دارد.

مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان با یادآوری اینکه دستیابی به جهش فراوری نیازمند توجه ویژه به مقوله مهارت آموزی و مهارت افزایی است، گفت: مهارت ابزاری برای توانمندسازی و تربیت نیروی کار ماهر برای بهره وری بیش از پیش فراوری و پیشرفت اهداف کشور در زمینه های مختلف است.

وی توضیح داد: اگر در برنامه های توسعه مالی و صنعتی کردن کشور، ضرورت آموزش فنی کارگران و ارتقای سطح مهارت افراد بدرستی مورد توجه قرار نگیرد کماکان نیازمند امکانات و محصولات کشورهای پیشرفته جهان خواهیم ماند.

اخوان با اشاره به اهمیت فراوری در رسیدن به خودکفایی گفت: بر این اساس ارائه آموزش های فنی و حرفه ای با محور تقویت و کسب مهارت لازم برای ورود به عرصه اشتغال و افزایش کیفیت فراوریات انجام شده است.

وی با اشاره به شرایط موجود گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور باعث تعطیلی کلاس ها و دوره های آموزشی شده است، این اداره کل از همان ابتدا کوشید تا آموزش های مهارتی خود را به علاقه مندان به وسیله آموزش از راه دور و مجازی ارائه کند.

مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان یادآور شد: بر این اساس مربیان آکادمی های آزاد و دولتی با تشکیل گروه در شبکه های اجتماعی، اقدام به ارائه آموزش های مهارتی به کارآموزان می نمایند.

وی گفت: این اداره کل کل از ظرفیت ها و پیشنهادهای عملیاتی و امور مرتبط با دوره پساکرونا و بسته های حمایتی متناسب با سیاست های اقتصاد مقاومتی در انجام مبارزه با این ویروس استفاده خواهد نمود.

اخوان به راه اندازی سامانه سرویس دهی غیرحضوری به هم استانی ها اطلاع داد و گفت: در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و توجه به لزوم حفظ سلامت مراجعان به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، این سامانه راه اندازی شده است.

وی اضافه نمود: همشهریان می توانند با مراجعه به آدرس سایت www.req.etvto.ir به اقدام به طرح سووالات خود و دریافت پاسخ ها حداکثر ظرف مدت 24 ساعت به وسیله همین سامانه نمایند.

وی به فعالیت های این دستگاه اجرایی در شرایط حاضر اشاره نمود و گفت: در این راستا با بکارگیری تمام امکانات شامل آکادمی های آزاد، کارگاه های آموزشی مراکز بویژه مرکز تخصصی نساجی، مربیان بخش دولتی و خصوصی فعال صنعت پوشاک،70 هزار ماسک بهداشتی و 13 هزار گان پزشکی، فراوری و بین دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی توزیع شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان اضافه نمود: استفاده از ظرفیت دورکاری برای ارائه خدمات آموزشی برای تمام مربیان مراکز از نیمه اسفند سال گذشته با بکارگیری پیغام رسان های داخلی و ایجاد کانال ارتباطی بین مربیان و کارآموزان در دستور کار قرار گرفته است.

وی، به روزرسانی و استقرار سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی اداره کل به آدرس lms.etvto.ir با قابلیت های بارگذاری و اشتراک گذاری انواع محتوای آموزشی شامل فیلم، تصویر، متن، نمودار و دیگر موارد و ایجاد تالار گفت و گو، جمع آوری و آنالیز تکالیف، اجرای آزمون های آنلاین و ارزشیابی و نظارت متمرکز اداره کل بر فرآیند آموزشی را از دیگر اقدامات این دستگاه در شرایط جاری برشمرد.

سالانه حدود60 هزار نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، آموزش های لازم را فرامی گیرند.

بیش از 65 درصد از افرادی که تا به امروز در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان آموزش دیده اند، وارد بازار کار شده اند.

اکنون دستِ کم یکهزار حرفه مهارتی در بخش های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در54 مرکز آموزش فنی و حرفه ای و بالغ بر یکهزار و 200 آکادمی بخش خصوصی استان اصفهان ارائه می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران لازمه جهش فراوری ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لازمه جهش فراوری ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید