176 بازرس بهداشتی در عید قربان بر ذبح شرعی نظارت می نمایند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، شهرام موحدی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تیم های بازرسی که متشکل از یک بازرس بهداشتی، دامپزشک و مسئول فنی است در 59 مرکز مستقر و کارهای نظارت و بازرسی را انجام می دهند.

176 بازرس بهداشتی در عید قربان بر ذبح شرعی نظارت می نمایند

وی ادامه داد: هر ساله دامپزشکی در ایام نزدیک به عید قربان کمیته های ساماندهی کشتار را فعالسازی می نماید و مراکزی را ذبح بهداشتی دام و همچنین خرید گوشت قربانی برای مردم را فراهم می سازد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در سطح استان اصفهان 19 مرکز برای ذبح شرعی و بهداشتی معین گردیده است، گفت: در شهرستان برخوار تعداد این مراکز به هشت مورد می رسد.

وی با بیان اینکه در روز عید قربان 32 مرکز برای ذبح شرعی و بهداشتی دام معین گردیده است، اضافه نمود: حضور دامپزشکان و بازرسان بهداشتی گوشت در این مراکز به همراه ناظرین ذبح شرعی، سلامت دام قربانی و لاشه های استحصالی را تضمین می نماید.

موحدی با اشاره به اینکه حدود هفت هزار و 700 دام قربانی در سال گذشته مورد بازرسی نهاده شد، توضیح داد: در این بازرسی ها بیش از 15 لاشه به صورت کامل حذف و 215 لاشه اصلاح شد که منجر به حذف مجموعا 384 کیلوگرم گوشت استحصالی شد.

وی بیان داشت: همچنین حذف و اصلاح بیش از چهار هزار قلم آلایش خوراکی دامی، اهمیت اقدامات دامپزشکی و حساسیت نظارت های بهداشتی دامپزشکی را نشان می دهد که ورود این مقدار گوشت و فرآورده های آلوده به چرخه مصرف انسانی می توانست بهداشت و سلامت جامعه را به مخاطره اندازد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه کشتار دام های نذری در کشتارگاه ها و اماکن موقت کشتار اعلام گردیده سبب حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه و پیشگیری از بروز بیماری های خطرناک مثل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و... می گردد، توضیح داد: مردم از مصرف گوشت تازه، آلایش نپخته یا نیم پز جداً خودداری نمایند و گوشت تازه را به مدت 24 تا 48 ساعت در یخچال نگهداری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "176 بازرس بهداشتی در عید قربان بر ذبح شرعی نظارت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "176 بازرس بهداشتی در عید قربان بر ذبح شرعی نظارت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید