همکاری دستگاه های دولتی و غیردولتی در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه ، هادی طباطبایی، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، ضمن اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه های مجازی کتاب به صورت استانی اظهار کرد: برگزاری نمایشگا ه های کتاب به عنوان ویترین فرهنگی و محلی لازم است از این جهت که پتانسیل تولیدات فرهنگی یک جامعه در سطح شهرها و مرکز کشور را به نمایش می گذارد.

همکاری دستگاه های دولتی و غیردولتی در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی

وی اضافه نمود: اصولا شهرهای مختلف در دنیا با نمایشگاه های کتاب شان شناخته می شوند و نمونه های زیادی از این مورد وجود دارد زیرا رویدادی برای نمایش و عرضه تولیدات فکری و فرهنگی آن شهر و کشور به شمار می آید.

طباطبائی با اشاره به شرایط کرونا طی دو سال گذشته مطرح نمود: در پی تاکیدات مبنی بر رعایت فاصله اجتماعی، ضروری بود که برگزاری نمایشگاه کتاب با پروتکل های بهداشتی تطبیق داده شده و براساس این برگزار گردد؛ از این رو نمایشگاه های مجازی کتاب برترین نمونه این رویداد فرهنگی به شمار می آید.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم به برگزاری مراسم ها و گردهمایی های مجازی در جامعه عادت نموده اند، توضیح داد: در این میان برترین و تعیین ترین روش برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای آن به صورت مجازی است زیرا ضروری است امنیت بهداشتی و در کنار آن خوراک روحی و فکری مردم تامین گردد.

وی با اشاره به اقدامات پیش بینی شده در سطح استانداری برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی شرح داد: از زمان طرح این مسئله، سلسله نشست هایی با دستگاه های دولتی و غیردولتی که می توانستند به ما یاری نمایند، برگزار گردید که مجموعه وظایفی را به عهده گرفتند. این وظایف از اطلاع رسانی بصری به وسیله شهرداری با بیلبوردها و بنرها تا اطلاع رسانی صوتی و تصویری به وسیله صدا و سیما و رسانه ها را شامل می گردد که در حال اجرا است.

طباطبایی در سرانجام از برگزاری کارگاه های مختلف به وسیله دانشگاه های استان اطلاع داد و گفت: کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان درباره اطلاع رسانی به خانواده ها و بچه ها وظایفی را به عهده گرفته است و سایر دستگاه ها با هماهنگی استانداری وظایفی دارند تا طی این هفت روز اجرایی نمایند.

هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) از هشتم دی ماه شروع شده و تا چهاردهم دی ماه 1400 ادامه خواهد داشت. علاقه مندان به کتاب در این استان برای بازدید و خرید کتاب می توانند به ketab.ir مراجعه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "همکاری دستگاه های دولتی و غیردولتی در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری دستگاه های دولتی و غیردولتی در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید