نامزد ریاست جمهوری تایوان با ترامپ دیدار کرد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، پکن- خبرنگاران- دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اقدامی که واکنش چین را به دنبال خواهد داشت با تری گوا نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری تایوان در کاخ سفید دیدار و گفت و گو کرد.

نامزد ریاست جمهوری تایوان با ترامپ دیدار کرد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه خبرگزاری مرکزی تایوان روز پنجشنبه نوشت: تری گوا در این دیدار به ترامپ گفته است که نمی خواهد یک مشکل ساز باشد بلکه اگر رییس جمهوری تایوان گردد برای پیشبرد صلح کوشش خواهد نمود.

تری گوا که از حزب کومین تانگ (ناسیونالیست ها) است و روابط خوبی با چین دارد، به رییس جمهوری آمریکا گفت اگر رهبر تایوان گردد به واشنگتن سفر خواهد نمود.

او اضافه کرده است در چنین شرایطی لازم می داند ترامپ و دولت آمریکا از تایوان بیشتر حمایت نمایند و او برای رهبری تایوان و پیشبرد صلح هر کوششی خواهد نمود.

ترامپ در پاسخ به این فرد که یک میلیاردر تایوانی است و ریاست شرکت بزرگ فاکسون تایوان را برعهده دارد گفته است ریاست جمهوری شغل بسیار سختی است.

این نامزد جدید که حتی برنامه های استقلال طلبانه اش را از هم اکنون اعلام نموده است گفت: اگر رییس جمهوری تایوان نگردد مقصر آن چین است.

وی اضافه کرد چین باید جمهوری چین (تایوان) را به رسمیت بشناسد و به تایوان اجازه بقا بدهد.

تری گوا دیدارش با رییس جمهوری آمریکا را در حالی که کلاهی منقوش به پرچم های تایوان و آمریکا بر سر داشت، انجام داد کارشناسان معتقد هستند این می تواند نشانه ای از سیاست های استقلال طلبانه نامزد آینده ریاست جمهوری تایوان باشد.

این دیدار در شرایطی است که چین هشدار داده است اگر تایوان به استقلال رسمی بله بگوید بی تردید برای حمله نظامی به این جزیره اقدام خواهد نمود و از این کار ابایی ندارد.

تری گوا قرار است دیداری نیز از ویسکانسین داشته باشد جایی که فاکسون تایوان به دنبال ایجاد یک کارخانه فراوری صفحه نمایش با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلار است و پیش بینی می گردد 13 هزار فرصت شغلی برای آمریکا داشته باشد.

چین با دیدار مقام های تایوان و آمریکا بشدت مخالفت است.

آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

به "نامزد ریاست جمهوری تایوان با ترامپ دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد ریاست جمهوری تایوان با ترامپ دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید