مقررات دست و پاگیر گریبانگیر صنعت گردشگری

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اصلی ترین چالش و مشکل پیش روی گردشگری را وجود مقررات دست و پاگیر دانست و گفت: تکثر استعلام ها و مجوزها در بخش گردشگری بیش از سایر بخش های مالی است.

مقررات دست و پاگیر گریبانگیر صنعت گردشگری

حسین سلاح ورزی روز دوشنبه در نشست صبحانه کاری با حضور علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی گردشگری اعلام کرد: اتاق بازرگانی ایران اوایل سال 96 گزارش پیشگیرانه درباره اقتصاد کشور تا سال 1400 را تهیه کرد که نشان می داد کماکان نرخ تشکیل سرمایه در کشور امیدوار کننده نیست و نباید به بخش های مختلف مانند صنعت امیدوار بود.

بر اساس این گزارش اگر هم قرار است رشدی داشته باشیم باید در بخش خدمات و گردشگری دنبال آن بگردیم؛ اما با توجه به سهم اندک گردشگری، در اقتصاد معتقدم توفیق چندانی در استفاده از ظرفیت گردشگری نداشته ایم.

نایب رئیس اتاق ایران اصلی ترین چالش و مشکل پیش روی گردشگری را وجود مقررات دست و پاگیر دانست و اضافه نمود: تکثیر استعلام ها و مجوزها در بخش گردشگری بیش از سایر بخش های مالی است و این سخت گیری نسبت مستقیم با فاصله از مرکز دارد؛ یعنی هرچه فاصله استان ها از مرکز بیشتر می گردد این سخت گیری نیز بیشتر می گردد.

مثلا سال گذشته یک بنای دولتی به وسیله ماده 27 واگذار شد، اما سازمان استانی میراث فرهنگی به سرمایه گذار گفته بود 13 استعلام باید بگیرد که این مساله کار را برای سرمایه گذار سخت می نماید.

در سال های گذشته استقبال چندانی در سازمان میراث فرهنگی برای مقررات زدایی نمی دیدم و حتی بعضی نمایندگان در برابر کاهش مقررات مقاومت می کردند.

سلاح ورزی پیشنهاد داد که وزارتخانه جدید، برنامه جدی برای نهضت مقررات زدایی یا ایجاد واحد مجزایی برای کاهش مقررات داشته باشد.

منبع: دنیای سفر

به "مقررات دست و پاگیر گریبانگیر صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقررات دست و پاگیر گریبانگیر صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید