ما مشکل فراوری فناوری نداریم، اراده تبدیل دانش به عمل وجود ندارد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، دکتر حمیدرضا طیبی امروز در بیستمین جشنواره و کنگره بین المللی رویان گفت:کارهای پژوهشگاه رویان حاصل کارهای بزرگ در گذشته است.

ما مشکل فراوری فناوری نداریم، اراده تبدیل دانش به عمل وجود ندارد

رئیس جهاددانشگاهی اضافه کرد: اما علاوه بر رویان، محققان جهاددانشگاهی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، مهندسی پزشکی نیز فعالیت هایی انجام داده اند.

طیبی اضافه کرد:کوشش محققان جهاددانشگاهی همیشه در راستای برطرف مسائل جامعه است و سعی نموده اند فناوریهای فراوری شده را به مرحله تجاری سازی برسانند.

وی تاکید نمود: البته که در زمینه انتقال تکنولوژی فعالیت های خوبی انجام گرفته و ما همیشه در کوششیم که صاحب تکنولوژی شویم.

طیبی در جمع وبلاگ عینک آفتابی مردانه با بیان اینکه هدف از این کنگره به اشتراک گذاشتن یافته های علمی بین کشورهاست گفت: چهل سال پیش به لحاظ علمی و فناوری عقب بودیم ولی این پتانسیل وجود داشت.

رئیس جهاددانشگاهی اضافه کرد: سی و نه سال از عمر جهاددانشگاهی می گذرد و ما اثبات کردیم که توانایی حرکت در مرز علم را داریم.

طیبی خاطر نشان کرد: بحث اراده در کشور مطرح است. اینکه این اراده متکی بر علم خودمان باشد که ما با این اراده مشکل داریم.

وی ادامه داد: ما در زبان اراده داریم ولی در عمل نداریم؛ ما در تحریم هستیم و اگر اراده داشته باشیم می توانیم توانایی خودمان را تبدیل به عمل کنیم ولی برنامه و اراده ای که باید دانش ما را به عمل تبدیل کنیم، نداریم.

رئیس جهاددانشگاهی اضافه کرد: ما در جهاددانشگاهی به دنبال فراوری فناوری هستیم اما چرا این موضوع تبدیل علم به فناوری سه تا ده سال طول می کشد! این حاکی از آن است که اراده وجود ندارد.

به گفته وی اگر اراده وجود داشته باشد تبدیل علم به فناوری کوتاه می گردد ولی در برخورد بعضی سازمان ها در پروسه تبدیل دانش به فناوری طوری برخورد می نمایند که انگار ما را به سخره گرفته اند.

وی ادامه داد: وجود آزمایشگاههای مرجع مهم ترین عاملی است که باعث می گردد ما در خیلی پروژه ها سریعتر حرکت کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: ما هر جا اراده کردیم به نتیجه می رسیم؛ تحریم فقط کارها را به تاخیر می اندازد ولی باید آن را مدیریت کنیم. واقعا ما مشکل فراوری فناوری نداریم و باید در زمان مناسب کار را آغاز کنیم تا صاحب دانش شویم؛ در اصل باید فعل اراده را درست صرف کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ما مشکل فراوری فناوری نداریم، اراده تبدیل دانش به عمل وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ما مشکل فراوری فناوری نداریم، اراده تبدیل دانش به عمل وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید