طارمی در یک قدمی جایزه بزرگ

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی مردانه، مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو یک گام تا رسیدن به جایزه پوشکاش فاصله دارد.

طارمی در یک قدمی جایزه بزرگ

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ عینک آفتابی مردانه، جایزه پوشکاش از تاریخ 20 اکتبر 2009 به زننده زیباترین گل سال اهدا می گردد. نام این جایزه به افتخار فرانس پوشکاش بازیکن تیم شکست ناپذیر مجارستان دهه 1950 و رئال مادرید دهه 1960 انتخاب شده است. تا کنون هیچ بازیکنی پیروز به دریافت جایزه پوشکاش بیش از یکبار نشده است و البته تا کنون هیچ فوتبالیست زنی پیروز به دریافت جایزه پوشکاش نشده است.

سال جاری مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران شانس دریافت این جایزه را دارد و در بین 3 بازیکن نهایی است. تا سال 2018، برنده کاملاً بر اساس رای هواداران در وب سایت رسمی فیفا معین می شد. با این حال، پس از یک جنجال در جایزه 2018، فیفا رویه را تغییر داد. در حال حاضر، این جایزه به وسیله کارشناسان منتخب فیفا معین می گردد، که برنده را بر اساس رای مردم انتخاب می نمایند.

گل مهدی طارمی به چلسی، در جمع سه گل برتر سال 2021 فیفا نهاده شد و برای کسب جایزه پوشکاش با اریک لاملا و پاتریک شیک رقابت می نماید. او سال گذشته در ملاقات برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دروازه چلسی را به صورت قیچی برگردان باز کرد و از سوی فیفا به عنوان زننده یکی از بهترین گل های سال گذشته میلادی نام گرفت. طارمی اکنون با پاتریک شیک (مهاجم اهل جمهوری چک و باشگاه لورکوزن آلمان) و اریک لاملا (مهاجم اهل آرژانتین و باشگاه سویا اسپانیا) رقابت خواهد نمود.

تمام برندگان جایزه پوشکاش

2009: کریستیانو رونالدو

2010: حمیت آلتینتاپ

2011: نیمار

2012: میروسلاو ستاچ

2013: زلاتان ابراهیموویچ

2014: خامس رودریگس

2015: وندل لیرا

2016: مهد فائز سوبری

2017: اولیور ژیرو

2018: محمد صلاح

2019: دنیل زوری

2020: سون هیونگ مین

هم چنین لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی و محمد صلاح از سوی فیفا به عنوان سه نامزد نهایی کسب جایزه بازیکن برتر سال 2021 معرفی شدند. لیونل مسی که چندی پیش جایزه توپ طلا را به دست آورد حالا برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال فیفا باید با روبرت لواندوفسی مهاجم بایرن مونیخ و محمد صلاح مهاجم مصری لیورپول رقابت کند.

هم چنین روبرتو مانچینی، توماس توخل و پپ گواردیولا نیز 3 نامزد نهایی بهترین مربی سال هستند.

طبق اعلام فیفا، مراسم اهدای جوایز بهترین های این نهاد در سال 2021 در تاریخ 17 ژانویه (28 دی) برگزار می گردد.

ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طارمی در یک قدمی جایزه بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طارمی در یک قدمی جایزه بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید